Gå til innhold

Tips til hvilken sykdom...

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

... man kan si til andre at man sliter med...

Jeg ønsker å kunne informere andre om hvilken sykdom jeg har. Problemer er at jeg ikke har noen presis diagnose. Hva skal en si? Skal jeg si at jeg har en personlighetsforstyrrelse, eller en mild for for schizofreni, eller en paranoid tilstand, eller hva?

Skrevet

Hvorfor skal du oppgi diagnosen til folk? Kan du ikke bare si at du sliter psykisk?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvorfor skal du oppgi diagnosen til folk? Kan du ikke bare si at du sliter psykisk?

Godt spørsmål, men det virker jo som om man blir bedre forstått hvis man har en diagnose å slå i bordet med... nei, jeg veit ikke. Kan jo sikkert bare si det sånn.

Skrevet

Godt spørsmål, men det virker jo som om man blir bedre forstått hvis man har en diagnose å slå i bordet med... nei, jeg veit ikke. Kan jo sikkert bare si det sånn.

Hvem er det som skal forstå deg bedre da? Hva ønsker du å oppnå?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvem er det som skal forstå deg bedre da? Hva ønsker du å oppnå?

Tror folk ser ned på meg, fordi de tror jeg er en person som gir opp drømmene mine... udugelig, lite smart...

Altså på bakgrunn av at jeg aldri har hatt en normal jobb, og er veldig forsinket med studiene i forhold til andre.

Fordi jeg er overvektig.

Folk kunne kanskje forstå bedre hvorfor tingene er som de er?

Skrevet

Tror folk ser ned på meg, fordi de tror jeg er en person som gir opp drømmene mine... udugelig, lite smart...

Altså på bakgrunn av at jeg aldri har hatt en normal jobb, og er veldig forsinket med studiene i forhold til andre.

Fordi jeg er overvektig.

Folk kunne kanskje forstå bedre hvorfor tingene er som de er?

Men hvordan har du tenkt å gjøre dette i praksis? Skal du gå rundt med et skilt på brystet hvor du opplyser om diagnosen noen uker?

Virker som om du har som strategi å endre på omverdenen istedetfor deg selv akkurat nå.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Men hvordan har du tenkt å gjøre dette i praksis? Skal du gå rundt med et skilt på brystet hvor du opplyser om diagnosen noen uker?

Virker som om du har som strategi å endre på omverdenen istedetfor deg selv akkurat nå.

Nei, det er jo ikke noe jeg har tenkt til å bruke akkurat nå, heller i fremtidige samtaler med mennesker...

Gjest Gåten
Skrevet

Best å bare si du sliter psykisk,syns folk er frekk når de spør "Hva sliter du med da"?

Det skal jo de drite i.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Best å bare si du sliter psykisk,syns folk er frekk når de spør "Hva sliter du med da"?

Det skal jo de drite i.

Ja...

Kan jo det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...