Gjest Gjøkeniburet Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10091316 Og etter 5-6 år, så er sikket han morderen i Mandal klar til å terrorisere andre damer. Sammens med andre mordere naturligvis. Og populistadvokatene står å messer om at vi må ikke snakke om enkeltsaker ! Jeg lurer på hva disse advokatene tenker når de har "vunnet" en sak jeg... Rettferdighet for hvem ? systemet ? loven ? overgriperen ? offeret ? 0 Siter
Gjest speer Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Lattering å bruke samfunnsstraff i dette tilfellet, ikke minst fordi den ene så sent som i mai 2010 ble idømt samfunnsstraff etter et annet voldelig angrep. 0 Siter
Nikki Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 I denne saken var det vel aktor som nedla påstand om samfunnsstraff og det er uansett dommeren som dømmer. Advokaten kan kun argumentere sin sak ut fra det faktum som er i saken og den rettspraksis som er. Det er sånn sett feil å "ta" advokaten - mener man straffenivået i Norge er for lavt så må man påvirke lovgiver til å vedta strengere strafferammer som igjen kan påvirke domstolen til å idømme strengere straffer. 0 Siter
Gjest Gjøkeniburet Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 I denne saken var det vel aktor som nedla påstand om samfunnsstraff og det er uansett dommeren som dømmer. Advokaten kan kun argumentere sin sak ut fra det faktum som er i saken og den rettspraksis som er. Det er sånn sett feil å "ta" advokaten - mener man straffenivået i Norge er for lavt så må man påvirke lovgiver til å vedta strengere strafferammer som igjen kan påvirke domstolen til å idømme strengere straffer. Nådu. Hadde det vært lov her inne, så skulle jeg ramset opp en del populist advokat-navn, og saker, hvor populistadvokaten står å "ufarliggjør" sin(e) klienter's handlinger. Kan jeg likevel driste meg til å nevne Lommemann-saken. At aktor ikke er helt med i denne saken får jeg håpe de ikke forbigår i stillhet. Blind vold, og det gjentatte ganger bør straffes hardt. 0 Siter
Nikki Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Nådu. Hadde det vært lov her inne, så skulle jeg ramset opp en del populist advokat-navn, og saker, hvor populistadvokaten står å "ufarliggjør" sin(e) klienter's handlinger. Kan jeg likevel driste meg til å nevne Lommemann-saken. At aktor ikke er helt med i denne saken får jeg håpe de ikke forbigår i stillhet. Blind vold, og det gjentatte ganger bør straffes hardt. Jeg er enig i at en del ikke har forstått sin rolle når de uttaler seg i media, men flertallet gjør heldigvis en hederlig og redelig innsats i retten, hvor man forsvarer person - ikke handling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.