Gå til innhold

Suicid vs hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost
Skrevet

Er det veldig merkelig å både være suicidal og samtidig ønske hjelp? Føler meg som en ironisk dust her.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror faktisk det er det vanligste :-)

Gjest Svarttrost
Skrevet

Jeg tror faktisk det er det vanligste :-)

Takk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk.

Fant et godt sitat:

Suicide is forever, but the stress leading up to it is often temporary.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Da jeg leste det du skrev her, så kom jeg til å tenke på tittelen på en artikkel jeg la merke til for en tid tilbake. Jeg har ikke lest artikkelen, men tenkte du kanskje ville kjenne deg igjen i tittelen :

http://www.idunn.no/ts/tph/2010/01/art14?languageId=1

Håper du ber om og får god hjelp :-)

Takk. Har selv brukt den tittelen i samtale med andre, men denne gangen er noe annerledes. Får hjelp - om jeg tar den.

Skrevet

Takk. Har selv brukt den tittelen i samtale med andre, men denne gangen er noe annerledes. Får hjelp - om jeg tar den.

Tror du ikke at du også noen ganger tidligere har tenkt nettopp at " denne gangen er noe er annerledes"? Og noe _er_ vel nytt hver gang du ramler ned i bunnen av brønnen. Allikevel er jeg overbevist om at du om noe tid vil undre deg over hvor svart du synes livet er akkurat nå.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg har egentlig ikke helt forstått hva det vil si å være suicidal, jeg. Det å ha selvmordstanker er i alle fall forenlig med å ønske hjelp til å få et bedre liv, men du har vel slike tanker i sterk grad, slik at det kalles å være suicidal...

Så litt på "Puls" på NRK i dag, og da kom det frem at de som hadde tatt livet sitt ofte var av slik natur at de skulle klare alt selv, og ikke ville ha hjelp til noe. Det er kanskje det som fikk deg til å tenke slik? Du så kanskje programmet?

Det er jo utrolig mange som er suicidale i forhold til de "få" som tar livet sitt... så sånn sett tror jeg ikke du skal ta det som tegn på at det er noen "feil" med deg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...