Gå til innhold

Sliter (dagbokinnlegg)


Gjest SMIRnøff

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff

Skjønner ikke hvorfor ingen her inne forstår at jeg sliter. Eller er syk. Alle tror jeg lyver, og blir dermed imot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, jeg tror du virkelig sliter, for det er det tydelig at du gjør. Om du lyver om det så sliter du enda mer.

Jeg forstår bare ikke ditt store behov for å male så mye om det samme hele tida. Går du ikke lei selv?

Det er imidlertid ingen her inne som aktivt kan gjøre noe for deg, det er det bare du selv som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

Neida,folk vet at du sliter. Men det handler om å skifte fokus,har sett på nyhetene i dag jeg. Får vondt inni meg av det,ja mine tanker går til dem,spesielt barna som har mistet foreldrene sine. Skulle ønske jeg kunne hjelpe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Skjønner ikke hvorfor ingen her inne forstår at jeg sliter. Eller er syk.''

Det tror jeg det er mange her som har skjønt. Dessverre er det ikke så lett å hjelpe folk ved å skrive innlegg på et nettforum.

''Alle tror jeg lyver, og blir dermed imot meg.''

Jeg tror det er få eller ingen som tror du lyver. De som evt. har noe imot deg, tror jeg har blitt lei av at du sjelden forteller om framgang eller viser at du forsøker å følge rådene du får. Kanskje du skulle skrive her mot slutten av de beste dagene dine også, ikke bare når du sliter.

Er det vårstemning der du bor? I så fall - gå ut og få litt luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Skjønner ikke at du ikke kan forstå at andre også kan ha sine ting og at alt ikke dreier seg om deg.

At du er sentrum i ditt liv er forståelig, men du kan ikke forvente at du skal være det for alle andre. Det er liksom grenser for hvor mye mans skal gidde å engasjere seg over år, når alt stort sett dreier seg om det samme.

Jeg synes du heller bør vise takknemlighet for alle gode råd fra mange her du har fått i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke mitt navn

Skjønner ikke at du ikke kan forstå at andre også kan ha sine ting og at alt ikke dreier seg om deg.

At du er sentrum i ditt liv er forståelig, men du kan ikke forvente at du skal være det for alle andre. Det er liksom grenser for hvor mye mans skal gidde å engasjere seg over år, når alt stort sett dreier seg om det samme.

Jeg synes du heller bør vise takknemlighet for alle gode råd fra mange her du har fått i flere år.

Bra skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SMIRnøff

Skjønner ikke at du ikke kan forstå at andre også kan ha sine ting og at alt ikke dreier seg om deg.

At du er sentrum i ditt liv er forståelig, men du kan ikke forvente at du skal være det for alle andre. Det er liksom grenser for hvor mye mans skal gidde å engasjere seg over år, når alt stort sett dreier seg om det samme.

Jeg synes du heller bør vise takknemlighet for alle gode råd fra mange her du har fått i flere år.

''Skjønner ikke at du ikke kan forstå at andre også kan ha sine ting og at alt ikke dreier seg om deg.''

Syns jeg forstår at andre også har sine ting meget godt, jeg. Jeg svarer ofte andre på psykiatriforumet, med råd og fakta. At de fleste ikke bryr seg om det, er ikke min feil.

''At du er sentrum i ditt liv er forståelig, men du kan ikke forvente at du skal være det for alle andre. Det er liksom grenser for hvor mye mans skal gidde å engasjere seg over år, når alt stort sett dreier seg om det samme. Jeg synes du heller bør vise takknemlighet for alle gode råd fra mange her du har fått i flere år.''

Jeg har takket for dette mange ganger, men velger heller nå å svare andre som sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SMIRnøff

''Skjønner ikke hvorfor ingen her inne forstår at jeg sliter. Eller er syk.''

Det tror jeg det er mange her som har skjønt. Dessverre er det ikke så lett å hjelpe folk ved å skrive innlegg på et nettforum.

''Alle tror jeg lyver, og blir dermed imot meg.''

Jeg tror det er få eller ingen som tror du lyver. De som evt. har noe imot deg, tror jeg har blitt lei av at du sjelden forteller om framgang eller viser at du forsøker å følge rådene du får. Kanskje du skulle skrive her mot slutten av de beste dagene dine også, ikke bare når du sliter.

Er det vårstemning der du bor? I så fall - gå ut og få litt luft!

Jeg skriver ikke noe særlig om de gode tingene, nei, sant nok. Men det er først og fremst fordi jeg ikke vil bli gjenkjent. Det er mye annet jeg ikke forteller og, også negative ting, som jeg ikke forteller om fordi jeg ikke vil bli gjenkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SMIRnøff

Jo, jeg tror du virkelig sliter, for det er det tydelig at du gjør. Om du lyver om det så sliter du enda mer.

Jeg forstår bare ikke ditt store behov for å male så mye om det samme hele tida. Går du ikke lei selv?

