Gjest Svarttrost Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Er det veldig merkelig å både være suicidal og samtidig ønske hjelp? Føler meg som en ironisk dust her. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Jeg tror faktisk det er det vanligste :-) 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Jeg tror faktisk det er det vanligste :-) Takk. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Takk. Fant et godt sitat: Suicide is forever, but the stress leading up to it is often temporary. 0 Siter
frosken Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Da jeg leste det du skrev her, så kom jeg til å tenke på tittelen på en artikkel jeg la merke til for en tid tilbake. Jeg har ikke lest artikkelen, men tenkte du kanskje ville kjenne deg igjen i tittelen : http://www.idunn.no/ts/tph/2010/01/art14?languageId=1 Håper du ber om og får god hjelp :-) 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Da jeg leste det du skrev her, så kom jeg til å tenke på tittelen på en artikkel jeg la merke til for en tid tilbake. Jeg har ikke lest artikkelen, men tenkte du kanskje ville kjenne deg igjen i tittelen : http://www.idunn.no/ts/tph/2010/01/art14?languageId=1 Håper du ber om og får god hjelp :-) Takk. Har selv brukt den tittelen i samtale med andre, men denne gangen er noe annerledes. Får hjelp - om jeg tar den. 0 Siter
frosken Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Takk. Har selv brukt den tittelen i samtale med andre, men denne gangen er noe annerledes. Får hjelp - om jeg tar den. Tror du ikke at du også noen ganger tidligere har tenkt nettopp at " denne gangen er noe er annerledes"? Og noe _er_ vel nytt hver gang du ramler ned i bunnen av brønnen. Allikevel er jeg overbevist om at du om noe tid vil undre deg over hvor svart du synes livet er akkurat nå. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 21. mars 2011 Skrevet 21. mars 2011 Jeg har egentlig ikke helt forstått hva det vil si å være suicidal, jeg. Det å ha selvmordstanker er i alle fall forenlig med å ønske hjelp til å få et bedre liv, men du har vel slike tanker i sterk grad, slik at det kalles å være suicidal... Så litt på "Puls" på NRK i dag, og da kom det frem at de som hadde tatt livet sitt ofte var av slik natur at de skulle klare alt selv, og ikke ville ha hjelp til noe. Det er kanskje det som fikk deg til å tenke slik? Du så kanskje programmet? Det er jo utrolig mange som er suicidale i forhold til de "få" som tar livet sitt... så sånn sett tror jeg ikke du skal ta det som tegn på at det er noen "feil" med deg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.