Gå til innhold

Var litt sur mot psykologen min i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt småirritert og svarte litt surt til hun i dag. Burde jeg ringe og be om unnskyldning for det synes dere.?

nitty-gritty
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Si unnskyld neste gang dere møtes, om du ønsker det.

Gjest powerfull
Skrevet

Hadde du en stor grunn til å bli sur?

Skrevet

Hadde du en stor grunn til å bli sur?

Nei ikke i det hele tatt egentlig.Så var litt urimelig. Følte meg bare litt avvist også oppførte jeg meg litt barnslig og furten før jeg gikk.

Gjest powerfull
Skrevet

Nei ikke i det hele tatt egentlig.Så var litt urimelig. Følte meg bare litt avvist også oppførte jeg meg litt barnslig og furten før jeg gikk.

Det holder kanskje at du sier noe om dette i neste time du har hos psykologen? Jeg tror at psykologer flest opplever slike ting i hverdagen. De har sikkert lært seg noen teknikker for å takle en sånn jobb.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, du skal ikke ringe og be om unnskyldning. Emosjoner, også negative, er ikke uønsket i en behandlingssituasjon.

Om du har behov for det, kan du nevne det i neste time.

Gjest bipoklara
Skrevet

Nei, du skal ikke ringe og be om unnskyldning. Emosjoner, også negative, er ikke uønsket i en behandlingssituasjon.

Om du har behov for det, kan du nevne det i neste time.

Er det fleste behandlere bevisst på at disse emosjonene er en del av behandlingssituasjonen eller kan det fort bli tolket som et personlighetstrekk og en diagnose?

Min behandler får også frem en del sider hos meg som jeg ikke viser hos andre. Noen ganger føler jeg meg litt barnslig og furten. Andre ganger blir jeg kranglete.

Er det en viktig del av behandlingen å få frem slike reaksjoner selv om det kanskje ikke er så behagelig for terapeuten der og da?

Terapeuten er jo ingen hvemsomhelst.

Gjest Lurer jeg også på.
Skrevet

Er det fleste behandlere bevisst på at disse emosjonene er en del av behandlingssituasjonen eller kan det fort bli tolket som et personlighetstrekk og en diagnose?

Min behandler får også frem en del sider hos meg som jeg ikke viser hos andre. Noen ganger føler jeg meg litt barnslig og furten. Andre ganger blir jeg kranglete.

Er det en viktig del av behandlingen å få frem slike reaksjoner selv om det kanskje ikke er så behagelig for terapeuten der og da?

Terapeuten er jo ingen hvemsomhelst.

Samme her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...