Det er imidlertid ingen her inne som aktivt kan gjøre noe for deg, det er det bare du selv som kan.

''Jeg forstår bare ikke ditt store behov for å male så mye om det samme hele tida. Går du ikke lei selv?''

Vel, selv opplever jeg det ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

''Skjønner ikke at du ikke kan forstå at andre også kan ha sine ting og at alt ikke dreier seg om deg.''

Syns jeg forstår at andre også har sine ting meget godt, jeg. Jeg svarer ofte andre på psykiatriforumet, med råd og fakta. At de fleste ikke bryr seg om det, er ikke min feil.

''At du er sentrum i ditt liv er forståelig, men du kan ikke forvente at du skal være det for alle andre. Det er liksom grenser for hvor mye mans skal gidde å engasjere seg over år, når alt stort sett dreier seg om det samme. Jeg synes du heller bør vise takknemlighet for alle gode råd fra mange her du har fått i flere år.''

Jeg har takket for dette mange ganger, men velger heller nå å svare andre som sliter.

''Syns jeg forstår at andre også har sine ting meget godt, jeg.''

Ja det gjør du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har folk skjønt for lenge siden, men det finnes grenser for hvor lenge man gidder å engasjere seg når den man prøver å råde og oppmuntre ikke viser noen tegn til å ta det til seg. Du er nødt til å slutte å synes synd på deg selv, og du trenger å ta deg selv i nakken og begynne å oppføre deg som en voksen mann. Da vil du merke atskillig mer godvilje fra folk her inne, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SMIRnøff

Det har folk skjønt for lenge siden, men det finnes grenser for hvor lenge man gidder å engasjere seg når den man prøver å råde og oppmuntre ikke viser noen tegn til å ta det til seg. Du er nødt til å slutte å synes synd på deg selv, og du trenger å ta deg selv i nakken og begynne å oppføre deg som en voksen mann. Da vil du merke atskillig mer godvilje fra folk her inne, tror jeg.

Jeg gjør jo det mesteparten av tiden. Oppfører meg som "voksen". Det er det imidlertid ingen som legger merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nitty-gritty

Jeg gjør jo det mesteparten av tiden. Oppfører meg som "voksen". Det er det imidlertid ingen som legger merke til.

''Jeg gjør jo det mesteparten av tiden. Oppfører meg som "voksen". Det er det imidlertid ingen som legger merke til.''

For de fleste andre er det selvsagt at vi oppfører oss som voksne nær til hundre prosent av tiden og unnskylder oss/ordner opp om vi ikke gjør det. Vi får ingen utmerkelse for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

''Jeg gjør jo det mesteparten av tiden. Oppfører meg som "voksen". Det er det imidlertid ingen som legger merke til.''

For de fleste andre er det selvsagt at vi oppfører oss som voksne nær til hundre prosent av tiden og unnskylder oss/ordner opp om vi ikke gjør det. Vi får ingen utmerkelse for dette.

Jeg synes at det er morsomt å oppføre meg veldig barnslig av og til, jeg er lei av å måtte oppføre meg voksent 100% av tiden, men den barnslige delen av meg er forbeholdt nær familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Jeg synes at det er morsomt å oppføre meg veldig barnslig av og til, jeg er lei av å måtte oppføre meg voksent 100% av tiden, men den barnslige delen av meg er forbeholdt nær familie og venner.

Ja, nå snakket vi neppe om barnslighet som er morsom, da ;) Det er snakk om umoden oppførsel som er til irritasjon og frustrasjon for de rundt en, i tillegg til å være selvdestruktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Ja, nå snakket vi neppe om barnslighet som er morsom, da ;) Det er snakk om umoden oppførsel som er til irritasjon og frustrasjon for de rundt en, i tillegg til å være selvdestruktiv.

Ja, men jeg hadde lyst til å være litt rampete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg forstår bare ikke ditt store behov for å male så mye om det samme hele tida. Går du ikke lei selv?''

Vel, selv opplever jeg det ikke sånn.

''Vel, selv opplever jeg det ikke sånn.''

Nei, men du har jo fått veldig mange råd har jeg sett, har ingen av dem virket eller har du ikke fulgt noen av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SMIRnøff

''Jeg gjør jo det mesteparten av tiden. Oppfører meg som "voksen". Det er det imidlertid ingen som legger merke til.''

For de fleste andre er det selvsagt at vi oppfører oss som voksne nær til hundre prosent av tiden og unnskylder oss/ordner opp om vi ikke gjør det. Vi får ingen utmerkelse for dette.

Å, det var ikke det jeg mente. Jeg mente at jeg blir beskyldt for bare å oppføre meg som en drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SMIRnøff

''Vel, selv opplever jeg det ikke sånn.''

Nei, men du har jo fått veldig mange råd har jeg sett, har ingen av dem virket eller har du ikke fulgt noen av dem?

Jeg har fulgt noe, annet har jeg ikke klart (ennå), og noe syns jeg ikke gjelder meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...