Gå til innhold

Kaster du vekk pengene på pantelotteriet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mista nikket

Hvordan vinner du, får du vite det med en gang?

Og hvordan får du pengene? Viser du lappen i kassa?

Det kommer en lapp ut av maskinen sammen med en frisk trudelutt. Der står det hvor mye du har vunnet og det får du utlevert i kassa.

Annonse

Annonse

Hva er pantelotteriet?

En del butikker har et valg på panteautomaten der du kan velge mellom å få panten utbetalt som vanlig eller å gi pengene til Røde Kors (?), da deltar du samtidig i et lotteri (pr. krone eller noe sånt) med mulighet for å vinne inntil 100.000,-.

Jeg synes ikke det er å kaste bort pengene om man gir de til et godt formål.

men når det er sagt, når jeg går med panteposen er jeg ofte så blakk at pantepenga går til meg,i form av brød og melk.

Håper jeg tar igjen den karmaen med å holde et par av tiggerne våre med luer og sokker og slikt, og at jeg stort sett alltid gir litt penger vekk om noen spør meg ellers :)

Jeg gir tusenvis til gode formål hvert år, så pantelotteriet er uansett en dråpe i havet.

Det hender jeg gir pengene til lotteriet dersom det er få flasker. Er det mange, tar jeg stort sett panten selv. Det er ikke lotteriautomat der jeg vanligvis panter flasker.

Jeg spiller ikke Lotto eller andre pengespill. Det er _virkelig_ å kaste bort pengene

synes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...