Gå til innhold

Pysete er jeg ja

Gjest Vet ikke om jeg tør

Anbefalte innlegg

Vår 10-åring har tatt CT flere ganger. Første gangen pga akutte smerter. Hun fikset det helt fint. Skummelt var det, men ikke farlig. Kontrasten settes av sykepleiere. Det er svært sjelden komplikasjoner forbundet med det. Det værste som kan skje er at du får en allergisk reaksjon, og da har de antihistaminer liggende klart.

Det er alltid sykepleiere tilstede, sammen med radiografer/radiologer. Disse sykepleierne er grundig opplært.

Selve undersøkelsen tar ikke så lang tid, opptil en halvtimes tid.

Mitt råd er at du visualiserer under undersøkelsen. Lukk øynene, forestill deg at du er på et favorittsted. Kjenn etter hvordan det lukter, hvordan det kjennes på huden, hva du ser. Hold fokuset der. Og vips, så er du ferdig :)

Fortsetter under...

Får gjøre det. Og hvis jeg ikke tåler kontrasten,dør jeg da?

Nei, du dør ikke. Du kan få allergisk reaksjon. Dette vil hos de fleste arte seg som elveblest - altså som utslett.

Om du ikke er spesielt allergisk av deg, så er det ikke noe å bekymre seg for.

Og som jeg skrev lenger opp, de har antihistaminer, medisiner som stopper allergiske anfall, liggende klart.

Nei, du dør ikke. Du kan få allergisk reaksjon. Dette vil hos de fleste arte seg som elveblest - altså som utslett.

Om du ikke er spesielt allergisk av deg, så er det ikke noe å bekymre seg for.

Og som jeg skrev lenger opp, de har antihistaminer, medisiner som stopper allergiske anfall, liggende klart.

Tok 3 lyrica så håper det hjelper. Er tåpelig at jeg er redd,sikkert pga tankene mine. Får tenke på det dere har skrevet her. Bare gjøre som de sier og ferdig med det. Skal prøve å visualisere gode ting,blir ofte omvendt,uff!

Tok 3 lyrica så håper det hjelper. Er tåpelig at jeg er redd,sikkert pga tankene mine. Får tenke på det dere har skrevet her. Bare gjøre som de sier og ferdig med det. Skal prøve å visualisere gode ting,blir ofte omvendt,uff!

Skal tenke på deg :) Det kommer til å gå så bra.

Om du får vonde tanker, så sier du bare: "Du skal ikke være her nå" og så visualiserer du at de flyr vekk. Så presser du inn de gode tankene. Gjør dette hver gang de vonde tankene kommer.

Fortell oss hvordan det gikk da :)

Om du får vonde tanker, så sier du bare: "Du skal ikke være her nå" og så visualiserer du at de flyr vekk. Så presser du inn de gode tankene. Gjør dette hver gang de vonde tankene kommer.

Tusen takk.

Annonse

Jeg lever :-)

Joda,det gikk bra. Ble litt styr med meg,men de ble ikke irriterte,de var faktisk greie der. Nå er det bare å vente på resultatet. Jeg kjente ingenting av den kontrasten,men dirret innvendig men det har jo ikke noe med den å gjøre. Så nå er jeg lettet og glad det er over :)

Joda,det gikk bra. Ble litt styr med meg,men de ble ikke irriterte,de var faktisk greie der. Nå er det bare å vente på resultatet. Jeg kjente ingenting av den kontrasten,men dirret innvendig men det har jo ikke noe med den å gjøre. Så nå er jeg lettet og glad det er over :)

Så bra! Og du kan være stolt av deg selv :)

Takk for at du oppdaterte meg. Har tenkt på deg i dag :)

Gjest Høstløv

Så hyggelig for deg, at du greidde å gjennomføre.

Så godt at du klarte det! :)

Den følelsen du sitter med nå er god å ta med seg til neste gang det er noe man gruer seg til. Det hjelper å tenke på hvilken lettelse man føler etterpå.

Syns du ikke kontrasten ga deg varmefølelse heller?

Så godt at du klarte det! :)

Den følelsen du sitter med nå er god å ta med seg til neste gang det er noe man gruer seg til. Det hjelper å tenke på hvilken lettelse man føler etterpå.

Syns du ikke kontrasten ga deg varmefølelse heller?

Fikk ingen varmefølelse,murret nederst i ryggen men vet ikke om det hadde noe med kontrasten å gjøre. Fikk jo hetta når jeg skulle ha den nåla festet i blodåren hele tiden,godt når de tok den bort. Ble litt nummen i hele meg og veldig sliten etterpå,sikkert fordi jeg grudde meg til det. Såg i taket mens jeg lå der,der blinket det masse lys. Tenkte "Hvis det er svults jeg har,er det vel derfor jeg ser slikt". Får ikke håpe det da,takket lysene og tenkte at det er sikkert engler.

De hjalp meg iallefall å få fokuset bort fra "giften" som sirkulerte i årene. Glad det gikk så bra og er lettet :)

Og kontrasten gikk ut av kroppen veldig fort sa hun,så nå kan jeg si til andre at det er fort gjort :)

Annonse

Fikk ingen varmefølelse,murret nederst i ryggen men vet ikke om det hadde noe med kontrasten å gjøre. Fikk jo hetta når jeg skulle ha den nåla festet i blodåren hele tiden,godt når de tok den bort. Ble litt nummen i hele meg og veldig sliten etterpå,sikkert fordi jeg grudde meg til det. Såg i taket mens jeg lå der,der blinket det masse lys. Tenkte "Hvis det er svults jeg har,er det vel derfor jeg ser slikt". Får ikke håpe det da,takket lysene og tenkte at det er sikkert engler.

De hjalp meg iallefall å få fokuset bort fra "giften" som sirkulerte i årene. Glad det gikk så bra og er lettet :)

Og kontrasten gikk ut av kroppen veldig fort sa hun,så nå kan jeg si til andre at det er fort gjort :)

Det er en trommel som går rundt og rundt, der blir bildene tatt, derfor lyser det :)

Ja man blir sliten av å være anspent, du har sikkert gruet deg en stund også. Godt du er ferdig. :)

Kontrasten skilles ut i nyrene, og ut med urinen. Det tar ikke lange tiden. :)

Det er en trommel som går rundt og rundt, der blir bildene tatt, derfor lyser det :)

Ja man blir sliten av å være anspent, du har sikkert gruet deg en stund også. Godt du er ferdig. :)

Kontrasten skilles ut i nyrene, og ut med urinen. Det tar ikke lange tiden. :)

Var ikke de lysene,skal ikke utdype det. Godt det er overstått,sove godt i natt kanskje :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...