Gå til innhold

Trives kun som undervektig

Anbefalte innlegg

Gjest tomhet er best
Skrevet

Jeg er normalvektig etter å ha lagt på meg 5 kg etter 6 uker på psykiatrisk. Det er fullstendig krise for meg. Spiser mer, men vet ikke hvor mye jeg vil veie om jeg fortsetter å spise like mye. Har satt inn alle krefter for å ta av meg igjen de kiloene jeg har gått opp. Moren og søsteren min er veldig overvektig og det virker som jeg suger til meg alle kalorier jeg putter i meg. Jeg har fått kommentarer på at jeg ser bedre ut, men i mine ører betyr det "Du ser fetere ut". Jeg har liksom ikke fred i sjela før jeg føler meg tom innvendig. Verden er ute av kontroll så lenge jeg ikke har kontroll over maten og vekta. Samtidig vil jeg ha energi og krefter til å fungere og jeg blir så forvirret over hvor mye jeg egentlig kan spise. Virker som jeg aldri greier å stabilisere vekten og matinntaket. Om jeg spiser 1200 kalorier hver dag. Kan jeg gjøre det uten å gå opp i vekt med moderat mosjon i tillegg? Er over snittet høy for kvinner...

Skrevet

Hvis du er over snittet høy for kvinner (er du rundt 180 cm?) så er 1200 kcal alt for lite, selv om du ligger på sofaen hele døgnet.

Du trenger psykiatrisk / psykolgisk hjelp.

Gjest tomhet er best
Skrevet

Hvis du er over snittet høy for kvinner (er du rundt 180 cm?) så er 1200 kcal alt for lite, selv om du ligger på sofaen hele døgnet.

Du trenger psykiatrisk / psykolgisk hjelp.

Hva trenger jeg da når jeg er 175 cm høy, lav til moderat fysisk aktiv og legger på meg fort? Har normalt stoffskifte...

Skrevet

Hva trenger jeg da når jeg er 175 cm høy, lav til moderat fysisk aktiv og legger på meg fort? Har normalt stoffskifte...

et sted rundt 2000kalorier tipper jeg.

Men altså om man trener jevnlig og spiser seg passe mett på sunn mat er kaloritelling for de aller fleste unødvendig.

Skrevet

1200 kalorier høres veldig lite ut for deg. Du skriver at du har vært innlagt på psykiatrisk i 6 uker; var det pga. anoreksi-diagnose eller en annen spiseforstyrrelse, eller var det for noe annet?

''Jeg har liksom ikke fred i sjela før jeg føler meg tom innvendig. Verden er ute av kontroll så lenge jeg ikke har kontroll over maten og vekta. ''

Du trenger hjelp til å komme ut av denne spiralen, sånn at du kan fylle livet med mening uten å sulte deg.

Skrevet

Med de tanker du beskriver omkring kosthold og dine følelser tør jeg ikke foreslå noe faktisk, jeg er redd du allerede er litt ute å kjøre og anbefaler deg nok en gang å søke hjelp.

Skrevet

Hva du trenger?

Er målet ditt å være slank og normalvektig? Eller undervektig og syk?

Det er vel ikke så mye mer du kan gjøre for å holde vekta. Kronisk kvalme kan hjelpe. Gikk på noen medisiner som gjorde meg så kvalm at jeg gikk ned fem kilo. Men det er en bivirkning jeg ville vært foruten.

svømming er veldig bra.

turorientering er bra. Ble så besatt av å finne postene at jeg holdt på flere timer hver dag. Det var bra mosjon!

Gjest tomhet er best
Skrevet

et sted rundt 2000kalorier tipper jeg.

Men altså om man trener jevnlig og spiser seg passe mett på sunn mat er kaloritelling for de aller fleste unødvendig.

Spurte legen i dag og han regnet ut at jeg trengte minimum 1400 kalorier for dag :-) Men snakket også om at jeg burde trene... Men siden det har vært så gale uvær siste uken har jeg ikke kommet i gang...

marlenexxx27
Skrevet

Du kan få kontrollkommisjonen til å sørge for at tvangsvedtaket du vel har blir opphevet. Det er ikke lov å tvinge voksne folk til å spise så mye at de holder seg friske og i livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...