Gå til innhold

Gravid på første forsøk :-D

Anbefalte innlegg

Gjest førsteforsøk

Åååååå, jeg er så glad, så glad :-D Har blitt gravid på første forsøk!! Jeg tenker at jeg skal ta en ny test om noen dager, og se at den fortsatt viser GRAVID...ventet mensen i dag og måtte bare ta test fordi jeg var så nysgjerrig :-)

Men det er vel liten sannsylighet for at den viser GRAVID om jeg ikke er det? Er vel mer vanlig andre veien?

Et spørsmål...mange føler seg kvalme de 3 første månedene....når begynner man å merke kvalmen?? Jeg skal på reis om 2 uker (en langhelg) og bare håååper ikke at noe kvalme og oppkast skal ødelegge det :-) Noen erfaringer, og råd? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362199-gravid-p%C3%A5-f%C3%B8rste-fors%C3%B8k-d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lips1365380508

Du er nok gravid. Testen viser ikke gravid om man ikke er det. Det er heller slik at den viser ikke gravid (hvis man tar den for tidlig).

Gratulerer forresten :)

Å være gravid er den beste følelsen jeg har hatt i hvertfall. Jeg ble også gravid på første forsøk, fikk sjokk, men ble SÅÅÅ glad :)

Det med kvalmen er individuelt. Jeg var ikke kvalm de første to månedene, kvalmen kom i tredje mnd og sluttet i fjerde. Så du må nok vente å se. Men ja, det er nok vanligt de første 3 mnd, den kommer gjerne i uke 5-6, og hvis du testet positivt nå så er du kanskje gravid i uke 4??

Gjest førsteforsøk

Du er nok gravid. Testen viser ikke gravid om man ikke er det. Det er heller slik at den viser ikke gravid (hvis man tar den for tidlig).

Gratulerer forresten :)

Å være gravid er den beste følelsen jeg har hatt i hvertfall. Jeg ble også gravid på første forsøk, fikk sjokk, men ble SÅÅÅ glad :)

Det med kvalmen er individuelt. Jeg var ikke kvalm de første to månedene, kvalmen kom i tredje mnd og sluttet i fjerde. Så du må nok vente å se. Men ja, det er nok vanligt de første 3 mnd, den kommer gjerne i uke 5-6, og hvis du testet positivt nå så er du kanskje gravid i uke 4??

Taaaaaaaaaakk for svar :-D Ja, jeg fikk også sjokk, men et skikkelig positivt sjokk :-D Kribler så syyyykt i magen i dag..hihihiiiii :-D

Jeg er, i følge terminkalkulator på nett, i uke 3+5.

JIPPIIIIII :-D Da kan vi virkelig glede oss til vinteren igjen da :-D

Annonse

Gratulerer. Så hyggelig. Kvalme er veldig individuelt. Selv har jeg fire og har aldri vært kvalm. Men for de som får det er det vanligvis morgenkvalme som går over når man enten har kastet opp, eller fått i seg noe lett mat. Min venninne påstår at det beste middelet mot morgenkvalme er å unngå altfor fet og krydret mat.

Jeg har to og var kvalm om ettermiddagen og kvelden, men aldri så kvalm at jeg kastet opp. Husker jeg gikk med bokstavkjeks i lomma og drakk mye te. :o) Det hjalp meg mot kvalmen.

Ingefær skal være kvalmestillende og det hjalp forsåvidt, men samtidig er det oppkvikkende og siden jeg måtte drikke det på kvelden så førte det til at jeg ikke fikk sove...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...