Gå til innhold

Hva trenger verden?

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Er det én ting verden trenger akkurat nå? Verden trenger mange ting, men hva er det mest aktuelle behovet akkurat nå?

Tenker... hva kan jeg gjøre med livet mitt, som er det aller beste jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• ekte nick

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis at verden og du har sammenfallende behov, ei heller at du nødvendigvis er i stand til å dekke verdens behov.

Gjest Høstløv
Skrevet

''Er det én ting verden trenger akkurat nå? Verden trenger mange ting, men hva er det mest aktuelle behovet akkurat nå?''

Slik jeg ser det er det to fremtredende ting som verden har akutt behov for akkurat nå og det er fredelige forhold for araberverdenen i mellomøsten og Middelhavslandene samt at atomkrisen i Japan blir håndtert på en slik måte at det ikke lekker mer radioaktivitet ut i atmosfæren.

Men hvilken sammenheng disse to forholdende har med dette:

''Tenker... hva kan jeg gjøre med livet mitt, som er det aller beste jeg kan gjøre?''

Det skjønner jeg ikke.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis at verden og du har sammenfallende behov, ei heller at du nødvendigvis er i stand til å dekke verdens behov.

Nei, men jeg har lyst til å gjøre noe med dette møkkastedet.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Er det én ting verden trenger akkurat nå? Verden trenger mange ting, men hva er det mest aktuelle behovet akkurat nå?''

Slik jeg ser det er det to fremtredende ting som verden har akutt behov for akkurat nå og det er fredelige forhold for araberverdenen i mellomøsten og Middelhavslandene samt at atomkrisen i Japan blir håndtert på en slik måte at det ikke lekker mer radioaktivitet ut i atmosfæren.

Men hvilken sammenheng disse to forholdende har med dette:

''Tenker... hva kan jeg gjøre med livet mitt, som er det aller beste jeg kan gjøre?''

Det skjønner jeg ikke.

''atomkrisen i Japan blir håndtert på en slik måte at det ikke lekker mer radioaktivitet ut i atmosfæren.''

Har du lest linken på psykiatri, under tråden med navnet "radioaktiv psykose"?

Skrevet

Nei, men jeg har lyst til å gjøre noe med dette møkkastedet.

Ville sikkert være en fordel om du først gjorde noe med din egen atferd.

Gjest Høstløv
Skrevet

''atomkrisen i Japan blir håndtert på en slik måte at det ikke lekker mer radioaktivitet ut i atmosfæren.''

Har du lest linken på psykiatri, under tråden med navnet "radioaktiv psykose"?

Nei.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, men jeg tror den ville forsvinne hvis jeg fikk litt mer mål og mening inn i tilværelsen.

Gjest Høstløv
Skrevet

Det burde du! :-)

Nå har jeg lest den og jeg synes hun våser noe skrekkelig.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Nå har jeg lest den og jeg synes hun våser noe skrekkelig.

Jaja, deg om det. Jeg stoler nå mer på ansatte ved UiO og Røde Kors enn tabloidene.

Gjest Høstløv
Skrevet

Jaja, deg om det. Jeg stoler nå mer på ansatte ved UiO og Røde Kors enn tabloidene.

Ja, men dama forkastet jo alt hva andre forskere hadde kommet frem til!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er jo bare her inne jeg oppfører meg sånn, da. Bruker jo stedet som en søppelbøtte. :-(

Gjest Høstløv
Skrevet

Det er jo bare her inne jeg oppfører meg sånn, da. Bruker jo stedet som en søppelbøtte. :-(

''Bruker jo stedet som en søppelbøtte. :-(''

OK, da kan vi jo med god samvittighet overse alle syteinnleggene dine.

Skrevet

'' Bruker jo stedet som en søppelbøtte. :-(

''

Det kjennes ganske ubehagelig ut å bli utsatt for din atferd.

Skrevet

''Bruker jo stedet som en søppelbøtte. :-(''

OK, da kan vi jo med god samvittighet overse alle syteinnleggene dine.

Vi burde sannsynligvis det. Om vi klarte det, så hadde han kanskje endret atferd, noe som ville vært bra både for ham og andre.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''

Det gjør det nok.

Må være en slags feil med meg, en slags sosial feil, som forårsaker dette. Jeg har jo ingen sunne relasjoner med noen i det hele tatt. Da blir man ensom, og de ufriske tendensene fortsetter. Kaller ikke meg selv et offer. Det jeg mener er det sikkert er pga. slik jeg oppfører meg her inne jeg ikke har noen sunne relasjoner ellers og.

Gjest Høstløv
Skrevet

Vi burde sannsynligvis det. Om vi klarte det, så hadde han kanskje endret atferd, noe som ville vært bra både for ham og andre.

Som regel lar jeg være å lese og svare på innleggene til SMIR, men akkurat nå er det litt dødt her.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''

Men noe jeg ikke helt skjønner, er hvordan en ganske positiv tråd som dette blir erstattet med mer av den negative selvsentrerte drittne.

Skrevet

Men noe jeg ikke helt skjønner, er hvordan en ganske positiv tråd som dette blir erstattet med mer av den negative selvsentrerte drittne.

Denne tråden er da vel også av den selvsentrerte typen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...