Gå til innhold

Kronprinsparet tar seg til rette igjen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

At alle rikingene vil gjøre det samme. Og plutselig kan hverdagsfolk glemme å gå i land fra robåten sin noen steder. Antar jeg.

Jeg skjønner ikke dette her.

"Alle" ønsker seg hytte ved sjøen med egen båtbrygge og så er det ikke lov i et land som har så lang kystlinje og mange øyer. Det er uforståelig politikk!

Gjest eller hur

"Alle" ønsker seg hytte ved sjøen med egen båtbrygge og så er det ikke lov i et land som har så lang kystlinje og mange øyer. Det er uforståelig politikk!

Hvis alle får lov, så blir det ikke igjen øyer og kystlinje til de som ikke har, det er vel det som er tanken? Øyene og kystlinjen skal være åpne for fri ferdsel.

Annonse

Gjest Elextra

''"Alle" ønsker seg hytte ved sjøen med egen båtbrygge og så er det ikke lov i et land som har så lang kystlinje og mange øyer. Det er uforståelig politikk!''

Her er du litt på jordet, Høstløv (imho). Alle ønsker seg hytte ved sjøen med egen båtbrygge, ja. Men nettopp fordi strandsonen i stor grad er privatisert i Norge (i hvertfall på øst- og sørlandet) er det vanskelig for folk flest å komme til vann og strand. Det gjelder også hytteeiere - mens noen få hytteeiere har privat tilgang til store strandområder er fellesstrendende og -bryggene ofte små og på mindre atraktive steder.

Annonse

Gjest prust

Har du sett bilde av øya? Den er innmari fin og blir brukt mye av folk som bor der.

Det er ingen som bor på den øya. Men den brukes mye av folk som har båt. Det er imidlertid den andre enden av øya som er mest brukt - der er det lagt fint til rette for camping og brygger for allmennheten. Kronprinsparet skal være på den mest utilgjengelige delen av øya, lengst sør.

Vi bor ikke så mange hundre meterne fra den øya i luftlinje, men vi har ikke båt, og har vel vært der kun én gang, så for meg må krompen gjerne bygge brygge der - vi har mange andre muligheter til sjøliv og badeliv andre steder :-)

Det er ingen som bor på den øya. Men den brukes mye av folk som har båt. Det er imidlertid den andre enden av øya som er mest brukt - der er det lagt fint til rette for camping og brygger for allmennheten. Kronprinsparet skal være på den mest utilgjengelige delen av øya, lengst sør.

Vi bor ikke så mange hundre meterne fra den øya i luftlinje, men vi har ikke båt, og har vel vært der kun én gang, så for meg må krompen gjerne bygge brygge der - vi har mange andre muligheter til sjøliv og badeliv andre steder :-)

Jeg kjenner bare saken fra en annen doler som pleier å dra dit ut om sommeren og er ganske irritert :o) Så jeg har lest endel innlegg fra avisen og på facebookgruppen.

Gjest prust

Jeg kjenner bare saken fra en annen doler som pleier å dra dit ut om sommeren og er ganske irritert :o) Så jeg har lest endel innlegg fra avisen og på facebookgruppen.

Jeg tenker nå sånn at Kristiansandsskjærgården har vanvittig mange holmer, øyer og skjær, der båtfolket kan være på. Det er mye større press på badeplassene og bryggene på land.

At kronprinsparet nå har valgt ut et sommersted på ei øy, ysnes jeg er flott, og at de da ønsker egen brygge, er nå helt naturlig, både ift privatliv (de er jo faktisk kongelige, enten en liker det eller ei), og ift sikkerhet.

Men det er klart at akkurat de få personene som har tradisjon for å legge til akkurat på sydenden av Dvergsøya, de kan jo selvsagt bli irriterte over å måtte endre tradisjoner.

At alle rikingene vil gjøre det samme. Og plutselig kan hverdagsfolk glemme å gå i land fra robåten sin noen steder. Antar jeg.

"Alle de andre rikingene som vil ha det samme" er vel ikke kongelige? Det burde ikke være _så_ vanskelig å sette grensen her.

Jeg skjønner ikke problemet. De har fått en eiendom til disposisjon. På denne eiendommen må det, enten vi liker det eller ikke, praktiseres visse sikkerhetstiltak og det å kunne gå i land/ombord innenfor den sikkerhetssonen som er rundt, anser jeg for å være et helt naturlig ønske som må imøtekommes.

Når byen ønsker at de skal ha en tilknytning til kommunen, må det også legges til rette for det.

Gjest prust

"Alle de andre rikingene som vil ha det samme" er vel ikke kongelige? Det burde ikke være _så_ vanskelig å sette grensen her.

Jeg skjønner ikke problemet. De har fått en eiendom til disposisjon. På denne eiendommen må det, enten vi liker det eller ikke, praktiseres visse sikkerhetstiltak og det å kunne gå i land/ombord innenfor den sikkerhetssonen som er rundt, anser jeg for å være et helt naturlig ønske som må imøtekommes.

Når byen ønsker at de skal ha en tilknytning til kommunen, må det også legges til rette for det.

Applaus!

Hilsen kristiansander, som ønsker kronprinsparet velkommen til byen, med de ordningene som måtte være nødvendige.

Applaus!

Hilsen kristiansander, som ønsker kronprinsparet velkommen til byen, med de ordningene som måtte være nødvendige.

Jeg begynte nesten å le litt da jeg så tegningen av hvordan brygga skal se ut. Den er da utrolig beskjeden og pen i tradisjonell stil!

Man trenger ikke kjøre mange meterne i leia for å finne bryggeanlegg som er både mer prangende og mer inngripende i naturen enn denne som attpåtil er lett å fjerne etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...