Gjest SMIRnøff Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 ... man kan si til andre at man sliter med... Jeg ønsker å kunne informere andre om hvilken sykdom jeg har. Problemer er at jeg ikke har noen presis diagnose. Hva skal en si? Skal jeg si at jeg har en personlighetsforstyrrelse, eller en mild for for schizofreni, eller en paranoid tilstand, eller hva? 0 Siter
frosken Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Hvorfor skal du oppgi diagnosen til folk? Kan du ikke bare si at du sliter psykisk? 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Hvorfor skal du oppgi diagnosen til folk? Kan du ikke bare si at du sliter psykisk? Godt spørsmål, men det virker jo som om man blir bedre forstått hvis man har en diagnose å slå i bordet med... nei, jeg veit ikke. Kan jo sikkert bare si det sånn. 0 Siter
frosken Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Godt spørsmål, men det virker jo som om man blir bedre forstått hvis man har en diagnose å slå i bordet med... nei, jeg veit ikke. Kan jo sikkert bare si det sånn. Hvem er det som skal forstå deg bedre da? Hva ønsker du å oppnå? 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Hvem er det som skal forstå deg bedre da? Hva ønsker du å oppnå? Tror folk ser ned på meg, fordi de tror jeg er en person som gir opp drømmene mine... udugelig, lite smart... Altså på bakgrunn av at jeg aldri har hatt en normal jobb, og er veldig forsinket med studiene i forhold til andre. Fordi jeg er overvektig. Folk kunne kanskje forstå bedre hvorfor tingene er som de er? 0 Siter
frosken Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Tror folk ser ned på meg, fordi de tror jeg er en person som gir opp drømmene mine... udugelig, lite smart... Altså på bakgrunn av at jeg aldri har hatt en normal jobb, og er veldig forsinket med studiene i forhold til andre. Fordi jeg er overvektig. Folk kunne kanskje forstå bedre hvorfor tingene er som de er? Men hvordan har du tenkt å gjøre dette i praksis? Skal du gå rundt med et skilt på brystet hvor du opplyser om diagnosen noen uker? Virker som om du har som strategi å endre på omverdenen istedetfor deg selv akkurat nå. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Men hvordan har du tenkt å gjøre dette i praksis? Skal du gå rundt med et skilt på brystet hvor du opplyser om diagnosen noen uker? Virker som om du har som strategi å endre på omverdenen istedetfor deg selv akkurat nå. Nei, det er jo ikke noe jeg har tenkt til å bruke akkurat nå, heller i fremtidige samtaler med mennesker... 0 Siter
Gjest Gåten Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Best å bare si du sliter psykisk,syns folk er frekk når de spør "Hva sliter du med da"? Det skal jo de drite i. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 22. mars 2011 Skrevet 22. mars 2011 Best å bare si du sliter psykisk,syns folk er frekk når de spør "Hva sliter du med da"? Det skal jo de drite i. Ja... Kan jo det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.