Gå til innhold

Legen var usikker på medisinkombinasjonen

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Legen var usikker på om jeg kunne kombinere alle medisinene, så nå er jeg like langt. Han henviste til psykiater, men der er det lang ventetid. Fluoksetinen som jeg hadde begynt på før jeg gikk til legen fikk jeg ikke resept på, så nå har jeg ikke noe annet valg enn å kutte de ut igjen. Han ville vente å se hva psykiateren sa.

Må jeg trappe ned fluanxolen på 20mg som jeg har brukt i 1 1/2 uke nå, eller kan jeg kutte den rett ut?

Jeg er frustrert nå. Vet ikke om jeg orker å ha det slik lenger. Fluoksetinen ga meg iallefall et lite håp om bedring.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gi meg hele pakken - navn og døgndoser, så skal jeg gi deg et svar i morgen

Gjest bølger
Skrevet

Gi meg hele pakken - navn og døgndoser, så skal jeg gi deg et svar i morgen

100 mg lamictal, 3 mg fluanxol og 300 mg wellbutrin. Så prøvde jeg i tillegg 20 mg fluoksetin.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

100 mg lamictal, 3 mg fluanxol og 300 mg wellbutrin. Så prøvde jeg i tillegg 20 mg fluoksetin.

1. Alle medisinene kan kombineres. Fluoxetin vil nedsette konsentrasjonen av Lamictal som dermed må økes.

2. Om det ikke finnes en god grunn for valget, er det mer nærliggende å øke Lamical før en går til det skritt å sette enn medisin nr 4 (fluoxetin). Lamictal bør kontrolleres med serumkonsmålinger.

Gjest bølger
Skrevet

1. Alle medisinene kan kombineres. Fluoxetin vil nedsette konsentrasjonen av Lamictal som dermed må økes.

2. Om det ikke finnes en god grunn for valget, er det mer nærliggende å øke Lamical før en går til det skritt å sette enn medisin nr 4 (fluoxetin). Lamictal bør kontrolleres med serumkonsmålinger.

Jeg mistet konsentrasjonen når jeg gikk på mer lamictal. Klarte ikke å følge med i samtaler

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...