Gå til innhold

FrP

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Er du sikker på det?''

Ja faktisk er jeg ganske sikker på det, selvfølgelig bør dette skje sammen med offeret.

Pressekonferansen de nettopp holdt er noe av det verste jeg har sett. Veldig ulikt FRP. Vanligvis takler de media godt, men dette var 15 minutter med vås av et helt ufattelig kaliber. De er enormt presset.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• frosken

9

• morsan

7

• Nord og ned

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Høstløv
Skrevet

Jeg diskuterte det med en jurist nå nettopp, og hun sa at man ikke hadde plikt til å melde.

Før jeg svarte, konfererte jeg med en som har tillitsverv i en organisasjon og h*n sa at de hadde fått streng beskjed om å rapportere til politiet, hvis de fikk kjennskap til overgrepssaker, og h*n var nokså sikker på at det er lovpålagt.

Men jeg har ikke personlig kunnskap om dette og jeg har heller ikke kjennskap til lovverket på området.

Hvis du har kunnskapene dine fra en jurist, så er det sikkert du som har rett i denne saken :-)

Skrevet

Før jeg svarte, konfererte jeg med en som har tillitsverv i en organisasjon og h*n sa at de hadde fått streng beskjed om å rapportere til politiet, hvis de fikk kjennskap til overgrepssaker, og h*n var nokså sikker på at det er lovpålagt.

Men jeg har ikke personlig kunnskap om dette og jeg har heller ikke kjennskap til lovverket på området.

Hvis du har kunnskapene dine fra en jurist, så er det sikkert du som har rett i denne saken :-)

Ser ut som at det er du som hadde rett. Lovendring i fjor:

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/frpledelsen-kunne-blitt-straffet-for-aa-holde-tett-om-overgrep-3451668.html

Skrevet

En ting er det juridiske, men hva med moralen? Hva bør man forvente av en statsministerkandidat? Svaret sier seg selv...

Gjest Høstløv
Skrevet

En ting er det juridiske, men hva med moralen? Hva bør man forvente av en statsministerkandidat? Svaret sier seg selv...

Nettopp!

:-)

Skrevet

Pressekonferansen de nettopp holdt er noe av det verste jeg har sett. Veldig ulikt FRP. Vanligvis takler de media godt, men dette var 15 minutter med vås av et helt ufattelig kaliber. De er enormt presset.

Jepp, og det "FRP kan aldri anmelde" svadaet som de kverner på, er en av de dårligste unnskyldningene jeg har hørt. Siv bør ta sin BH og gå, det samme med MO, fortrinnsvis med hatten under armen.

Gjest prust
Skrevet

Jepp, og det "FRP kan aldri anmelde" svadaet som de kverner på, er en av de dårligste unnskyldningene jeg har hørt. Siv bør ta sin BH og gå, det samme med MO, fortrinnsvis med hatten under armen.

"Å ta sin BH å gå" - var et smellende godt uttrykk :-)

Gjest Høstløv
Skrevet

Jeg så opptak på Aftenpostens nettside og jeg lurer virkelig på om noen andre enn Siv Jensen, greier å si absolutt ingenting med så mange ord?

mariaflyfly
Skrevet

"Å ta sin BH å gå" - var et smellende godt uttrykk :-)

''"Å ta sin BH å gå" - var et smellende godt uttrykk :-)''

Synes du? Jeg synes egentlig det var ganske sjåvinistisk, jeg. :(

mariaflyfly
Skrevet

Dette er bare ganske utrolig. Siv Jensen ber "pressen om å respektere partiets forpliktelser overfor politi, ofre og pårørende". Men som du sier, hun beklager ikke at partiet ikke har tatt sine forpliktelser overfor ofre og pårørende på alvor før...

Why am I not surprised...

Skrevet

''En ting er det juridiske, men hva med moralen? Hva bør man forvente av en statsministerkandidat? Svaret sier seg selv...''

