Gå til innhold

Kalde føtter angående flyttinga mi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusen er med, heldigvis! :) Og neida, det er ikke så veldig langt, skal til Østfold.

Takk for oppmuntringen, det er vel bare jeg som sitter og er dritredd for forandringer. Og selvom jeg liker oslo godt, har jeg litt navletrengsissues med byen..har bodd her siden jeg var 17 og har litt separasjonsangst..;p Det er jo litt provinsielt å ikke skulle tørre noe annet! Og ny-by ER fin! :)

Jeg kan kanskje fortelle ham _litt_, men på en ikke sånn negativ ta fra ham humøret måte?

Svigermor får jeg vel kanskje bare prøve å ikke tenke så mye på, og lese rådene fra svigermortråden om igjen ukentlig, og ellers når dette måtte trengs..;p

Du må kjøpe deg månedskort på toget, og komme med utblåsningene her - til avlastning for deg - og underholdning for oss ;-)

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Den har jeg tenkt MYE på i denne sammenhengen :D Og kjæresten har spilt den uoppfordet for meg, når han ser at jeg blir litt vettskremt i blikket innimellom, når flyttingen blir omtalt.

Halden kan vel ikke beskrives som "en stor og ny en", men bportsett fra den lille detaljen er sangen skremmende relevant! :D

'' Halden kan vel ikke beskrives som "en stor og ny en", men bportsett fra den lille detaljen er sangen skremmende relevant! :D''

Du må nok bytte ut "en stor og ny en" med "en gal og snål en", og låta blir plutselig relevant. :)

Skrevet

Du må kjøpe deg månedskort på toget, og komme med utblåsningene her - til avlastning for deg - og underholdning for oss ;-)

Jupp, togmuligheter må finnes! :o;)

Jeg kommer nok sikkert til å oppdatere her inne - til det kjedsommelige ;p

jeg sitter og syter omtrent som om jeg skulle til månen og skal jeg tross alt bare til Halden :)

Skrevet

'' Halden kan vel ikke beskrives som "en stor og ny en", men bportsett fra den lille detaljen er sangen skremmende relevant! :D''

Du må nok bytte ut "en stor og ny en" med "en gal og snål en", og låta blir plutselig relevant. :)

haha! :D Jeg spurte forresten kjæresten min om han noe kjennskap til denne kebabkastingen du snakka om, det hadde han ikke, men han fant det slett ikke usannsynelig at slikt hadde forekommet.

Håper ingen kaster kebab på meg, da får jeg litt nedtur..;p

Skrevet

Jeg skjønner at du er skeptisk.

Jeg tror kanskje det er lurt å klage her først, for da kan du få ut en del gruff slik at det kanskje blir mindre følelsesladet og "klagete" når du tar det opp med han?

Men jeg syns absolutt du skal snakke med han om det, men på en avbalansert måte.

Har du forresten fått ny jobb i ny-by? Ny jobb og nye kolleger kan jo være en glitrende måte å komme inn i miljøet i dne nye byen på.

Skrevet

Jeg synes du skal fortelle det, men på en ikke-klagende måte, slik at han vet at du har litt nerver og kan berolige deg og forstå hvorfor du kommer til å være litt på tuppa. Pass på at det ikke kommer ut på en måte som tyder på at du angrer, da blir det fort personlig og det er det siste du trenger.

Som andre har nevnt: Begynn på et eller annet der du treffer jevnaldrende, helst noe som tar såpass mye tid at det ikke er overbefolket av jenter med to barn hjemme og ett i magen. Jo raskere du får deg jobb og hobbyer, desto mindre tid og anledning får svigerne til å dra deg under sine klamme vinger.

Overfor den nye byen - forsøk å være nysgjerrig som når du er på ferie, ikke som pensjonister i syden som klager over at kjøttkakesausen ikke er som på kafeen hjemme.

