Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

25

• frosken

15

• mariaflyfly

10

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes sønnen din er kul som ikke lar seg kjøpe!

Men han tror oppriktig på gud og vil konfirmere seg der vi alle er døpt og konfirmert i mange generasjoner. For det har vi snakket om. Hvor oldeforeldre og tippoldeforeldre bodde og hvor de ble døpt og giftet seg osv. Har du hørt om ris til egen bak, hehe.

mariaflyfly

Men han tror oppriktig på gud og vil konfirmere seg der vi alle er døpt og konfirmert i mange generasjoner. For det har vi snakket om. Hvor oldeforeldre og tippoldeforeldre bodde og hvor de ble døpt og giftet seg osv. Har du hørt om ris til egen bak, hehe.

Haha, du sendte ham på feil barneskole! :P

Annonse

Synes ikke noe synd på deg. Bra at han vet hva han vil!

Ja, det hadde jo vært det enkleste. Du skriver at du ikke tror på gud, og at du har tilbudt ham penger for å la være å konfirmere seg. Da lurer jeg på: hvorfor i alle dager bærer du ham til dåpen da? Hadde jeg ikke trodd på Gud, hadde jeg da aldri døpt mine barn.

Hvorfor ikke bare la ham konfirmere seg i kirken, og tilby ham penger for å slippe SELSKAPET, det er heller mer vanlig.

Så barnet skal da avstå fra konfirmasjonen fordi de voksne ikke klarer å være voksne?

Haha, du sendte ham på feil barneskole! :P

Ja, jeg gjorde det når jeg tenker på den oppdragelsen. LOL, men jeg holdt dåpsløfte jeg ikke var interessert i å holde. For jeg måtte jo love jeg også der jeg sto ved døpefonten enda jeg grein av sinne og fortvilelse og ikke ville.

Noen venner av meg gjorde det slik, at de samlet alle, selv om de to foreldrene ikke var særlig venner. Bordene sto i hestesko-form, og faren og hans familie satt ved den ene fløyen, moren og hennes familie i den andre fløyen. Begge hadde nye partnere som var med. Talene hadde de fordelt. Alle oppførte seg pent og hyggelig, av omsorg for konfirmanten.

Annonse

Noen venner av meg gjorde det slik, at de samlet alle, selv om de to foreldrene ikke var særlig venner. Bordene sto i hestesko-form, og faren og hans familie satt ved den ene fløyen, moren og hennes familie i den andre fløyen. Begge hadde nye partnere som var med. Talene hadde de fordelt. Alle oppførte seg pent og hyggelig, av omsorg for konfirmanten.

Det er ikke alle steder det går, dessverre.

Jeg må innrømme at jeg har planer om å la det skinne gjennom at det vanker et betydelig pengebeløp til den som velger å ikke konfirmere seg.

Jeg har enda et par år på meg for å klekke ut hvordan dette skal legges fram.

''Jeg må innrømme at jeg har planer om å la det skinne gjennom at det vanker et betydelig pengebeløp til den som velger å ikke konfirmere seg. ''

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å få gjennomført felles selskap, men har du tenkt å vurdere pengebeløptaktikken også når de kommer i gifteklar alder?

En voksen mann jeg kjenner sier at han ikke orker tanken på å ha bryllup fordi moren hans nekter å delta på noe der faren hans og hans nye kone er tilstede.

Gjest Elextra

''Jeg må innrømme at jeg har planer om å la det skinne gjennom at det vanker et betydelig pengebeløp til den som velger å ikke konfirmere seg. ''

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å få gjennomført felles selskap, men har du tenkt å vurdere pengebeløptaktikken også når de kommer i gifteklar alder?

En voksen mann jeg kjenner sier at han ikke orker tanken på å ha bryllup fordi moren hans nekter å delta på noe der faren hans og hans nye kone er tilstede.

Jeg kjenner til flere par som ikke har giftet seg nettopp av den grunn at foreldrene nekter å komme hvis den andre kommer (eller i hvertfall den ene).

Jeg synes egentlig det er litt hårreisende at voksne folk vil betale barna for ikke å la seg konfirmere. I det minste bør de kamuflere det under at barna vil få noe av kostnaden ved konfirmasjonen eller at de vil få samme gaven uansett.

mariaflyfly

''Jeg skjønner at det kan være vanskelig å få gjennomført felles selskap, men har du tenkt å vurdere pengebeløptaktikken også når de kommer i gifteklar alder?''

Innen den tid har ungene skjønt såpass at de reiser bort og gifter seg stille og rolig og ber til stor vennefest i etterkant. Håper jeg.

mariaflyfly

Jeg kjenner til flere par som ikke har giftet seg nettopp av den grunn at foreldrene nekter å komme hvis den andre kommer (eller i hvertfall den ene).

Jeg synes egentlig det er litt hårreisende at voksne folk vil betale barna for ikke å la seg konfirmere. I det minste bør de kamuflere det under at barna vil få noe av kostnaden ved konfirmasjonen eller at de vil få samme gaven uansett.

''I det minste bør de kamuflere det under at barna vil få noe av kostnaden ved konfirmasjonen eller at de vil få samme gaven uansett.''

Som jeg sa - jeg har ennå litt tid på å klekke ut en god plan...

''Jeg synes egentlig det er litt hårreisende at voksne folk vil betale barna for ikke å la seg konfirmere.''

Jeg merker at jeg ikke synes det er _litt_, men derimot veldig hårreisende! Greit nok å si at de vil få samme gave på det tidspunktet enten de velger å konfirmere seg eller ikke, men å legge opp til direkte betaling for å la være, det synes jeg er feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...