Gå til innhold

Holde ut indre ubehag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er et valid poeng!

Klart det innimellom hjelper å sette ting i perspektiv, men om jeg har knekt beinet er det bare irriterende, sårende og kjipt, om jeg får beskjed om å tenke litt på de som har knekt begge, eller eventuelt har kreft, i stedet for å få råd, sympati og omsorg, som jeg synes en fortjener om en har vondty, _uansett_om det måtte være de som har det verre. (Og det er det jo alltid)

Ser ikke noe grunn til at det skal være noe unntak for de som sliter.

Jeg mener ikke med dette at det er mange det er mere synd på enn andre alltid, og at det ikke noen ganger kan hjelpe å sette egne problemer inn i bredere bilde, mem jeg synes den linja der er litt for streng, og den blir noe fremmed og hard for meg.

Jeg mener at det kan til stor hjelp for den enkelte å få litt større perspektiv på sin lidelse, men at det er svært sjelden det hjelper å bli fortalt at man bør se ting i et større perspektiv. Det er liksom av de tingene som bare fungerer når man oppdager det selv.

Når det gjelder hvilke svar som gis i en diskusjon som denne, så vil jo de ha sammenheng med hvilke spørsmål som ble stilt, og ikke så rent sjelden også med hvem som stilte spørsmålet (dersom det er en som poster mange spørsmål). SMIR kan få noen og en hver til å gå litt fra konseptene fra tid til annen, slik at filleristing kan kjennes som en adekvat strategi. Jeg står for innholdet i svarene mine i denne tråden, men de er så avgjort preget av at jeg kom til et punkt hvor filleristing kjentes som beste alternativ ;-)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• lealaus

4

• laguna1

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg mener at det kan til stor hjelp for den enkelte å få litt større perspektiv på sin lidelse, men at det er svært sjelden det hjelper å bli fortalt at man bør se ting i et større perspektiv. Det er liksom av de tingene som bare fungerer når man oppdager det selv.

Når det gjelder hvilke svar som gis i en diskusjon som denne, så vil jo de ha sammenheng med hvilke spørsmål som ble stilt, og ikke så rent sjelden også med hvem som stilte spørsmålet (dersom det er en som poster mange spørsmål). SMIR kan få noen og en hver til å gå litt fra konseptene fra tid til annen, slik at filleristing kan kjennes som en adekvat strategi. Jeg står for innholdet i svarene mine i denne tråden, men de er så avgjort preget av at jeg kom til et punkt hvor filleristing kjentes som beste alternativ ;-)

Jeg kan se den, men jeg mener stort sett at det er naturlig å ville ha råd & omsorg for det som er galt med en, når en har det vondt av noe slag, og ikke hard beskjed om at noen har det verre. Det er en jo stort sett klar over, og det gjør jo verken den som har det vondt eller vondest noe bra om førstnevnte bare setter seg ned og "tenker skikkelig over dette" ;)

Vil tro det medfører en ting, og det er dårlig samvittighet for at en "tyter" i utgangspunktet, og det er vel ikke alltid så konstruktivt?

jeg har noen store & små problemer, mange filleproblemer også i mitt mikrokosmos, og alle sammen er filleproblemer + litt til sammenlignet med hva foreksempel japanerne sliter med om dagen! :o

Det betyr ikke at jeg ikke hadde blitt litt lei meg hvis ingen gadd å råde meg eller forstå at disse tingene var kjipe for meg, og ikke tror jeg det hadde hjulpet japanerne noe særlig heller.

Men jeg tror jeg skjønner litt hva du mener allikevel :)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Mønsteret her er nå som følger - tre typiske veier å gå:

1) Jeg svarer noe i retning av "jo, det er du" og så prøver jeg å trekke fram ting du har skrevet som tyder på det. Ved en slik respons kommer du med noen av svarene dine som går i retning av at "jeg bare gjør meg til så andre ikke skal avsløre meg som dum", men jeg er ikke intelligent.

2) Jeg svarer noe i retning av at "nei, du har nok rett - du er nok ganske dum". hvorpå responsen din vil dra seg i retning av du ikke helt vil ha det på deg at du ikke er rett ut dum, trekker fram studier og resultater, at du kanskje egentlig bare er forvirret etc.

3) Jeg svarer "neivel" og "legger på røret" og gidder ikke engasjere meg lenger, gidder ikke lese innleggene dine (verken de du underskriver med vanlig nick eller de du underskriver med andre nick) - din tendens til spamming til tider gjør meg rett og slett ganske ignorant i forhold til hvor seriøst jeg bør ta deg.

Du stilte et spørsmål i starten her, og etter et avsnitt hvor jeg rettet en viss irritasjon mot deg, synes jeg at jeg svarte ganske tydelig på det spørsmålet du tilsynelatende ønsket et svar på.

Og da velger du å se bort fra et forslag til hjelp og heller henge deg opp i hvorvidt jeg har rett i min oppfatning av at du er intelligent?

''verken de du underskriver med vanlig nick eller de du underskriver med andre nick''

Jeg skriver aldri under med andre nick.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...