''helst noe som tar såpass mye tid at det ikke er overbefolket av jenter med to barn hjemme og ett i magen''

*he he*

Skrevet

Jeg skjønner at du er skeptisk.

Jeg tror kanskje det er lurt å klage her først, for da kan du få ut en del gruff slik at det kanskje blir mindre følelsesladet og "klagete" når du tar det opp med han?

Men jeg syns absolutt du skal snakke med han om det, men på en avbalansert måte.

Har du forresten fått ny jobb i ny-by? Ny jobb og nye kolleger kan jo være en glitrende måte å komme inn i miljøet i dne nye byen på.

Ikke enda, det er noe av det som gjør at jeg blir skikkelig svett. Men jeg har fortsatt to måneder på meg da (Selvom to måndeder går fort!)

Fint at jeg kan ventilere litt her, så slipper han å få hele pakka, liksom..;) Og jeg ville jo aldri ordlagt meg akkurat sånn til han da, dette blir jo litt den usensurerte versjonen, jeg ville jo for eksempel ikke fortelle og utbrodere om at jeg er redd mora hans - det er jo bare klagete og lite konstruktivt å ta opp med ham, sånn i detalj! ;)

Skrevet

''helst noe som tar såpass mye tid at det ikke er overbefolket av jenter med to barn hjemme og ett i magen''

*he he*

Jeg ser for meg at laguna kanskje vil føle seg litt på siden i en klubb der all kaldpraten i pausen handler om gulp og bæsj :-|

Skrevet

Og vi har de vanlige tre månedene i oppsigelse, så å eventuelt gi det et års prøvetid er ikke dumt! :)

''så å eventuelt gi det et års prøvetid er ikke dumt! :)''

Jeg husker jeg jobbet med en mann som gjerne ville ta med seg familien og flytte til hans hjemby. Kona var skeptisk. Jeg kjente dem ikke godt nok til å vite om de hadde avtale om prøvetid.

Men han fortalte også en gang at kona ville ha barn nr 3, men at han mente at to barn var nok.

Så plutselig en dag kom det fram at barn nr 3 var på vei, og de skulle flytte til hans barndomsby. For meg var det nærliggende å anta at det var et slags kompromiss her - han fikk familien til å flytte mot at hun fikk det tredje barnet ;-)

Vel, det tok vel to, kanskje tre år, så var de alle tilbake i Oslo. Kona trivdes ikke i den andre byen... Men barnet var selvsagt irreversibelt ;-)

Skrevet

Jeg ser for meg at laguna kanskje vil føle seg litt på siden i en klubb der all kaldpraten i pausen handler om gulp og bæsj :-|

Jeg ville nok følt det samme - i dag ;-)

Skrevet

Jupp, togmuligheter må finnes! :o;)

Jeg kommer nok sikkert til å oppdatere her inne - til det kjedsommelige ;p

jeg sitter og syter omtrent som om jeg skulle til månen og skal jeg tross alt bare til Halden :)

Hva? Da kan du jo møte vennene dine i Oslo? Det er vel Folk som pendler fra Halden til Oslo? Litt tid tar det vel men....absolutt mulig å dra på besøk til Oslo...

Synes du må kunne betro din kjæreste hvordan du føler det. Det er vel det man har kjærester for.

Skrevet

Hva? Da kan du jo møte vennene dine i Oslo? Det er vel Folk som pendler fra Halden til Oslo? Litt tid tar det vel men....absolutt mulig å dra på besøk til Oslo...

Synes du må kunne betro din kjæreste hvordan du føler det. Det er vel det man har kjærester for.

Hehe, jeg _vet_ jeg overdriver fælt, men jeg er sånn en inngrodd Oslodame, og er ikke akkurat ofte utenfor byen (og nabolaget, for den del;p) og har derfor separasjonsangst.

Men jeg har på mange måter helt, jævla godt av å komme meg litt ut av byen, og se at det finnes andre steder også.

Jeg er jo iferd med å utvilke meg til en gammel tante her!

