Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tøfler ut på kjøkkenet. Klepper tak i yndlingsmyslien min med "frø, frukt og nøtter". Glåmer fort på pakka før jeg heller i skåla.

Og får se innholdsfortegnelsen MED brillene på til en forandring.

370kalorier pr 100 gram. 60g karbo hvorav 25 er sukkerarter. Ikke at jeg skjønte helt, men jeg kjenner at jeg muligens burde føle meg litt som Elmer Midd. Når han henger i løse lufta over et stup og har "Donkey" skrevet i hele fjeset...

Det er vel neppe slankekost...nei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*rister på hodet* Innholdet i den pakka består av 1/4 sukker i en eller annen form... Definitivt ikke slankekost.

Skrevet

*rister på hodet* Innholdet i den pakka består av 1/4 sukker i en eller annen form... Definitivt ikke slankekost.

Nemlig. Jeg føler meg lurt! Og snurt for at det er jeg som har lurt meg.

Jaja. Back to the drawing board. *sniff*

Skrevet

Nemlig. Jeg føler meg lurt! Og snurt for at det er jeg som har lurt meg.

Jaja. Back to the drawing board. *sniff*

Firkorn + litt hakkede nøtter + litt tørket frukt + yoghurt er det sunneste. :o)

Skrevet

Firkorn + litt hakkede nøtter + litt tørket frukt + yoghurt er det sunneste. :o)

Firkorn? Jeg synes de heter firkorn alle sammen! Kan du spesifisere?

Jeg har uansett lagt hele søpla i arkivet for rådyrmat og herved gått over til finn krisp knekkebrød med gauda og kaviar. Jeg glemmer ikke en fornærmelse så lett nei!

Gjest luftslott
Skrevet

Dyrevennlig sådan ja... da funker havregryn med nøtter også. Jeg spiser ikke youghurt. For mye sukker og de som ikke har sukker smaker høgg.

Man har luksusproblemer altså. :0) Deilig!

Jeg har faktisk blitt vant til naturell yoghurt nå, men syns den smakte ganske kjedelig i begynnelsen! Hiv oppi noen friske bær så smaker den bedre:-) 4korn eller en hjemmelaget blanding av havregryn, kli, knuste linfrø, nøtter og ellers det du har lyst på!

Skrevet

Dyrevennlig sådan ja... da funker havregryn med nøtter også. Jeg spiser ikke youghurt. For mye sukker og de som ikke har sukker smaker høgg.

Yoghurt naturell med en liten dæsj syltetøy (sukkerfritt) er da godt. :o)

Gjest Uioner
Skrevet

Til kveldsmat er det majones som gleder. Da sover jeg som en stein hele natta, stappmett.

Skrevet

Prøv Skyr isteden for yogurt, masse proteiner

Gjest kalori meg her og kalori meg der
Skrevet

Firkorn? Jeg synes de heter firkorn alle sammen! Kan du spesifisere?

Jeg har uansett lagt hele søpla i arkivet for rådyrmat og herved gått over til finn krisp knekkebrød med gauda og kaviar. Jeg glemmer ikke en fornærmelse så lett nei!

Nå kan det hende jeg bare er irriterende og sier noe du sikkert vet fra før, men jeg må bare si at hvis du teller kalorer (aner ikke hvilken diett/livsstil du har valgt) så hjelper det kanskje ikke så mye å bytte til gauda og kaviar. Begge deler er fullt av kalorier, over 400 kcal per 100g på begge to..

Skrevet

Nå kan det hende jeg bare er irriterende og sier noe du sikkert vet fra før, men jeg må bare si at hvis du teller kalorer (aner ikke hvilken diett/livsstil du har valgt) så hjelper det kanskje ikke så mye å bytte til gauda og kaviar. Begge deler er fullt av kalorier, over 400 kcal per 100g på begge to..

Jeg teller ikke så mange kalorier. Men alt det sukkeret kan jeg godt spare meg for. Det er i hovedsak det som fører til at vekta mi er urolig og at jeg blir stressa i hodet. ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...