Gå til innhold

Treger litt hardere hud for "avvisning".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huh, jeg blir så slått ut av småtteri. Som f.eks at jeg spør noen om de har lyst til å bli med på noe også sier de nei. I dag spurte jeg noen om de hadde lyst til å bli med ut en tur nå, men vedkommende kunne ikke.

Jeg hadde tenkt frem og tilbake en stund om jeg skulle spørre og sett for meg forskjellige utfall, og at det kunne bli hyggelig og jeg så for meg meg selv sammen med vedkommende ute osv.

Så fikk jeg et høflig nei, også blir jeg så trist, og nå tenker jeg at jeg ikke har lyst til å gå ut heller. Men jeg kan jo ikke la dette stå i veien for at jeg likevel går ut og får gjort ting i dag som jeg skal.

Jeg legger sikkert for mye i å få spurt noen, og tenker for mye på forhånd. Dumt at jeg skal bli så satt ut etterpå, jeg var jo egentlig ved godt mot og i godt humør. Herregud..

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg er også litt sånn... heldigvis fikk jeg et "ja" her om dagen, da. :-)

Men tror i alle fall at det kommer av at det er lenge siden man har spurt om slike ting, eller at man gjør det sjeldent... det er jo vanlig å spørre om slikt hele tiden, for folk som ikke sliter sånn... har man sosialfobi spør man sjeldnere, og da reagerer man vel kraftigere...

Det er i alle fall én ting det kan komme av...

Skrevet

Hei

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver... redselen for å bli avvist, og dårlig evne til å takle "nei", skaper masse problemer for meg. Det eneste som er fornuftig, er jo å utfordre dette - men det er ikke alltid helt enkelt :)

Skrevet

Hei

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver... redselen for å bli avvist, og dårlig evne til å takle "nei", skaper masse problemer for meg. Det eneste som er fornuftig, er jo å utfordre dette - men det er ikke alltid helt enkelt :)

Nei, man må jo tåle å få et nei når man spør. Og man må ikke legge for mye i det. Og man kan ikke vise folk at man blir skuffa for da legger man ting på dem. Så man må være litt proffesjonell når man spør og gjøre det på en lett måte. Slik at det også er lett for den andre å si nei hvis ikke vedkommende har lyst. Og ikke spørre den samme personen for ofte, og ta et hint.

Og det passer selvsagt ikke alltid meg heller alltid hvis noen spør.

Alt dette vet jeg. Jeg prøver likevel å spørre folk hvis jeg får lyst. Det alt dette går lettere i perioder og verre i andre perioder.

Så, jeg må ikke la det å få et nei ødelegge resten av dagen, egentlig.

Skrevet

Jeg er også litt sånn... heldigvis fikk jeg et "ja" her om dagen, da. :-)

Men tror i alle fall at det kommer av at det er lenge siden man har spurt om slike ting, eller at man gjør det sjeldent... det er jo vanlig å spørre om slikt hele tiden, for folk som ikke sliter sånn... har man sosialfobi spør man sjeldnere, og da reagerer man vel kraftigere...

Det er i alle fall én ting det kan komme av...

Skulle ønske livet var litt lettere.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Skulle ønske livet var litt lettere.

Selv om vårt samfunn er tuftet på rettferdighet må noen desverre båre tyngre enn andre...

Skrevet

Selv om vårt samfunn er tuftet på rettferdighet må noen desverre båre tyngre enn andre...

Jeg gir opp.

ikke mitt navn
Skrevet

Nei, man må jo tåle å få et nei når man spør. Og man må ikke legge for mye i det. Og man kan ikke vise folk at man blir skuffa for da legger man ting på dem. Så man må være litt proffesjonell når man spør og gjøre det på en lett måte. Slik at det også er lett for den andre å si nei hvis ikke vedkommende har lyst. Og ikke spørre den samme personen for ofte, og ta et hint.

Og det passer selvsagt ikke alltid meg heller alltid hvis noen spør.

Alt dette vet jeg. Jeg prøver likevel å spørre folk hvis jeg får lyst. Det alt dette går lettere i perioder og verre i andre perioder.

Så, jeg må ikke la det å få et nei ødelegge resten av dagen, egentlig.

Ditt valg!

Gjest smurf1
Skrevet

Jeg har også hatt det på samme måte. Det forsvant med bruk av Lamictal faktisk.

Skrevet

Jeg har også hatt det på samme måte. Det forsvant med bruk av Lamictal faktisk.

Å gud.

Skrevet

????

Uff, beklager.

Takk for svar.

Skrevet

For å sette meg inn i slike situasjoner, så syns jeg ofte det hjelper å snu tankegangen litt.

Personen var ganske enkelt opptatt, hva om noen spurte deg om noe og du ikke kunne? Så enkelt er det egentlig. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...