Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitatet over er fra en gammel reklamefilm for Vitabrill brylkrem - jeg så den en gang på et slik nostalgi-program på TV. I filmen så vi en en mann med tykt, bølgete hår men huff&huff slik gikk det ihvertfall ikke an å se ut, i følge kommentatorstemmen. Da var det visst mye bedre med skikkelig brylkrem-sleik, ja, fikk vi vite.

Denne lange introen om fordums hårmoter for menn trekkes fram fordi jeg fikk litt av den samme følelsen da jeg leste oppussingsartikkelen i linken under: "Nei, slik går det ikke an å ha spisestua, nei!"

http://www.dagbladet.no/2011/03/24/tema/klikk/bolig/hytteliv/15937609/

''Det mørke interiøret og det tunge møblementet har blitt byttet ut med friske nye farger og lettere møbler. Spisestua er nesten ikke til å kjenne igjen. ''Dette er bare noen av karakteristikkene som trekkes fram både om før-stua og etter-stua.

Man skulle nesten tro at det var verdens styggeste spisestue som med et trylleslag ble forvandlet til verdens flotteste spisestue. (Og bare for å ha sagt det her & nu: Vi har ikke spisestue som ligner på før-varianten, verken hjemme eller på hytta, så jeg snakker ikke om min egen smak her.)

Jeg har vanskeligheter med å se de "friske nye fargene" i etter-stua. Bortsett fra druene på bordet var jo den stua nesten monokron.

Jeg finner det også litt pussig at det fokuseres i teksten på at spisestua skal være et sted der det er innbydende å ta imot gjester samtidig som spisestua bare har plass til _4_ personer.

Den nye stua var fin nok den, bevares, men jeg klarer ikke å dele den voldsomme entusiasmen fra artikkelen om hvilken fantastisk forbedring det var.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Lillemus

3

• Tonette

2

• ShitDiddelyDo

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest oslobasse

Pussig hvordan man på det "gamle" bildet ser rett ut på noen trær og et hus, mens man i det "nye" bildet har flott sjøutsikt.

Ellers syntes jeg den voldsomme vekten på innredning og interiør nå for tiden er direkte latterlig.

Gjest Høstløv

Jeg likte det gamle spisebordet best, det er noe solid og godt ved å ha et traust spisebord, som tåler en trøkk, stående på kjøkkenet. Det nye bordet ser litt pinglete ut i forhold til de robuste stolene. Veggene og vinduene har hatt godt av et strøk med maling og nye gardiner lyser opp.

Gjest Hulderen

Jeg har nok en gammelmodig smak, for jeg likte førstuen best. Der fikk jeg lyst til å slå meg ned, mens etterstuen virket veldig kald og stiv. Før stuen hadde varme farger, men ikke tale om at den var mørk og tung, med så mye vinduer.

ShitDiddelyDo

Når det gjelder interiør er jeg fullstendig uinteressert og uten smak. En stol er en stol (så lenge den har fire bein, og tv-stolen må ha puff), og et bord er et bord så lenge det funker til mat.

Jeg klarer ikke å ha noen formening om hvilken av de to rommene som er finest eller styggest.

Nei, gi meg heller flere flotte fotografier av en nydelig Triana uten klær. En sånn kropp fanget av en dyktig fotograf i det rette lyset, overgår alle kjøkken i verden.

Jeg har nok en gammelmodig smak, for jeg likte førstuen best. Der fikk jeg lyst til å slå meg ned, mens etterstuen virket veldig kald og stiv. Før stuen hadde varme farger, men ikke tale om at den var mørk og tung, med så mye vinduer.

Enig :-)

Annonse

Pussig hvordan man på det "gamle" bildet ser rett ut på noen trær og et hus, mens man i det "nye" bildet har flott sjøutsikt.

Ellers syntes jeg den voldsomme vekten på innredning og interiør nå for tiden er direkte latterlig.

hehehe....

Jeg lurer på hvordan de greide å pusse opp utsikten. Jeg kunne trengt en ny utsikt.

Har du sjekket utsikten fra vinduene på før- og etter-bildet? ;o)

Forøvrig er det nye spisebordet ubrukelig, vi har hatt et sånt og det har bordbein overalt og er håpløst å komme inntil med en stol.

Ja, det var liksom ikke måte på hvor "nytt" alt ble, inklusive utsikten. ;-)

Enig mht bord med bordbein.

Når det gjelder interiør er jeg fullstendig uinteressert og uten smak. En stol er en stol (så lenge den har fire bein, og tv-stolen må ha puff), og et bord er et bord så lenge det funker til mat.

Jeg klarer ikke å ha noen formening om hvilken av de to rommene som er finest eller styggest.

Nei, gi meg heller flere flotte fotografier av en nydelig Triana uten klær. En sånn kropp fanget av en dyktig fotograf i det rette lyset, overgår alle kjøkken i verden.

''Jeg klarer ikke å ha noen formening om hvilken av de to rommene som er finest eller styggest.''

Fair enough, men tenker du aldri hvis du f eks er i en butikk og skal kjøpe ny godstol, at du heller tar farge A enn farge B for eskempel?

Fint med photo shop på utsikten ;-)

Ja, det der var jo virkelig friske farger! :) Nesten så man mistenker at de har lagt et gråfilter over hele bildet, men jeg tror faktisk det bare er så fargeløst.

Stakkars folk, nå må de snart pusse opp igjen, for nå er jo den slitte shabby chic-stilen helt ut.

Annonse

Ja, det der var jo virkelig friske farger! :) Nesten så man mistenker at de har lagt et gråfilter over hele bildet, men jeg tror faktisk det bare er så fargeløst.

Stakkars folk, nå må de snart pusse opp igjen, for nå er jo den slitte shabby chic-stilen helt ut.

''Stakkars folk, nå må de snart pusse opp igjen, for nå er jo den slitte shabby chic-stilen helt ut.''

he he... ja det er skummelt dersom man kaster seg på trendy-bølger når det gjelder oppussing.

Det må vel kunne kalles "Extreme House-makeover" når man ikke bare maler og bytter ut gardinene, men detil hugger trær og river naboen hus ;-)

Naboens hus, verandaen og litt av hvert. Skulle nesten tro det ikke var samme stuen, men det er kanskje bare meg som synes vinduene er større på etterbildet.

Naboens hus, verandaen og litt av hvert. Skulle nesten tro det ikke var samme stuen, men det er kanskje bare meg som synes vinduene er større på etterbildet.

Det med vinduene kan være synsbedrag pga liftgardinene. De skaper en illusjon om at vinduet går helt opp til taket (bak gardinen), men det gjør e jo ikke.

Det med vinduene kan være synsbedrag pga liftgardinene. De skaper en illusjon om at vinduet går helt opp til taket (bak gardinen), men det gjør e jo ikke.

Sant nok. Det er vel bare vinkelen og det at fotografen har gått litt nærmere som lurer meg litt. Det sier litt om interiøret/designeren, synes jeg, når de må hjelpe inntrykket ved å pynte på(for å si det mildt) eksteriøret. Mon tro hvordan før-bildet hadde virket hvis utsikten hadde vært den samme... Sikkert koseligere det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...