Gå til innhold

Sprekk i tannen etter borring


Gjest mfk

Anbefalte innlegg

Jeg var for en mnd siden hos en nyutdannet tannlege. Hun fant et lite hull under en overfladisk fylling i en premolar, og mente det skulle være fort gjort siden både hullet og fyllingen var så små. Hun borret imidlertid i nesten 1 time, sa det var vanskelig med de hvite fyllingene siden de lignet på tannen. Etter dette har det vært vondt i tannen, det iser og jeg kan ikke tygge på den siden. Jeg var tilbake for et par uker siden, da mente hun det var en luftboble i fyllingen som gjorde vondt (siden den var så overfladisk, var det da åpent mellom tannen og munnhulen) og borret litt igjen. Hun så også at det var kommet en sprekk i tannen, sannsynligvis etter den første borringen, men valgte å ikke gjøre noe med dette. Det gjør imidlertid fortsatt vondt, og jeg kan fortsatt ikke tygge på den. Nå er jeg redd jeg må rotfylle, selv om hun mente det var lite sannsynlig siden hullet var lite, og langt til nerven. Jeg lurer nå på: Har denne tannlegen gjort en slett jobb, eller er sprekker i tennene noe man bare må akseptere etter borringer av små hull? Må jeg betale for en evt rotfylling? Er rotfylling av jeksler teknisk vanskelig, slik at jeg burde gå til en tannlege med mer erfaring? Er engstelig for tannbehandlinger, så jeg kvier meg jo litt for å la henne foreta noe mer "drastisk" på tanna...Men da mister jeg vel også muligheten til evt å få en redusert pris. Eller kan kanskje en av de andre tannlegene på senteret gjøre det? Jeg synes dette er vanskelig; har ikke lyst til å være urimelig heller...Men hadde samtidig ingen problemer med tennene før etter dette tannlegebesøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tannfeee

All behandling medfører risiko for "bivirkning". Om bivirkningene her er av en art som var sannsynlig, er vanskelig å si.

Du bør nok be om en second opinion, har de kanskje andre tannleger der hun jobber som kan se på deg? Det er helt legitimt å ve om second opinion, men må du gå til andre tannleger må du betale denne konsultasjonen selv.

Det finnes ikke et enkelt svar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...