Gå til innhold

Kronprinsparet tar seg til rette igjen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg begynte nesten å le litt da jeg så tegningen av hvordan brygga skal se ut. Den er da utrolig beskjeden og pen i tradisjonell stil!

Man trenger ikke kjøre mange meterne i leia for å finne bryggeanlegg som er både mer prangende og mer inngripende i naturen enn denne som attpåtil er lett å fjerne etterpå.

Enig, det var absolutt ikke en "skryte-brygge".

Jeg tenker nå sånn at Kristiansandsskjærgården har vanvittig mange holmer, øyer og skjær, der båtfolket kan være på. Det er mye større press på badeplassene og bryggene på land.

At kronprinsparet nå har valgt ut et sommersted på ei øy, ysnes jeg er flott, og at de da ønsker egen brygge, er nå helt naturlig, både ift privatliv (de er jo faktisk kongelige, enten en liker det eller ei), og ift sikkerhet.

Men det er klart at akkurat de få personene som har tradisjon for å legge til akkurat på sydenden av Dvergsøya, de kan jo selvsagt bli irriterte over å måtte endre tradisjoner.

Lurer forresten på hva de gjør med den øya utenfor Risør nå som de leier Dvergsøya.

Annonse

"Alle de andre rikingene som vil ha det samme" er vel ikke kongelige? Det burde ikke være _så_ vanskelig å sette grensen her.

Jeg skjønner ikke problemet. De har fått en eiendom til disposisjon. På denne eiendommen må det, enten vi liker det eller ikke, praktiseres visse sikkerhetstiltak og det å kunne gå i land/ombord innenfor den sikkerhetssonen som er rundt, anser jeg for å være et helt naturlig ønske som må imøtekommes.

Når byen ønsker at de skal ha en tilknytning til kommunen, må det også legges til rette for det.

Likhet for loven selv om du er rik eller kongelig. Det prinsippet er jeg enig i. Selv om jeg personlig driter i om de bygger seg et flytende palass og parkerer det midt i synet på oprahuset. Eller legger sørlandet under tak.

Likhet for loven selv om du er rik eller kongelig. Det prinsippet er jeg enig i. Selv om jeg personlig driter i om de bygger seg et flytende palass og parkerer det midt i synet på oprahuset. Eller legger sørlandet under tak.

Nå er det jo en gang slik at "vi" har valgt å ha kongefamilien, og uansett hva vi mener om likhet for loven, så finnes det visse forskjeller mellom jørgen hattemaker og kongen. De har en haug med plikter som jeg personlig er glad for at jeg slipper, og noen "fordeler" som jeg synes det er greit at de får. Hvis man kan kalle det en fordel å måtte være omgitt av sikkerhetsopplegg og blabla...

Gjest Elextra

Nå er det jo en gang slik at "vi" har valgt å ha kongefamilien, og uansett hva vi mener om likhet for loven, så finnes det visse forskjeller mellom jørgen hattemaker og kongen. De har en haug med plikter som jeg personlig er glad for at jeg slipper, og noen "fordeler" som jeg synes det er greit at de får. Hvis man kan kalle det en fordel å måtte være omgitt av sikkerhetsopplegg og blabla...

Enig.

Annonse

Gjest Hulderen

Det er da måte på hvor smålige vi skal være! Vi er heldige som har et flott kronprinspar som gjør en flott jobb som representanter for Norge. De har behov for ekstra skjerming og sikkerhet når de har ferie. Så klart de da skal få den brygga de trenger. Det er dem vel unt.

Det er da måte på hvor smålige vi skal være! Vi er heldige som har et flott kronprinspar som gjør en flott jobb som representanter for Norge. De har behov for ekstra skjerming og sikkerhet når de har ferie. Så klart de da skal få den brygga de trenger. Det er dem vel unt.

Helt enig. Og jeg ville på ingen måte byttet med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...