Gå til innhold

Sports"journalistikk" på sitt beste

Anbefalte innlegg

Alle de tre toppnyhetene på vg.no handler nå om de - eh - litt mindre sportslige sidene ved morgendagens landskamp.

Saksopplysning til de som trodde denne kampen (fotball Norge - Danmark) ble spilt for lenge siden, siden omtalen har pågått i flere uker: Neida, det bare virker sånn. Men nå er det snart over.

De norske fotballekspertene (journalistene har spurt minst tre av dem) tror ikke nyheten om at den gamle laglederen sto i med en dansk dame for 25 år siden lenge nok til å sette barn på henne, kommer til å få avgjørende innflytelse på kampen. Det var da enda godt at vi fikk vite det, jeg var et øyeblikk livredd for at dette ville velte hele kvalifiseringen, eller at FIFA ville avlyse VM.

Hvis noen føler mørket senke seg i morgen når kampen omsider har startet: Neida, det er ikke Danmark som har scoret og verden som går under. Det er Earth Hour-aksjonen. Det er visstnok lov å ha TVen på, men skrem gjerne noen i husstanden din med å rope at strømmen går...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362448-sportsjournalistikk-p%C3%A5-sitt-beste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Det er noen rare nyheter i dag. At en sindig kar som Drillo hadde ubeskyttet sex med en danske for rundt 25 år siden, ser ut til å være en verdenssensasjon, og denne boka Anne Holt har skrevet eller ikke skrevet under navnet "Anonym", er også en big deal. Men er det egentlig andre enn journalister og andre forfattere som gir faen i hvem som skrev denne boka? Jeg har ikke engang lest den. Men Kagge skal ha for dyktig markedsføring.

Jeg har en teori om at det er FRP som har tipset media om begge sakene. Endelig fikk de fred.

Det er noen rare nyheter i dag. At en sindig kar som Drillo hadde ubeskyttet sex med en danske for rundt 25 år siden, ser ut til å være en verdenssensasjon, og denne boka Anne Holt har skrevet eller ikke skrevet under navnet "Anonym", er også en big deal. Men er det egentlig andre enn journalister og andre forfattere som gir faen i hvem som skrev denne boka? Jeg har ikke engang lest den. Men Kagge skal ha for dyktig markedsføring.

Jeg har en teori om at det er FRP som har tipset media om begge sakene. Endelig fikk de fred.

''Jeg har en teori om at det er FRP som har tipset media om begge sakene.''

De håpet nok egentlig på et nytt jordskjelv, men måtte ta til takke med Drillo :-)

''De norske fotballekspertene (journalistene har spurt minst tre av dem) tror ikke nyheten om at den gamle laglederen sto i med en dansk dame for 25 år siden lenge nok til å sette barn på henne, kommer til å få avgjørende innflytelse på kampen. Det var da enda godt at vi fikk vite det, jeg var et øyeblikk livredd for at dette ville velte hele kvalifiseringen, eller at FIFA ville avlyse VM. ''

*fnis* Ja, det var sannelig en viktig nyhet! Vi satt i bil flere timer fredag ettermiddag/kveld, og hørte "nyheten" gjentatte ganger på radio på veien.

Før vi dro, rakk jeg å lese en kommentar på en eller annenn nettavis, rett under "nyheten" om at Anne Holt hadde sagt på sin blogg at hun var "Anonym Forfatter". En av nett-kommentatorene sa noe ala "ja ja, så var det denne saken som skulle ta bort nyheten om Drillos sønn som toppsak på denne nettavsien-"

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...