Gå til innhold

Fryser overktige mindre enn tynne?

Anbefalte innlegg

Gjest tøkke
Skrevet

Eller er det bare en myte? Skulle tro at et tykt fettlag isolerer godt, men det virker ikke sånn på de store menneskene jeg kjenner. En av de verste frysepinnene jeg kjenner er et sted mellom 130 og 140 kg tung.

Videoannonse
Annonse
nitty-gritty
Skrevet

Overvektige kan ofte ha dårlig blodsirkulasjon, så da fryser de gjerne lettere. Sideflesket mitt blir iskaldt når det er litt kaldt hjemme ;)

Et sted midt i mellom er nok det beste, ikke for tynn og ikke for tykk. Som så ofte ellers.

Skrevet

Hvordan de selv opplever kulde er en sak, men Mythbusters (eller var det Brainac?) satte en feit og en tynn person inn på fryselager og målte temperaturene deres. Den tynne gikk definitivt raskere ned i temperatur, og i en liv og død situasjon ville spikeren frosset ihjel først.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har ei venninne som sier hun fryser MYE mer nå som hun er slank. Før var hun mye kraftigere. Hun sier også at hun aldri har hatt så mye vondt i rompa som etter at hun ble tynn -gnagsår av å sitte for lenge sier hun :P

Skrevet

Ja, jeg har gått ned 25 kg siden i sommer, kan aldri huske å fryst så mye før, osm jeg har gjort i vinter =))

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg vet ikke noe om vitenskapen bak, men jeg har aldri frosset så mye som da jeg gikk gravid med barn nr to og kastet opp hele tiden. Gikk ned 8 kg i svangerskapet og frøs hele tiden.

Gjest Zwqunga
Skrevet

Jeg har vært normalvektig, men gått opp 30 kg, og jeg har frosset like mye samme hvilken vekt jeg har hatt. Jeg er en frossenpinn, samtidig som jeg svetter som en gris når jeg beveger meg. Går fort opp og ned i temperatur, alt etter hvor mye jeg beveger meg.

Skrevet

Det kan nok ha en viss betydning hvor godt polstret man er, men jeg tror at det har vel så stor betydning hva som er personens "innebygde termostat".

Jeg f eks har aldri vært spesielt varmekjær, verken som ung og tynn eller nå med litt mer kjøtt på kroppen, og frysepinnvenninner som vil ha innetemperatur på 26-28 grader (*dån!!*) ser heller ikke ut til å ha blitt mindre frosne med alderstillegget.

Legger forresten til: På jobben er det mange frysepinndamer som klager over innetemperaturen, men jammen meg går mange av dem tynnkledt! Man kan ikke forvente å sitte stille ved en kontorpult kun iført tynn bluse på overkroppen midtvinters.

Skrevet

Mine overvektige venninner holder varmen mye bedre enn meg. Med unntak av ei som pga diverse helseproblemer har dårligere blodsirkulasjon enn folk flest.

Gjest tøkke
Skrevet

Overvektige kan ofte ha dårlig blodsirkulasjon, så da fryser de gjerne lettere. Sideflesket mitt blir iskaldt når det er litt kaldt hjemme ;)

Et sted midt i mellom er nok det beste, ikke for tynn og ikke for tykk. Som så ofte ellers.

Det er det sikkert, som vanlig;)

Gjest tøkke
Skrevet

Hvordan de selv opplever kulde er en sak, men Mythbusters (eller var det Brainac?) satte en feit og en tynn person inn på fryselager og målte temperaturene deres. Den tynne gikk definitivt raskere ned i temperatur, og i en liv og død situasjon ville spikeren frosset ihjel først.

Der ser man. Alle andre dyr feter seg opp før vinteren, og det er vel nyttig for å holde varmen også, i tillegg til å ha litt å tære på.

Men hvorfor vi opplever kulde så forskjellig er nok mer sammensatt...

Gjest tøkke
Skrevet

Jeg har ei venninne som sier hun fryser MYE mer nå som hun er slank. Før var hun mye kraftigere. Hun sier også at hun aldri har hatt så mye vondt i rompa som etter at hun ble tynn -gnagsår av å sitte for lenge sier hun :P

Er hun Victoria Becham-tynn? Jeg har aldri hatt det problemet, selv på det tynneste:)

Skrevet

For min del fryser jeg når jeg spiser vanlig kost, men er varm som bare det når jeg spiser lavkarbo. Litt pussig, men jeg har sett mange si det samme.

Gjest tøkke
Skrevet

Ja, jeg har gått ned 25 kg siden i sommer, kan aldri huske å fryst så mye før, osm jeg har gjort i vinter =))

Så sørgelig. Mistet all den vekten, og så må du skjule den nye kroppen i Michelindrakt hele vinteren for ikke å fryse ihjel. Life´s a bitch;)

Skrevet

Jeg fryser like mye nå som da jeg veide 25 kg mindre

Gjest togli
Skrevet

Er hun Victoria Becham-tynn? Jeg har aldri hatt det problemet, selv på det tynneste:)

Nei, hun er vel str. 40, så ikke veldig tynn - men tynn i forhold til det hun var ;)

Jeg er str 36 og en frossenpinn uten like...

Skrevet

Tror det er litt myte, jeg er ikke så store flisa, noen og femti kiloish, og jeg fryser ikke særlig lett. (dvs setter deg seg frost i meg fryser jeg skikkelig, men jeg tåler en del) Jeg har både en mor og ei venninne som er litt runde, og de er noen frysestokker av dimensjoner! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...