Gå til innhold

Heia Norge !

Anbefalte innlegg

Gjest Gjøkeniburet
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10091316

Og etter 5-6 år, så er sikket han morderen i Mandal klar til å terrorisere andre damer.

Sammens med andre mordere naturligvis.

Og populistadvokatene står å messer om at vi må ikke snakke om enkeltsaker !

Jeg lurer på hva disse advokatene tenker når de har "vunnet" en sak jeg...

Rettferdighet for hvem ? systemet ? loven ? overgriperen ? offeret ?

Videoannonse
Annonse
Gjest speer
Skrevet

Lattering å bruke samfunnsstraff i dette tilfellet, ikke minst fordi den ene så sent som i mai 2010 ble idømt samfunnsstraff etter et annet voldelig angrep.

Skrevet

I denne saken var det vel aktor som nedla påstand om samfunnsstraff og det er uansett dommeren som dømmer.

Advokaten kan kun argumentere sin sak ut fra det faktum som er i saken og den rettspraksis som er. Det er sånn sett feil å "ta" advokaten - mener man straffenivået i Norge er for lavt så må man påvirke lovgiver til å vedta strengere strafferammer som igjen kan påvirke domstolen til å idømme strengere straffer.

Gjest Gjøkeniburet
Skrevet

I denne saken var det vel aktor som nedla påstand om samfunnsstraff og det er uansett dommeren som dømmer.

Advokaten kan kun argumentere sin sak ut fra det faktum som er i saken og den rettspraksis som er. Det er sånn sett feil å "ta" advokaten - mener man straffenivået i Norge er for lavt så må man påvirke lovgiver til å vedta strengere strafferammer som igjen kan påvirke domstolen til å idømme strengere straffer.

Nådu. Hadde det vært lov her inne, så skulle jeg ramset opp en del populist advokat-navn, og saker, hvor populistadvokaten står å "ufarliggjør" sin(e) klienter's handlinger.

Kan jeg likevel driste meg til å nevne Lommemann-saken.

At aktor ikke er helt med i denne saken får jeg håpe de ikke forbigår i stillhet.

Blind vold, og det gjentatte ganger bør straffes hardt.

Skrevet

Nådu. Hadde det vært lov her inne, så skulle jeg ramset opp en del populist advokat-navn, og saker, hvor populistadvokaten står å "ufarliggjør" sin(e) klienter's handlinger.

Kan jeg likevel driste meg til å nevne Lommemann-saken.

At aktor ikke er helt med i denne saken får jeg håpe de ikke forbigår i stillhet.

Blind vold, og det gjentatte ganger bør straffes hardt.

Jeg er enig i at en del ikke har forstått sin rolle når de uttaler seg i media, men flertallet gjør heldigvis en hederlig og redelig innsats i retten, hvor man forsvarer person - ikke handling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...