Enig

Skrevet

Du får spørre noen av den mange som fortsatt stemmer AP på tross av saker som denne: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=135360

Man kan ikke anklage verken Ap eller Frp for at et medlem begår seksuelle overgrep, men man kan - og bør - i aller høyeste grad anklage de partiene som _vet_ om at et fremtredende medlem haar begått seksuelle overgrep, men holder tett om det og attpåtil lar overgriperen utvikle sin karriere innen partiet og ikke minst at de ikke gjorde noe for å beskytte de unge partimedlemmene rundt ham.

Skrevet

Man kan ikke anklage verken Ap eller Frp for at et medlem begår seksuelle overgrep, men man kan - og bør - i aller høyeste grad anklage de partiene som _vet_ om at et fremtredende medlem haar begått seksuelle overgrep, men holder tett om det og attpåtil lar overgriperen utvikle sin karriere innen partiet og ikke minst at de ikke gjorde noe for å beskytte de unge partimedlemmene rundt ham.

''Man kan ikke anklage verken Ap eller Frp for at et medlem begår seksuelle overgrep, men man kan - og bør - i aller høyeste grad anklage de partiene som _vet_ om at et fremtredende medlem haar begått seksuelle overgrep, men holder tett om det og attpåtil lar overgriperen utvikle sin karriere innen partiet og ikke minst at de ikke gjorde noe for å beskytte de unge partimedlemmene rundt ham.

''

Word!

Skrevet

I rest my case.

''I rest my case.''

Ja, eller "give them enough rope to hang themselves"

Skrevet

Nei, ingen bombe, men dette er så alvorlig at det må få konsekvenser. Selv de mest hardkokte FRP-sympatisører kan ikke godta en potensiell statsminister som ser mellom fingra på seksuelle overgrep mot mindreårige.

Geir Mo ryker, men Siv Jensen har brukt opp krokodilletårene sine, så dette er nødt til å få konsekvenser for henne også. Ingen vil tro henne når hun nok engang forsøker seg med sympatitårer eller lignende. Her hjelper det ikke engang å legge seg flat.

Vel - det ville i hvert fall ikke hjulpet i et hvilket som helst annet parti. ;)

Jeg er 100% enig med deg her!

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Først var det at de hadde hørt påstander om overgrep, nå har det altså blitt til at de VISSTE om overgrep.

Du er et prydeksemple på hvordan begreper, innhold og mening vrenges, vris og maltrakteres til ugjenkjennelighet.

Skrevet

Først var det at de hadde hørt påstander om overgrep, nå har det altså blitt til at de VISSTE om overgrep.

Du er et prydeksemple på hvordan begreper, innhold og mening vrenges, vris og maltrakteres til ugjenkjennelighet.

pot-ei-toe, pot-ah-toe.

De gjorde uansett ikke noe for å ta vare på han som mener seg misbrukt, ei heller å sette inn tiltak for å kunne beskytte ungguttene mot mulige overgrep.

Frp er ihvertfall Norges beste parti når det gjelder å vri seg unna kritikk. Da tar de bare på seg furteleppa og sier at alle er ute etter å "ta" frp, istedenfor å gå inn in sakens kjerne.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

pot-ei-toe, pot-ah-toe.

De gjorde uansett ikke noe for å ta vare på han som mener seg misbrukt, ei heller å sette inn tiltak for å kunne beskytte ungguttene mot mulige overgrep.

Frp er ihvertfall Norges beste parti når det gjelder å vri seg unna kritikk. Da tar de bare på seg furteleppa og sier at alle er ute etter å "ta" frp, istedenfor å gå inn in sakens kjerne.

I politikken er sverting, drittkasting, sladder og beskyldninger om alt mulig en del av hverdagen og maktspillet i alle partier.

Seriøse beskyldninger om straffbare handlinger hører hjemme på politiets bord.

Den pågånede rødsprengte kampanjen stinker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...