(Men allikevel er det vanskelig å stoppe bekymringene fra å vokse seg store og fete, når de først kommer på besøk en tur;))

Men klart, jeg kan få vennebesøk (jeg har jo til og med, og for en gangs skyld) plass til å plassere folk skikkelig,og ikke bare på min korte sofa. Og jeg kan reise til Oslo. Litt over halvannen time med tog,og under 300 kr..:)

Skrevet

Jeg synes du skal fortelle ham at du gleder deg til å flytte inn sammen med ham, men at du gruer deg til å starte på nytt i en ny by. Fortell at du synes det er litt skremmende å være alene så mye på et nytt sted der du ikke kjenner noen.

Og så må du sette alle kluter inn på det å bli kjent med folk :)

Tror dette kommer til å gå gulle godt. Og svigermor - henne må du bare holde på en armlengdes avstand. Være klar og tydelig på dine grenser, samtidig som du er inkluderende når dette passer seg.

Dark-Angel 82
Skrevet

Jeg ville snakket med han. Helt klart.

Skjønner godt du får nerver, ikke rart i det hele tatt.

Lykke til!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes absolutt du skal fortelle ham det.

Men ikke gnål om det daglig, selv om du kanskje daglig tenker på det selv.

Skrevet

Jeg synes du skal fortelle ham at du gleder deg til å flytte inn sammen med ham, men at du gruer deg til å starte på nytt i en ny by. Fortell at du synes det er litt skremmende å være alene så mye på et nytt sted der du ikke kjenner noen.

Og så må du sette alle kluter inn på det å bli kjent med folk :)

Tror dette kommer til å gå gulle godt. Og svigermor - henne må du bare holde på en armlengdes avstand. Være klar og tydelig på dine grenser, samtidig som du er inkluderende når dette passer seg.

Takk for hyggelig svar, og for at du har tro på prosjektet! :)

Jeg veksler sånn, enkelte dager tenker jeg at dette kommer til å gå helt utrolig fint,og at jeg gleder meg, og andre dager igjen er jeg bare svartsynt, og klarer ikke annet en å sitte å degge for kalde føtter og nitrives i Oslo..;) Dette er selvsagt veldig avhengig av humøret ellers, og også i høy grad hvor vidt han er hjemme eller ikke.

:)

Skrevet

Jeg ville snakket med han. Helt klart.

Skjønner godt du får nerver, ikke rart i det hele tatt.

Lykke til!

Tusen takk! :) Skal drøfte det litt med ham, det er sikkert lurt, særlig om jeg får til det uten å gnåle..;)

Skrevet

Jeg synes absolutt du skal fortelle ham det.

Men ikke gnål om det daglig, selv om du kanskje daglig tenker på det selv.

Jupps! Fortelle litt, men ikke hver dag, og ikke gnåle! Mottatt og notert! Takk! :)

Skrevet

Takk for hyggelig svar, og for at du har tro på prosjektet! :)

Jeg veksler sånn, enkelte dager tenker jeg at dette kommer til å gå helt utrolig fint,og at jeg gleder meg, og andre dager igjen er jeg bare svartsynt, og klarer ikke annet en å sitte å degge for kalde føtter og nitrives i Oslo..;) Dette er selvsagt veldig avhengig av humøret ellers, og også i høy grad hvor vidt han er hjemme eller ikke.

:)

Jeg skjønner deg godt, jeg. Det er ikke bare, bare å skulle flytte til et helt nytt sted.

Men, det er definitivt mange positive sider - bare man velger å se dem :)

Og så er det opp til deg å gjøre det beste ut av situasjonen du er i. Og akkurat det klarer du utmerket, Laguna :)

Dark-Angel 82
Skrevet

Tusen takk! :) Skal drøfte det litt med ham, det er sikkert lurt, særlig om jeg får til det uten å gnåle..;)

Hehe, det er mange måter å si ting på. Så er det bare å finne den rette da. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...