Gå til innhold

Livvidde 80 eller 88 cm riktig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet du hva som bør være hoftevidden?

Livvidden i cm delt på hoftevidden i cm bør for kvinner være mindre enn 0,8 og for menn mindre enn 0,9.

Jeg skjønner ikke helt det der for med 73 cm midje / 92 cm hofte (152 cm / 54-55 kg) har jeg en midje-hofte-ratio på 0,79 og er alt på grensa til overvektig... Men om jeg legger på meg et par cm rundt hoftene blir jeg sunnere!? Sprøtt.

Annonse

candyqueen_83

Livvidden i cm delt på hoftevidden i cm bør for kvinner være mindre enn 0,8 og for menn mindre enn 0,9.

Jeg skjønner ikke helt det der for med 73 cm midje / 92 cm hofte (152 cm / 54-55 kg) har jeg en midje-hofte-ratio på 0,79 og er alt på grensa til overvektig... Men om jeg legger på meg et par cm rundt hoftene blir jeg sunnere!? Sprøtt.

Hmm.. Jeg er 74 cm rundt livet og 101 cm rundt hoftene. Da får jeg 0.73 til svar. Jeg kan nok bli enda et par cm smalere rundt livet, men jeg regner med hoftene følger etter da. Jaja, er hvertfall under grensa selv om det ikke er mye.

Er 166, 68 kg, og skal ned 6 kg til ca da. Så spørs det om jeg har målt hoftene på rett sted da :D

Gjest men det er nå meg da

Jeg tviler på at du klarer å legge på deg et par cm rundt hoftene og ikke noe rundt livet ;-)

Jeg tviler på at du klarer å legge på deg et par cm rundt hoftene og ikke noe rundt livet ;-)

Ettersom jeg vanligvis mister cm rundt hoftene først når jeg går ned i vekt så kan det vel tenkes, men nå har jeg ikke tenkt å legge på meg noe sted. :o)

Fant en side med denne utregningen jeg også. Forsøkte også å justere tallene litt, om jeg trakk fra rundt hoftene så var jeg plutselig oppe i 0,9?! Merkelig utregning, trodde det skulle bli lavere.

Fant en side med denne utregningen jeg også. Forsøkte også å justere tallene litt, om jeg trakk fra rundt hoftene så var jeg plutselig oppe i 0,9?! Merkelig utregning, trodde det skulle bli lavere.

Jo større hoftene er i forhold til midja, jo bedre er det. Litt snodig. Jeg har ikke så veldig til hofter å skryte av så jeg kommer vel dårlig ut der antagelig.

Jo større hoftene er i forhold til midja, jo bedre er det. Litt snodig. Jeg har ikke så veldig til hofter å skryte av så jeg kommer vel dårlig ut der antagelig.

Det forstår jeg ikke helt, for det er jo ikke alltid at det er brede hofter som gjør utslaget i antall cm der. ;)

Jøss, jeg får 0.8 også masse desimaler etter åttern.

Men skal det bety at jeg er feitere en jeg skal være, for det _er_ jeg ikke, nemlig..;p Jeg er 65 cm rundt livet, og 81 cm på det bredeste over hoftene & rumpa.

Jeg kan ikke denne regelen jeg altså. Er det da meningen jeg skal legge på meg rundt livet, eller slanke ræva? ;)

Annonse

Jøss, jeg får 0.8 også masse desimaler etter åttern.

Men skal det bety at jeg er feitere en jeg skal være, for det _er_ jeg ikke, nemlig..;p Jeg er 65 cm rundt livet, og 81 cm på det bredeste over hoftene & rumpa.

Jeg kan ikke denne regelen jeg altså. Er det da meningen jeg skal legge på meg rundt livet, eller slanke ræva? ;)

''Er det da meningen jeg skal legge på meg rundt livet, eller slanke ræva? ;)''

Omvendt - du skal enten slanke midja eller legge på deg rundt hoftene. Jeg har store problemer med å skjønne at den regelen der skal være så mye bedre enn bmi-regelen.

''Er det da meningen jeg skal legge på meg rundt livet, eller slanke ræva? ;)''

Omvendt - du skal enten slanke midja eller legge på deg rundt hoftene. Jeg har store problemer med å skjønne at den regelen der skal være så mye bedre enn bmi-regelen.

Dette skjønte ikke jeg heller. Bmi tilsier at jeg er undervektig, og dette tilsier at jeg er feit..:D

Jeg synes jeg er helt normalt slank. Jaja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...