Gjest athos Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Er det reelt å tro at det kan finnes folk man kan være sammen med og som ikke krever noe av meg? At man bare er til for hverandre og nyter hverandres selskap, har godt av hverandres nærhver? Eller er slike relasjoner noe som det ikke går an å ha, eller sagt på en annen måte, blir slike relasjoner meningsløse? 0 Siter
Avarian Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Ja, det er reelt å tro. Nei, jeg synes ikke det er meningsløst. Ville tro at de fleste mennesker har behov for å ha mer eller mindre ubetinget samvær med andre. Kanskje ikke med hvem som helst, men med mennesker som betyr noe for en. 0 Siter
Drofereh Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Jeg tolker dette som at du kanskje er litt streng med deg selv, du tror at folk krever masse av deg som de i realiteten ikke gjør......noe sant i det? 0 Siter
Gjest athos Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Jeg tolker dette som at du kanskje er litt streng med deg selv, du tror at folk krever masse av deg som de i realiteten ikke gjør......noe sant i det? Jeg er ,og har vært i relasjoner der det stilles høye krav. Særlig innenfor familien. Dette tror jeg medfører at jeg automatisk tenker at alle jeg har en relasjon til ,krever noe av meg, noe de i realiteten ikke gjør. Venner stiller ikke samme krav f.eks. men i og med at jeg tror at alle mennesker krever like mye, så unngår jeg nok noen relasjoner jeg kunne ha hatt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. mars 2011 Skrevet 18. mars 2011 Alle gode relasjoner krever i det minste at en oppfører seg pent og har normal adferd og vanlig folkeskikk. 0 Siter
frosken Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Hva mener du med at det kreves? Hva slags form for krav? 0 Siter
Gjest athos Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Hva mener du med at det kreves? Hva slags form for krav? Tenker da på relasjoner som krever at man gjør ting for andre som man egentlig ikke ha lyst til å gjøre.Ting man ikke ønsker å gjennomføre. 0 Siter
Gjest athos Skrevet 20. mars 2011 Skrevet 20. mars 2011 Hva mener du med at det kreves? Hva slags form for krav? Tenker da på relasjoner jeg har vært i der det har blitt stilt urimelige krav. Jeg tror at dette gjør noe med en for de framtidige relasjonene man vil komme til å være i. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.