Gå til innhold

Lar du barna sitte i bilen mens du handler?

Anbefalte innlegg

Gjest Høstløv

Trygdereglene sier jo at det kun er meg som har lov å kjøre bilen og at hvis jeg lar noen andre kjøre den så mister jeg den jo. Det er jeg liksom ikke helt klar for. Jeg har lånt bort den forrige bilen til exen den gangen jeg var gift og faren til minstemann noen ganger, men hatt hjerte i halsen for at det skulle skje noe. Dessuten er ikke bilen min noen startbil tror jeg, bare det å få den ut av garasjen er trøbbel, jeg har kanskje to cm på hver side å manøvrere så jeg er egentlig ganske glad for at jeg ikke har krasjet med veggen enda ;o)

Ja, det var igrunnen noe slikt jeg tenkte på. Jeg har ingen skriftlige restriksjoner ang. bilbruk av andre, mannen min kjører når jeg er med, ellers har han egen bil.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• mrxx

5

• morsan

5

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Ja, det var igrunnen noe slikt jeg tenkte på. Jeg har ingen skriftlige restriksjoner ang. bilbruk av andre, mannen min kjører når jeg er med, ellers har han egen bil.

Rart hvor vanskelig det er å få folk til å skjønne det der. Nå vil alle låne bil for å bruke den til flyttebil. Jeg har sagt ja til to, men da skal jeg kjøre selv. Men jeg tenkte jeg skulle sette svigersønnen min bak rattet og la ham prøve, det er kjekt at andre også kan kjøre bilen, jeg synes ikke alltid det er like stas å kjøre og han er en av de få jeg kjenner som har lappen bortsett fra sånne jeg egentlig ikke kjenner så godt.

Gjest Høstløv

Rart hvor vanskelig det er å få folk til å skjønne det der. Nå vil alle låne bil for å bruke den til flyttebil. Jeg har sagt ja til to, men da skal jeg kjøre selv. Men jeg tenkte jeg skulle sette svigersønnen min bak rattet og la ham prøve, det er kjekt at andre også kan kjøre bilen, jeg synes ikke alltid det er like stas å kjøre og han er en av de få jeg kjenner som har lappen bortsett fra sånne jeg egentlig ikke kjenner så godt.

Har sendt PM.

Jeg trodde at alle bilførere måtte inneha sertifikat for å få lov til å føre bil, også på lukket bane.

Juniorer kan kjører trening på bane fra det året de fyller 15 år og det betyr at fyller de i desember kan de kjøre når de såvidt er fylt 14 år.

Når det gjelder løp så kan de kjøre løp i fra det året de fyller 16, det igjen betyr at de såvidt kan være fylt 15 år når de har lov til å kjøre løp.

Under løp kan det gå veldig hardt for seg. Ikke bare kan, det går hardt for seg.

Annonse

Gjest Høstløv

Juniorer kan kjører trening på bane fra det året de fyller 15 år og det betyr at fyller de i desember kan de kjøre når de såvidt er fylt 14 år.

Når det gjelder løp så kan de kjøre løp i fra det året de fyller 16, det igjen betyr at de såvidt kan være fylt 15 år når de har lov til å kjøre løp.

Under løp kan det gå veldig hardt for seg. Ikke bare kan, det går hardt for seg.

Gjelder det med sertifikat bare når det er uregistrerte biler som blir kjørt på åkrene?

Gjelder det med sertifikat bare når det er uregistrerte biler som blir kjørt på åkrene?

Det er ikke lov å kjøre uregistrerte biler på åkeren. Slik type bilkjøring skal kun foregå på lukkede baner eller veger hvor det er en offentlig arrangør bak.

Men for seniorer som ønsker å kjøre billøp så skal de ha gyldig førerkort, men jeg lurer faktisk på om den regelen er borte også, men det skal jeg undersøke. Nå ble jeg plutselig usikker.

Det er ikke ett krav lenger at seniorer skal ha førerkort i bilcross, men det er mulig at det kan variere litt avhengig av hvilke type bilsport det kjøres. Det er mange forskjellige typer.

Gjest Høstløv

Det er ikke lov å kjøre uregistrerte biler på åkeren. Slik type bilkjøring skal kun foregå på lukkede baner eller veger hvor det er en offentlig arrangør bak.

Men for seniorer som ønsker å kjøre billøp så skal de ha gyldig førerkort, men jeg lurer faktisk på om den regelen er borte også, men det skal jeg undersøke. Nå ble jeg plutselig usikker.

Da er det den regelen, jeg blander sammen med det å kjøre på lukket bane :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...