Gå til innhold

BDD

Gjest Elisabeth1992

Anbefalte innlegg

Gjest Elisabeth1992
Skrevet

Hei. Jeg er 19 år gammel, og jeg har i mange år vært helt sikker på at jeg har BDD. Jeg har ingen diagnose på dette, men jeg vet at jeg har det. Første gang jeg leste om symptomene på dette begynte jeg å gråte fordi jeg kjente meg igjen på omtrendt alt. Dette spiser meg opp innenfra, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er helt forjævlig å leve med, men jeg har intrykk av at det er er en lite kjent sykdom.. Jeg føler også det er så flaut å gå til legen min og snakke om dette fordi jeg er redd hun ikke vet hva det er og jeg må forklare det, men jeg lurer på om det går an å få dette på papir eller gå gjennom en test for å få diagnosen? Elisabeth

Gjest Libera
Skrevet

Hei,

dette er en av diagnosene det er vanlig for psykologer å utrede. For å få en diagnose må du til psykolog. Så dra til fastlegen og fortell hvordan dette plager deg, så vil fastlegen bestille psykolog (det kan være en del ventetid, men det blir enda lengre ventetid hvis du ikke går med det samme).

Jeg har også BDD.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du kan jo gå lage en liste over kriteriene for den lidelsen, og skrive ned forklaringer på hvorfor du kvalifiserer for den og den... så tar du med dette til fastlegen din, og så kan du sikkert få time hos psykolog/psykiater for utredning... det er hjelp å få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...