Gå til innhold

Arb.giver og sykmelding

Anbefalte innlegg

Gjest Påskemarsipan

Jeg er 100% sykmeldt pga ryggen, og har fått beskjed av arb.giver å sende han nr til legen min på sms,så han kan ringe legen min og høre grunnen til sykmeldingen. Han skrev også til meg at de skulle prøve å få en bra løsning for meg og for arbeidsstedet mitt.

Har egentlig arb.giver noe med det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362330-arbgiver-og-sykmelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• meg__123!

3

• Caloni Makaroni

2

• Onsdag1365380628

1

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest Påskemarsipan

Arbeidsgiver har ikke rett på å få vite hvorfor du er sykmeldt, altså diagnose. Men har rett på å få vite nok til å kunne tilrettelegge for at du kan jobbe.

Det skal være et samarbeide mellom lege og arbeidsgiver.

Sjefen har sagt til meg at det ikke er noe å tilrettelegge. Enten må jeg jobbe fullt, eller finne et annet sted å jobbe.

Han kan vel ikke ringe legen og be han bryte sykmeldingen fordi han ikke godtar det?

Gjest Elextra

Sjefen har sagt til meg at det ikke er noe å tilrettelegge. Enten må jeg jobbe fullt, eller finne et annet sted å jobbe.

Han kan vel ikke ringe legen og be han bryte sykmeldingen fordi han ikke godtar det?

''Han kan vel ikke ringe legen og be han bryte sykmeldingen fordi han ikke godtar det?''

Nei.

Annonse

NAV har innført ganske detaljerte og strenge krav til arbeidsgiver mht både samarbeide og tilrettelegging for sykmeldte. Har du noe i mot kontakt mellom legen og arbeidsgiver? Du har jo en ganske ikke-stimatiserende grunn for sykemelding, så det er vel mest å vinne på åpenhet, er det ikke?

Lurer litt på å bli kriminell... finne en måte å lure folk på nettet på... må jo tjene til livets opphold.

Gå og legg deg, eller logg i det minste av dol nå. Du ødelegger for deg selv, vi går lei og vil ha vanskeligere for å være positive i forhold til deg i fremtiden.

Gjest Påskemarsipan

NAV har innført ganske detaljerte og strenge krav til arbeidsgiver mht både samarbeide og tilrettelegging for sykmeldte. Har du noe i mot kontakt mellom legen og arbeidsgiver? Du har jo en ganske ikke-stimatiserende grunn for sykemelding, så det er vel mest å vinne på åpenhet, er det ikke?

Nei, har egentlig ikke noe i mot det.

Men tror grunnen til at han vil ringe legen er for at legen ikke skal sykmelde meg mer, i og med at vi er så få på jobb for tiden.

Gjest Elextra

Nei, har egentlig ikke noe i mot det.

Men tror grunnen til at han vil ringe legen er for at legen ikke skal sykmelde meg mer, i og med at vi er så få på jobb for tiden.

''Men tror grunnen til at han vil ringe legen er for at legen ikke skal sykmelde meg mer, i og med at vi er så få på jobb for tiden.''

En får vel anta legen er proffesjonell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...