Gå til innhold

NHD-Har du erfaring rundt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen!

Jeg går på 10 mg Cipralex mot angst. Dette fungerer veldig bra og angsten er borte.

Jeg sliter imidlertid mye med migrene. har mellom 3 og 7 anfall i måneden. Kraftig migrene med aura, ikke så mye hodepine, men blir litt satt ut dagene i forkant og etterkant.

Jeg har lest at migrene og angst har en sammenheng/ kan ha en sammenheng.

Jeg er også en del opptatt av linjer og figurer i perioder og føler at spesielle mønstre "beveger" på seg når jeg ser på de og synes det er ubehagelig. I en interessant artikkel jeg leste stod det at Migrene kan føre til slikt??

Hvem kan hjelpe meg med kartlegging av mitt sykdomsbilde? Er det en Nevrolog eller en psykiater som skal vurdere meg?

Har du testet noen medisin på pasienter som har fungert både mot angst og migrene?

jeg kan ikke forklare det, men jeg har alltid fått angsten periodevis (generell angst), nesten som anfall som skyller over meg, men varer i flere dager. Nesten samme forløp som migrenen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Jeg har lest at migrene og angst har en sammenheng/ kan ha en sammenheng.

S: Det kan helt klart være en sammenheng.

2. Jeg er også en del opptatt av linjer og figurer i perioder og føler at spesielle mønstre "beveger" på seg når jeg ser på de og synes det er ubehagelig. I en interessant artikkel jeg leste stod det at Migrene kan føre til slikt?

S: Det er korrekt. Dette skyldes nok migrenen.

3. Hvem kan hjelpe meg med kartlegging av mitt sykdomsbilde? Er det en Nevrolog eller en psykiater som skal vurdere meg?

S: Migrene hører til nevrologien.

4. Har du testet noen medisin på pasienter som har fungert både mot angst og migrene?

S: Betablokker er det jeg tenker først på.

Jeg kan ikke forklare det, men jeg har alltid fått angsten periodevis (generell angst), nesten som anfall som skyller over meg, men varer i flere dager. Nesten samme forløp som migrenen.

S: Se pkt 1.

Skrevet

1. Jeg har lest at migrene og angst har en sammenheng/ kan ha en sammenheng.

S: Det kan helt klart være en sammenheng.

2. Jeg er også en del opptatt av linjer og figurer i perioder og føler at spesielle mønstre "beveger" på seg når jeg ser på de og synes det er ubehagelig. I en interessant artikkel jeg leste stod det at Migrene kan føre til slikt?

S: Det er korrekt. Dette skyldes nok migrenen.

3. Hvem kan hjelpe meg med kartlegging av mitt sykdomsbilde? Er det en Nevrolog eller en psykiater som skal vurdere meg?

S: Migrene hører til nevrologien.

4. Har du testet noen medisin på pasienter som har fungert både mot angst og migrene?

S: Betablokker er det jeg tenker først på.

Jeg kan ikke forklare det, men jeg har alltid fått angsten periodevis (generell angst), nesten som anfall som skyller over meg, men varer i flere dager. Nesten samme forløp som migrenen.

S: Se pkt 1.

Takk for godt svar.

Jeg fikk skrevet ut betablokker mot migrene før jeg begynte på Cipralex. Jeg turde ikke begynne på disse da min hvilepuls er på 40. Jeg tenker pulsen kan bli for lav? Noen formening?

I daglig arbeid ligger pulsen på 45-50. Når jeg trener derimot presser jeg den opp mot 200.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...