Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så dere artikkelen av en ap politiker i Aftenposten i dag som gikk ut og sa at hun har en bipolar lidelse? Det er bra at profilerte mennesker gjør dette synes jeg. Kanskje fordommene og mysteriet rundt psykiske lidelser blir mindre. Det hadde vært bra.

På slutten av artikkelen skriver hun: "Nå er hver dag et mirakel." Skulle ønske jeg kunne føle det. Men det er kanskje noe man kan trene seg opp til? Å være takknemlig tenker jeg på.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er bra...

Selv skulle jeg gjerne være like åpen, altså ikke stå frem i avisene, men kunne si til folk rundt meg hva slags sykdom jeg har.

Men hva pokker skal jeg si, når psykiateren ikke er sikker på hvilken diagnose jeg burde ha, og når attpåtil de det "står om" (schizotyp lidelse + depresjon eller schizoaffektiv lidelse), ikke er særlig kjente for folk uten særlig kunnskaper innne psykiatri?

Hadde blitt meget mye lettere for meg om jeg hadde et navn på det...

Ja, nå klarte jeg selvsagt å vinkle dette inn mot meg selv igjen, men det får nå være.

Skrevet

Det er bra...

Selv skulle jeg gjerne være like åpen, altså ikke stå frem i avisene, men kunne si til folk rundt meg hva slags sykdom jeg har.

Men hva pokker skal jeg si, når psykiateren ikke er sikker på hvilken diagnose jeg burde ha, og når attpåtil de det "står om" (schizotyp lidelse + depresjon eller schizoaffektiv lidelse), ikke er særlig kjente for folk uten særlig kunnskaper innne psykiatri?

Hadde blitt meget mye lettere for meg om jeg hadde et navn på det...

Ja, nå klarte jeg selvsagt å vinkle dette inn mot meg selv igjen, men det får nå være.

Det gjør ikke noe om du vinkler det inn på deg selv. Det gjør vi alle her inne.

Det er bare noen ganske få som vet at jeg har en bipolar lidelse. Og de har reagert forskjellig. En venninne fnyser av det, mener jeg ikke er syk og at jeg ikke trenger meds. Det gjør vondt så jeg snakker ikke mer om det. En annen venninne er mer unnvikende. Nei, jeg føler ikke for å si det til så veldig mange. Broren min vet det feks ikke. Ser du, nå vinkler jeg det inn på meg selv. :)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det gjør ikke noe om du vinkler det inn på deg selv. Det gjør vi alle her inne.

Det er bare noen ganske få som vet at jeg har en bipolar lidelse. Og de har reagert forskjellig. En venninne fnyser av det, mener jeg ikke er syk og at jeg ikke trenger meds. Det gjør vondt så jeg snakker ikke mer om det. En annen venninne er mer unnvikende. Nei, jeg føler ikke for å si det til så veldig mange. Broren min vet det feks ikke. Ser du, nå vinkler jeg det inn på meg selv. :)

Hehe. :-)

Synd at de rundt deg skal reagere sånn, da. Det er nok ikke det beste for din bedring...

Skrevet

Hehe. :-)

Synd at de rundt deg skal reagere sånn, da. Det er nok ikke det beste for din bedring...

Det er mer synd på deg som ikke engang vet hva som feiler deg. Det må være slitsomt.

Stakkars vårs! :)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er mer synd på deg som ikke engang vet hva som feiler deg. Det må være slitsomt.

Stakkars vårs! :)

Jah, du kan så si. :-)

Gjest winda
Skrevet

Jeg har fått høre at det går rykter "på bygda" om at jeg er manisk-depressiv. Har bipolar 2 så dette stemmer jo ikke helt.

Etter å ha slitt i over 10 år med forskjellige ting, regner jeg med at de fleste vet om meg. Jeg har tenkt å slutte og bry meg om dette. Dessuten er det veldig mange som kommer bort til meg og sier at de sliter selv. Nesten så jeg lurer på hvor mange som ikke sliter med noe?

Skrevet

Jah, du kan så si. :-)

Men det er ikke så veldig synd på meg akkurat nå for nå skal vi spise vårruller med ris og sursøt saus. Nam nam. Det blir godt.

Grip øyeblikket! Nå er det vår!

Skrevet

Jeg har fått høre at det går rykter "på bygda" om at jeg er manisk-depressiv. Har bipolar 2 så dette stemmer jo ikke helt.

Etter å ha slitt i over 10 år med forskjellige ting, regner jeg med at de fleste vet om meg. Jeg har tenkt å slutte og bry meg om dette. Dessuten er det veldig mange som kommer bort til meg og sier at de sliter selv. Nesten så jeg lurer på hvor mange som ikke sliter med noe?

Kanskje man gjør en god gjerning ved å fortelle sine omgivelser at en har psykiske utfordringer? Bare det ikke blir en plage for deg at folk kommer bort til deg og betror seg så. Jeg er feigere enn deg. Beundrer deg for å være så åpen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...