Gå til innhold

kjøpe ny leilighet før salg av egen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det risikosport? Kjenner noen som har kjøpt seg et hus, men hvor leiligheten er til salgs nå. ville dere ha gjort det?

ikke mitt navn
Skrevet

kommer ann på bosted og økonomi.

Skrevet

Jeg gjorde det, men det var på et tidspunkt det var rift om slike leiligheter som den jeg solgte så den ble solgt dagen etter og det kom inn 2 bud på første visning!

Skrevet

Jeg har gjort det, kjøpt først mener jeg. Gikk på visning i flere år før vi fant drømmehuset. Slo til og solgte det gamle etterpå. Så det spørs jo hva man er ute etter. Drømmehuset, der man vil bo resten av livet, eller "bare" et sted å bo. Og så kommer det an på hvor lettsolgt det gamle er, og om man har økonomi til å sitte med to boliger i en periode.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg gjorde det i fjor. Flytta innad i samme borettslag, så jeg visste at det var uproblematisk å få solgt.

Skrevet

Hussalg og huskjøp er alltid en risikosport.

Det er flere momenter som må vurderes.

Er boligprisene på vei opp eller ned der man skal selge og der man skal kjøpe. Med hvilken sikkerhet kan man anslå salgssummen?

Kan man bære to bolilån, evt. hvor lenge?

Hva er alternativet frem til man har kjøpt? Må man f.eks. leie frem til man får solgt/kjøpt, kan dette være like kostbart som to lån.

Hva sier banken?

mvh

Gjest Høstløv
Skrevet

''Er det risikosport? Kjenner noen som har kjøpt seg et hus, men hvor leiligheten er til salgs nå. ville dere ha gjort det?''

Nei, det hadde jeg ikke gjort i det boligområdet vi bor i, ikke i dag, men for noen år siden så hadde jeg gjort det.

Jeg kjenner noen som kjøpte før de fikk solgt huset, de ble sittende med to hus i nesten ett år.

Skrevet

Jeg har gjort det hver gang. Det har godt bra, jeg har fått solgt leiligheten i løpet en måned eller to og til den prisen jeg forventet.

Men det var viktigere for meg å finne den rette leiligheten, jeg lette i mange måneder før jeg fant denne så for meg hadde det vært helt umulig å bli stående uten leilighet for jeg kunne ikke bare flytte inn til noen venner til jeg fant den leiligheten jeg ønsket meg.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Det har jo med hvor godt slingringsmonn man har økonomisk å gjøre også.

Jeg er heller ikke god på å ha is i magen hvis det kan stå mye på spill. Da begynner jeg bare å bekymre meg.

Skrevet

De fleste jeg kjenner har gjort det i den rekkefølgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...