Gå til innhold

irriterende skrytesmser fra sydligere strøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var ment som ironi men tok av litt ;) Ja det er litt irriterende ,og jeg er litt misunnelig, men det var ikke ment som noen større sak enn det Jeg trenger bare et bra svar. Hvordan overbevise folk om det er bedre i hjemlandet?

''Hvordan overbevise folk om det er bedre i hjemlandet?

''

Jeg synes du "taper" om du formidler det. Mener at enten det er ment som skrytesms eller hyggeligesms, så er det beste svaret av typen "Fortsatt god ferie" eller "Kos dere".

Videoannonse
Annonse
Gjest smeser
Skrevet

Vet ikke hvor mange potensielle innbruddstyver jeg er venner med på facebook..;)

Synes folk er i overkant paranoide når det kommer til sånt. skal man begynne å knipe & holde hemmeligheter om man møter bekjente i butikken og skal på hytta i helga? :)

Hvor mange "venner " har du da? hvis en har 6000 tilfeldige bekjente og ikke kjenner halvparten så er jo muligheten for at noen er kriminelle.

Men jeg ville vært mest bekymret for å fortelle om dette i bloggen min. Der har jeg ikke kontroll over hvem som leser det.

Skrevet

Hvor mange "venner " har du da? hvis en har 6000 tilfeldige bekjente og ikke kjenner halvparten så er jo muligheten for at noen er kriminelle.

Men jeg ville vært mest bekymret for å fortelle om dette i bloggen min. Der har jeg ikke kontroll over hvem som leser det.

Nei 6000 facebookvenner er jeg langt unna å ha..;)

Men poenget er at jeg tror det er ytterst få som ville benytte anledningen til å bryte seg inn hos meg selv om jeg kringkastet til venner og bekjente at jeg skulle en tur ut av byen. Det kan sikkert skje,og det har sikkert skjedd også, men det har også skjedd at en sjømann ble drept av en halv, frossen ku, som han fikk i hodet fra et overlesset fly.

allikevel tror jeg ikke det er det er den største faren med å være på sjøen,om du skjønner hvor jeg vil hen..:)

Gjest smeser
Skrevet

Nei 6000 facebookvenner er jeg langt unna å ha..;)

Men poenget er at jeg tror det er ytterst få som ville benytte anledningen til å bryte seg inn hos meg selv om jeg kringkastet til venner og bekjente at jeg skulle en tur ut av byen. Det kan sikkert skje,og det har sikkert skjedd også, men det har også skjedd at en sjømann ble drept av en halv, frossen ku, som han fikk i hodet fra et overlesset fly.

allikevel tror jeg ikke det er det er den største faren med å være på sjøen,om du skjønner hvor jeg vil hen..:)

så klart ikke men sunn fornuft har jo aldri skadet.

Skrevet

så klart ikke men sunn fornuft har jo aldri skadet.

Jo, hvis en begynner å passe seg for absolutt alt som _muligens_ kan være farlig eller litt dumt,er det til slutt ikke så mye igjen å gjøre.

Personlig synes jeg det skader litt jeg altså :)

Gjest smeser
Skrevet

Jo, hvis en begynner å passe seg for absolutt alt som _muligens_ kan være farlig eller litt dumt,er det til slutt ikke så mye igjen å gjøre.

Personlig synes jeg det skader litt jeg altså :)

Så lenge en holder seg oppdatert på de nye sosiale mediene så burde jo livet være trygt. Men det er jo den enkelte sin sak om en vil ta sjansen . Du bestemmer selv hva slags forholdsregler du vil ta. Det er mange faktorer som spiller inn her.

Jeg bor i en gammel leiegård. Det skal litt til for uvedkommende å komme inn her. Det skal også godt gjøres å bryte seg inn i leiligheten uten at noen merker noe.

Så jeg hadde ikke tenkt at det ville vært noen risiko å fortelle folk på FB at jeg skulle reise bort. Heller ikke hvis jeg hadde blogg

Men om jeg hadde et hus et sted, så hadde jeg nok tenkt over hva jeg skrev i bloggen min, hvis folk med onde hensikter ville spore meg opp. Det blir som å dra på seiltur utenfor rødehavet og jevnlig oppdatere reiseruten i bloggen. Vil man helst unngå pirater så er ikke det så lurt.

Skrevet

Så lenge en holder seg oppdatert på de nye sosiale mediene så burde jo livet være trygt. Men det er jo den enkelte sin sak om en vil ta sjansen . Du bestemmer selv hva slags forholdsregler du vil ta. Det er mange faktorer som spiller inn her.

Jeg bor i en gammel leiegård. Det skal litt til for uvedkommende å komme inn her. Det skal også godt gjøres å bryte seg inn i leiligheten uten at noen merker noe.

Så jeg hadde ikke tenkt at det ville vært noen risiko å fortelle folk på FB at jeg skulle reise bort. Heller ikke hvis jeg hadde blogg

Men om jeg hadde et hus et sted, så hadde jeg nok tenkt over hva jeg skrev i bloggen min, hvis folk med onde hensikter ville spore meg opp. Det blir som å dra på seiltur utenfor rødehavet og jevnlig oppdatere reiseruten i bloggen. Vil man helst unngå pirater så er ikke det så lurt.

Litt enig i at ting som hus på landet kontra leilghetet i byen med plenty av naboer utgjør litt forskjell her :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...