Gå til innhold

Relasjoner som ikke krever

Anbefalte innlegg

Gjest athos
Skrevet

Er det reelt å tro at det kan finnes folk man kan være sammen med og som ikke krever noe av meg?

At man bare er til for hverandre og nyter hverandres selskap, har godt av hverandres nærhver?

Eller er slike relasjoner noe som det ikke går an å ha, eller sagt på en annen måte, blir slike relasjoner meningsløse?

Skrevet

Ja, det er reelt å tro. Nei, jeg synes ikke det er meningsløst. Ville tro at de fleste mennesker har behov for å ha mer eller mindre ubetinget samvær med andre. Kanskje ikke med hvem som helst, men med mennesker som betyr noe for en.

Skrevet

Jeg tolker dette som at du kanskje er litt streng med deg selv, du tror at folk krever masse av deg som de i realiteten ikke gjør......noe sant i det?

Gjest athos
Skrevet

Jeg tolker dette som at du kanskje er litt streng med deg selv, du tror at folk krever masse av deg som de i realiteten ikke gjør......noe sant i det?

Jeg er ,og har vært i relasjoner der det stilles høye krav. Særlig innenfor familien.

Dette tror jeg medfører at jeg automatisk tenker at alle jeg har en relasjon til ,krever noe av meg, noe de i realiteten ikke gjør.

Venner stiller ikke samme krav f.eks. men i og med at jeg tror at alle mennesker krever like mye, så unngår jeg nok noen relasjoner jeg kunne ha hatt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alle gode relasjoner krever i det minste at en oppfører seg pent og har normal adferd og vanlig folkeskikk.

Skrevet

Hva mener du med at det kreves? Hva slags form for krav?

Gjest athos
Skrevet

Tenker da på relasjoner som krever at man gjør ting for andre som man egentlig ikke ha lyst til å gjøre.Ting man ikke ønsker å gjennomføre.

Gjest athos
Skrevet

Tenker da på relasjoner jeg har vært i der det har blitt stilt urimelige krav.

Jeg tror at dette gjør noe med en for de framtidige relasjonene man vil komme til å være i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...