Gå til innhold

Stieg Larsson og psykiatrien...

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Driver og ser på filmatiseringen an Millenium-trillogien til Stieg Larsson.

Får rett og slett paranoide tanker av det. Hva om psykiatrien planlegger å "ta" meg? Får en slags frykt... stoler rett og slett ikke på min psykiater. Han virker ond.

Mne er jo spennende og da, så må se ferdig. Det ender vel som regel bra i filmverdenen.

Gjest Høstløv
Skrevet

Jeg leste første boken og det ble mer og mer guffen jo lenger jeg leste, det verste bestialitet kom helt på slutten.

Dette er en bok, jeg angret at jeg leste, jeg har ikke lest resten av trilogien, for jeg føler ennå kvalme bare ved tanken.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg leste første boken og det ble mer og mer guffen jo lenger jeg leste, det verste bestialitet kom helt på slutten.

Dette er en bok, jeg angret at jeg leste, jeg har ikke lest resten av trilogien, for jeg føler ennå kvalme bare ved tanken.

Jeg er på tredje filmen nå. Det var helt klart nummer en som var verst å se på.

Gjest Høstløv
Skrevet

Jeg er på tredje filmen nå. Det var helt klart nummer en som var verst å se på.

Jeg skjønner ikke at noe så guffent, kan få så stor popularitet!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du kan så si. Jeg tror ikke det handler om guffenheten, ikke for meg i alle fall. Det er stort utvalg av guffenheter, men lite av det syns jeg er bra.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke så rart at den ble populær. Den er spennende, du blir litt glad i karakterene, spesielt den intelligente, mishandla og misforståtte, dog sterke, hovedpersonen, og jævlene får svi skikkelig. :)

Skrevet

Jeg greier ikke å se storheten i verken bøkene eller filmene, jeg. Hvorfor mener alle at de er så fantastiske, egentlig? Standard krim, bortsett fra at kvinnelige heltinner sjelden er ulekre og usympatiske. Det er det stort sett bare de mannlige som er. Ble skuffa må jeg innrømme.

Gjest Høstløv
Skrevet

Det er ikke så rart at den ble populær. Den er spennende, du blir litt glad i karakterene, spesielt den intelligente, mishandla og misforståtte, dog sterke, hovedpersonen, og jævlene får svi skikkelig. :)

Jeg greier ikke å kose meg med å lese slik grotesk, grusom bestialitet, tenk en av personene hadde eget torturkammer i kjelleren! Æsj!

Jeg håper virkelig ikke at menn i dagens samfunn har slike latente tilbøyeligheter til bestialitet!

Skrevet

Jeg greier ikke å kose meg med å lese slik grotesk, grusom bestialitet, tenk en av personene hadde eget torturkammer i kjelleren! Æsj!

Jeg håper virkelig ikke at menn i dagens samfunn har slike latente tilbøyeligheter til bestialitet!

''Jeg håper virkelig ikke at menn i dagens samfunn har slike latente tilbøyeligheter til bestialitet!''

Det er en romanserie, fri fantasi, ikke en dokumentar...

Gjest Høstløv
Skrevet

''Jeg håper virkelig ikke at menn i dagens samfunn har slike latente tilbøyeligheter til bestialitet!''

Det er en romanserie, fri fantasi, ikke en dokumentar...

''Det er en romanserie, fri fantasi, ikke en dokumentar.''

Jeg vet da det.

Romanserien er skrevet av en mann, så han må ha pønsket ut handlingen og dermed viser han at han har noen uhyrlig groteske tankemønstre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Det er en romanserie, fri fantasi, ikke en dokumentar.''

Jeg vet da det.

Romanserien er skrevet av en mann, så han må ha pønsket ut handlingen og dermed viser han at han har noen uhyrlig groteske tankemønstre.

Mannen var en kjent feminist som kjempet hardt for nettopp kvinnen som misbrukes av menn.

Det er mye i bøkene som er overdrevet langt utover det troverdige, spesielt i bok nummer 2 og 3, men de seksuelle overgrepene i boka er nok ikke langt unna manges virkelighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...