Gå til innhold

Meningen med livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 16 år gjennomgikk en krise for endel år siden som skyldtes omstendigheter jeg ikke vil komme innpå her. Han ble alvorlig deprimert og truet med å ta livet sitt. Veien var kort til dps hvor han har fått svært god hjelp. Min mann og jeg har vært med på alle disse møtene og det har fungert som familieterapi. På et punkt er jeg dog misfornøyd. De problematiserer for mye og ser ikke helt at det virker mot sin hensikt.

Min elskede sønn er en grublende gutt og lurer på hva som er meningen med livet. Han synes alt dreier seg om å gå på skole, så jobbe og så dø. Jeg blir helt stum. I dag sa jeg at han kanskje en dag kom til å få seg sin egen familie. Da ble han glad. Han liker barn og jeg ser for meg at han vil bli en god far.

Men det er jo mer! Finne meningen med livet selv, søke lykken, finne en jobb han virkelig trives med, ta et år på folkehøyskole. Han har lett depresive tendenser og jeg håper ved gud at han ikke utvikler en bipolar lidelse som meg. Jeg føler meg så hjelpeløs i forhold til ham og hans dype spørsmål.

Noen forslag til hvordan jeg skal legge dette opp? Jeg vil så gjerne hjelpe ham!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvis han fortsatt er deprimert, kan det jo være det som er problemet. I såfall er det ikke noe mer du kan gjøre enn å bare være deg selv.

Skrevet

Hvis han fortsatt er deprimert, kan det jo være det som er problemet. I såfall er det ikke noe mer du kan gjøre enn å bare være deg selv.

Jeg har lyst til å øse av min livserfaring. Kanskje jeg burde gjøre det.

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, da jeg har ocd (tvang). Jeg er dog deprimert til tider, og grubler og bekymrer meg mye i tillegg.

Det som hjelper meg,s om du ser av mitt innlegg isted, er trening.

Og ikke minst fjellturer og generelt være ute i naturen. Tror du dette kunne hjulpet sønnen din? Feks tatt en fjelltur i sommer.

Men dette er kanskje litt lettvindt tekning...?:/

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, da jeg har ocd (tvang). Jeg er dog deprimert til tider, og grubler og bekymrer meg mye i tillegg.

Det som hjelper meg,s om du ser av mitt innlegg isted, er trening.

Og ikke minst fjellturer og generelt være ute i naturen. Tror du dette kunne hjulpet sønnen din? Feks tatt en fjelltur i sommer.

Men dette er kanskje litt lettvindt tekning...?:/

Det er ikke lettvindt i det hele tatt. Han trener og elsker å gå på ski. Jeg må bare gi ham håp. Kanskje jeg skal utfordre han litt mer istede for å bare jatte med?

Skrevet

Det er ikke lettvindt i det hele tatt. Han trener og elsker å gå på ski. Jeg må bare gi ham håp. Kanskje jeg skal utfordre han litt mer istede for å bare jatte med?

Spør om han vil melde seg på ett skirenn og trene mot det? Slikt gir meg masse glede:0)

Skrevet

Spør om han vil melde seg på ett skirenn og trene mot det? Slikt gir meg masse glede:0)

Kanskje han kan bli med i den lokale skigruppen? Jeg går å spør ham nå.

Skrevet

Kanskje han kan bli med i den lokale skigruppen? Jeg går å spør ham nå.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...