Gå til innhold

Lar du barna sitte i bilen mens du handler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• mrxx

5

• morsan

5

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest pointless

Jeg gjorde aldri det før de ble store nok til å skjønne at jeg straks kom tilbake igjen.

Babyer og små barn kan bli redde og skremte hvis de blir forlatt, og de kan bli skremt av andre som går forbi på utsiden. Da jeg var liten kom det en mann forbi bilvinduet hvor jeg satt i bilen alene og gjorde rare grimaser til meg. Jeg ble livredd, hehe

I tillegg kan små barn greie å spenne seg løs, åpne døren og forsvinne i løpet av kort tid om de blir latt alene. Selv om du låste bildøren før du gikk.

Så jeg lot aldri barna være aleine i bilen før de var rundt 7-9 år, selv om det bare var for en kort stund.

Jeg hsuler ikke lenger når det skjedde første gang, men det var først da jeg var trygg på at barnet mitt ikke ville ombestemme seg mht å ville være alene igjen i bilen, og enten gå ut og prøve å finne meg eller begynne å gråte/bli redd.

Gjest Modern77

Aldri, men så har jeg veldig små barn da, baby og en 3 åring...

men en gang lot jeg babyen sove i bilen mens jeg tok meg en veldig kjapp tur...

Parkeringen var rett utenfor døren og det jeg skulle ha var rett innafor, så var borte toppen 2 minutter...

Annonse

Jeg tror man kan komme i fengel for sånt i USA.

Jeg synes det høres risikabelt ut å la barna sitte i bilen når de er så små. Det er lite sannsynlig men noen kan bryte seg inn i bilen. Andre bilister kan bulke i bilen, det er jo ikke noe særlig alright. Og hva om det skulle skje en selv noe når en bare er borte litte bitte grann? hva skjer med ungen i bilen da?

Jeg har gjort det både da de var små, og nå, når de er større (barneskolealder). Da de var små, gjorde jeg det mens de sov, og bare en snartur i nærbutikken. Og ikke i solsteika om sommeren, selvsagt. Vet at mange DOL-mødre syns det er uforsvarlig, men... Bilen kan jo bli stjålet av en øksedesperado, eller selvantenne eller noe annet fryktelig ;-)

Jeg har gjort det både da de var små, og nå, når de er større (barneskolealder). Da de var små, gjorde jeg det mens de sov, og bare en snartur i nærbutikken. Og ikke i solsteika om sommeren, selvsagt. Vet at mange DOL-mødre syns det er uforsvarlig, men... Bilen kan jo bli stjålet av en øksedesperado, eller selvantenne eller noe annet fryktelig ;-)

''Bilen kan jo bli stjålet av en øksedesperado,''

En av jentene jeg gikk med på barne- og ungdomsskolen opplevde at bilen med ungen i ble stjålet på bensinstasjonen mens hun var inne og betalte...

''Bilen kan jo bli stjålet av en øksedesperado,''

En av jentene jeg gikk med på barne- og ungdomsskolen opplevde at bilen med ungen i ble stjålet på bensinstasjonen mens hun var inne og betalte...

Ja, "er ulykken ute, kan du brekke fingeren i nesa" :-)

Jeg ser på tyveri av bil med barna i som usannsynlig her jeg bor. Men hvis jeg kjente til at det hadde skjedd med noen i området, hadde jeg sikkert ikke latt ungene sitte bilen. Risiko tar man jo hver dag, man må bare prøve å ha et bevisst og fornuftsmessig forhold til det. Syns jeg, i hvert fall...

Gjest Jacoba

Nei, det tør jeg ikke. Jeg har en i skolealder og en i bhg, og ikke snakk om at jeg tør la dem sitte alene i bilen. Eneste er på parkeringsplassen til bhg, der skolegutten sitter noen minutter alene i bilen mens jeg leverer eller henter minste i bhg.

Annonse

mariaflyfly

Husker ikke hvor stor han var da jeg begynte å la han være igjen, men det var et godt stykke opp i småskolen. Var litt pysete på sånt jeg, og ble mobbet fordi jeg ville ha med babycall til naboen da han var 10 også... ;-)

''Var litt pysete på sånt jeg, og ble mobbet fordi jeg ville ha med babycall til naboen da han var 10 også... ;-)''

Jeg synes det er en helt grei ting. :)

Nabogutten sov over hos meg da mora hans hadde nattevakt helt til han var 15. Tror både han, ungene og jeg syntes det var veldig koselig, da :)

Husker ikke hvor stor han var da jeg begynte å la han være igjen, men det var et godt stykke opp i småskolen. Var litt pysete på sånt jeg, og ble mobbet fordi jeg ville ha med babycall til naboen da han var 10 også... ;-)

''Var litt pysete på sånt jeg, og ble mobbet fordi jeg ville ha med babycall til naboen da han var 10 også... ;-)''

*hehe* Ei jeg vet av tok bort babycallen den kvelden ungen hoppet ut av senga, gikk bort til babycallen og brølte:"Mamma! Jeg er tørst!"

mariaflyfly

*hehe* Ei jeg vet av tok bort babycallen den kvelden ungen hoppet ut av senga, gikk bort til babycallen og brølte:"Mamma! Jeg er tørst!"

''*hehe* Ei jeg vet av tok bort babycallen den kvelden ungen hoppet ut av senga, gikk bort til babycallen og brølte:"Mamma! Jeg er tørst!"''

*Knegg*

Stedatra har det med å sende tekstmeldinger fra soverommet "Kan du hente litt vann? :)" ;)

Gjest Kayia

''Ei jeg vet av tok bort babycallen den kvelden ungen hoppet ut av senga, gikk bort til babycallen og brølte:"Mamma! Jeg er tørst!"'' Haha, nå lo jeg høyt :D Det kunne forøvrig godt skjedd her :)

Gjest Kayia

Jeg synes det er en helt grei ting. :)

Nabogutten sov over hos meg da mora hans hadde nattevakt helt til han var 15. Tror både han, ungene og jeg syntes det var veldig koselig, da :)

Jeg ga meg ikke om jeg ble mobbet jeg heller. Nå drev ikke jr og våknet i utide, men når han gjorde det var han i ørska og jeg var jaggu ikke sikker på at han husket å ha fått beskjed om hvor vi var. Tror jr syns det var trygt og greit jeg.. :)

''gikk bort til babycallen og brølte:"Mamma! Jeg er tørst!"''

Håper han ikke var 18 år og øltørst ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...