Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Pussig hvordan man på det "gamle" bildet ser rett ut på noen trær og et hus, mens man i det "nye" bildet har flott sjøutsikt.

Ellers syntes jeg den voldsomme vekten på innredning og interiør nå for tiden er direkte latterlig.

Så utrolig teit :-(

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Lillemus

3

• Tonette

2

• ShitDiddelyDo

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Ja, det der var jo virkelig friske farger! :) Nesten så man mistenker at de har lagt et gråfilter over hele bildet, men jeg tror faktisk det bare er så fargeløst.

Stakkars folk, nå må de snart pusse opp igjen, for nå er jo den slitte shabby chic-stilen helt ut.

Jeg ble mest fascinert over dette:

''Når fargepaletten skulle bestemmes ble Tove inspirert av en strikket ullgenser i støvete pastellfarger. ''

What????

Jeg henger i alle fall ikke med på moten - men det har jeg forøvrig aldri gjort...

''Når fargepaletten skulle bestemmes ble Tove inspirert av en strikket ullgenser i støvete pastellfarger. ''

What????

Jeg henger i alle fall ikke med på moten - men det har jeg forøvrig aldri gjort...

Tenk om insipirasjonen heller hadde vært:

"Når fargepaletten skulle bestemmes ble Tove inspirert av en utvasket bomullstruse med slapp strikk"

hmmmm

''Nye møbler og litt maling endrer rommet totalt.''

Det høres også ut som om det bare er små grep som skal til. Å bytte ut alle møblene og alle tekstilene og male alle veggene er jo en forholdsvis stor (og kostbar) operasjon, da.

Når man i tillegg må kjøpe naboeiendommen for å få revet nabohuset og få bedre utsikt...

Det høres også ut som om det bare er små grep som skal til. Å bytte ut alle møblene og alle tekstilene og male alle veggene er jo en forholdsvis stor (og kostbar) operasjon, da.

Når man i tillegg må kjøpe naboeiendommen for å få revet nabohuset og få bedre utsikt...

*he he* Sant nok! De er sikkert kraftig sponset av møbel- og malingbutikkene.

Gjest prust

"Når fargepaletten skulle bestemmes ble Tove inspirert av en utvasket bomullstruse med slapp strikk"

hmmmm

''"Når fargepaletten skulle bestemmes ble Tove inspirert av en utvasket bomullstruse med slapp strikk"

''

Gapskratter :-))))

Uff, jeg forvillet meg helt inn i Laguna-tråden om pendling. Skal si den var blitt lang. Tror ikke jeg orker å lese hele.... :-(

Annonse

''"Når fargepaletten skulle bestemmes ble Tove inspirert av en utvasket bomullstruse med slapp strikk"

''

Gapskratter :-))))

Uff, jeg forvillet meg helt inn i Laguna-tråden om pendling. Skal si den var blitt lang. Tror ikke jeg orker å lese hele.... :-(

''Tror ikke jeg orker å lese hele.... :-(''

Akkurat som du har noe mer spennende å bruke helga på, liksom ;-)

Gjest prust

Jeg synes også det var et tåpenlig utsagn. Det er klart at maling og nye møbler - det er jo det en normalt gjør når en skal pusse opp fullstendig - evt tapetserer istedet for maler. å flytte vegger eller bygge på er jo noe annet enn oppussing.

Dermed er dette ikke noen enkel kjapp og billig løsning for å endre uttrykk og inntrykk og hva søren det heter av rommet.

Gjest annlovinda

Har du sjekket utsikten fra vinduene på før- og etter-bildet? ;o)

Forøvrig er det nye spisebordet ubrukelig, vi har hatt et sånt og det har bordbein overalt og er håpløst å komme inntil med en stol.

Det følger med havutsikt når du kjøper disse nye møblene vet du ;) Ikke værst

Gjest prust

''Tror ikke jeg orker å lese hele.... :-(''

Akkurat som du har noe mer spennende å bruke helga på, liksom ;-)

Nei - i helga skal jeg ha DOL-fri :-) Vi skal på skitur sammen med flere andre familier. Og været blir strålende! Regner med at det blir årets siste skitur - i påska er det vel ikke snø igjen.

Nei - i helga skal jeg ha DOL-fri :-) Vi skal på skitur sammen med flere andre familier. Og været blir strålende! Regner med at det blir årets siste skitur - i påska er det vel ikke snø igjen.

Vi skal også til fjells i helgen, og dit jeg skal i påska regner jeg med at det er mye snø fortsatt.... ;-)

Gjest Elextra

Haha, helt enig.

Ville kanskje gjort noe med panelen (evt. bare "hvittet" med panellakk) og teppet, forøvrig likte jeg før-versjonen bedre.

Ser forøvrig ut som de har byttet ut håndverksmessige antikviteter med Ikea-møbler.

Annonse

Gjest Elextra

What????

''What????

''

For oss som har levd en stund er det bare å skru klokken tilbake til tidlig 80-tall. Da var det moderne med strikkede mohairgensere, ergo er det antakelig det nå også.

Gjest Elextra

hmmmm

''

LOL, det kunne jo nesten se slik ut.

Haha, helt enig.

Ville kanskje gjort noe med panelen (evt. bare "hvittet" med panellakk) og teppet, forøvrig likte jeg før-versjonen bedre.

Ser forøvrig ut som de har byttet ut håndverksmessige antikviteter med Ikea-møbler.

Ja, helt enig i at det se ut som mye dårligere kvalitet på møblene på bilde nr 2.

Gjest prust

''What????

''

For oss som har levd en stund er det bare å skru klokken tilbake til tidlig 80-tall. Da var det moderne med strikkede mohairgensere, ergo er det antakelig det nå også.

Det er jo sant. Gutten min kjøpe seg belter her om dagen, og da kom han hjem med to "sossebelter", sånn som vi brukte på 80-tallet. Jeg fortalte ham det, og han syntes jo det var litt morsomt :-)

ShitDiddelyDo

''Jeg klarer ikke å ha noen formening om hvilken av de to rommene som er finest eller styggest.''

Fair enough, men tenker du aldri hvis du f eks er i en butikk og skal kjøpe ny godstol, at du heller tar farge A enn farge B for eskempel?

Jo, hvis fotballstolen jeg har prøvesittet kommer i rødt og sort, ville jeg naturligvis valgt sort.

Men jeg ville f.eks. aldri valgt en stol fordi den skal stå til et bord, eller enda verre - valgt bort en stol fordi den ikke står til bordet. Sånt bryr meg ikke. Dessuten ser jeg det ikke. Det er mulig disse to henger sammen. ;)

''Spisestua er nesten ikke til å kjenne igjen. ''

* føler meg plutselig veldig god på gjenkjennelse *

Sånne gråtonede tekstiler forbinder jeg med 1999. Like før årtusenskiftet gikk alle rundt i "tekniske", grå klær. Så det er vel en syklus på ca. 20 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...