Gå til innhold

Erfaringer fra dialogmøte hos NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring fra dialogmøte hos NAV?

Jeg har en kronisk PTSD og har en lang periode med sykemelding og det som den gangen var rehabiliteringspenger frem til for ca to år siden. Var nok litt for rask tilbake (ble bl.a ganske presset hos NAV) men holdt i 1 1/2 år før det ble ny sykemelding, kommer lett i beredskap av stress og er ikke så flink å gi meg selv lov til å hente meg inn igjen, så da krasjet det litt igjen.

Er på fin vei tilbake, men har tatt tid, 1/2 år snart. Er nede i 30% sykemelding. Jeg kjenner meg ikke trygg på NAV, hverken når det gjelder taushetsplikt eller normal folkeskikk. Nå skal vi altså ha et dialogmøte, emd arbeisgiver, saksbehandler, meg og en til. De skrev nemlig at de "brukte anledningen de har til å be fastlege eller annet helsepersonell med på møte." Men de skrev ikke om det var fastlegen, eller psykologen. Skal iaffall sørge for å få vite det på forhånd.

Jeg vurderer og om jeg skal be om å få ha med psykologen om det er fastlegen som blir bedt. Hun vet tross alt mer om hav jeg trenger, og jeg er mye tryggere på henne enn fastlegen. Har jeg anledning til det?

Kjenner at dette virker triggende på ptsden, men katastrofetankene får flakse fint forbi mens jeg snakker med fornuften, og kanskje noen her. Har noen erfaring med sånne møter? Hva kan jeg forvente? Hva har jeg rett til? Kan jeg stoppe saksbehandler dersom denne kommer inn på ting jeg ikke ønsker at arbeidsgiver skal ta del i?

Melba1365380968
Skrevet

Hei!

Jeg har også kronisk PTSD, og jeg tok med meg psykologen til møte med Nav. Det gikk veldig mye bedre enn om h*n ikke hadde blitt med! Dere kan f.eks. avtale på forhånd hva du ikke vil at skal tas opp med arbeidsgiver tilstede, og så kan psykologen din passe på at disse grensene overholdes på møtet.

For meg hadde det vært meningsløst å ha med fastlegen på et slikt møte, fordi det er psykologen min som er min behandler. Fastlegen har jeg bare kontakt med når det gjelder respeter og sykemeldinger.

Lykke til på møte!

Skrevet

Hei!

Jeg har også kronisk PTSD, og jeg tok med meg psykologen til møte med Nav. Det gikk veldig mye bedre enn om h*n ikke hadde blitt med! Dere kan f.eks. avtale på forhånd hva du ikke vil at skal tas opp med arbeidsgiver tilstede, og så kan psykologen din passe på at disse grensene overholdes på møtet.

For meg hadde det vært meningsløst å ha med fastlegen på et slikt møte, fordi det er psykologen min som er min behandler. Fastlegen har jeg bare kontakt med når det gjelder respeter og sykemeldinger.

Lykke til på møte!

Takk for svar! Så godt at psykologen var til hjelp på møte. Er litt det jeg tenker og. Ringte NAV i dag, måtte nesten krangle for å få vite hvem som var invitert, men det er fastlegen. Litt usikker på hva jeg gjør videre. Vet du om jeg har rett til å ha med psykologen for egen del? Jeg er og litt usikker på hva fastlegen kan bidra med i den sammenhengen.

Skrevet

Takk for svar! Så godt at psykologen var til hjelp på møte. Er litt det jeg tenker og. Ringte NAV i dag, måtte nesten krangle for å få vite hvem som var invitert, men det er fastlegen. Litt usikker på hva jeg gjør videre. Vet du om jeg har rett til å ha med psykologen for egen del? Jeg er og litt usikker på hva fastlegen kan bidra med i den sammenhengen.

Hei skal!

Hyggelig å se deg igjen :o)

Jeg har vært på slike samarbeidsmøter. Da har jeg hatt med meg en pårørende. Helsevesenet her hos meg synes det er helt greit å ta med en venn hvis du vil føle deg tryggere og mer komfortabel på den måten. For meg har det i alle fall betydd mye og gjort meg mye tryggere!

Lykke til!

Skrevet

Hei skal!

Hyggelig å se deg igjen :o)

Jeg har vært på slike samarbeidsmøter. Da har jeg hatt med meg en pårørende. Helsevesenet her hos meg synes det er helt greit å ta med en venn hvis du vil føle deg tryggere og mer komfortabel på den måten. For meg har det i alle fall betydd mye og gjort meg mye tryggere!

Lykke til!

Takk bibbers!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...