Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

13

• Mandolaika

5

• morsan

4

• Mrs D

2

Mest aktive i denne tråden

Takk for nyttig info. Lurer på hva man skal gjøre med tøy som kun tåler 40 grader jeg da. Mange gensere f.eks.

Men bakterier er kanskje ikke det store problemet med mange 40-gradersplagg som gensere og bluser? Det er helst undertøy og håndklær osv som det er viktig å vaske på 60 grader.

Du bør ikke vaske skitne kluter sammen med sengetøy. Skitne kluter bør vaskes for seg selv.

''Du bør ikke vaske skitne kluter sammen med sengetøy. Skitne kluter bør vaskes for seg selv.''

Hvorfor ikke? Vannet skiftes jo mange ganger i maskina og det er jo godt med vaskepulver.

Annonse

Gjest Dingdong

''Du bør ikke vaske skitne kluter sammen med sengetøy. Skitne kluter bør vaskes for seg selv.''

Hvorfor ikke? Vannet skiftes jo mange ganger i maskina og det er jo godt med vaskepulver.

Skyllevannet skiftes mange ganger ja, men ikke vannet med såpe.

Kjøkkenkluter og -håndklær går sammen med andre kluter og håndklær, sortert etter farge (lyst/mørkt/hvitt) (samt sengetøy).

Kluter som er brukt til å vaske badet eller gulv, vaskes helst i egne vasker. Føler for å skille det fra de tingene som har 'renere' bruksformål. Men det blir veldig små og uøkonomiske vasker da.

Vasker som oftest på 60 grader, innimellom kjører jeg en 70-90-graders vask.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...