Gå til innhold

S-litiumverdier...hva er ok?

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda
Skrevet

Fikk via en ansatt se svarene på blodprøvene som ble tatt. Ingenting galt utover LITT lavt natrium.

Men jeg stusset litt på litiumen. Uten å gå i doseringsdetaljer: Er det ok å ligge så høyt som 0,9 for depresjon? Psykiateren min ute sier 0,5-0,8. Referanseområdet fra lab går jo litt større. Dette er dog det høyeste jeg har fått målt noen gang. Et par uker eller noe sånt siden dosejustering, føler meg fortsatt ikke særlig bedre...Jeg har ikke fått noe legesamtale verken igår eller idag pga noe fridager. Så jeg grubler litt.

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, men 0.9 er ikke for høyt.

Litium aleine var ikke nok for meg - jeg måtte "tilsette" litt andre medisiner i tillegg for depresjonene. Den er veldig fin til å stabilisere da. det er på en måte "lettere" å holde formen mer stabil på den.

Lykke til videre med medisinene- og god bedring med depresjonen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er helt ok å ligge på 0,9.

Når du har vært bra i flere måneder, er tiden inne for en liten dosereduksjon.

Gjest Nerda
Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, men 0.9 er ikke for høyt.

Litium aleine var ikke nok for meg - jeg måtte "tilsette" litt andre medisiner i tillegg for depresjonene. Den er veldig fin til å stabilisere da. det er på en måte "lettere" å holde formen mer stabil på den.

Lykke til videre med medisinene- og god bedring med depresjonen

Takk begge to!

Får håpe det kicker inn snart. Min store skrekk er at nok et medikament feiler for meg... Bruker ellers både Lamictal og Seroquel. Dermed er det antagelig mer de kan spille på... Jeg er drittlei, men sånn er det jo bare. Må gjøre som de sier og drite i worst case scenarioer....

Skrevet

Takk begge to!

Får håpe det kicker inn snart. Min store skrekk er at nok et medikament feiler for meg... Bruker ellers både Lamictal og Seroquel. Dermed er det antagelig mer de kan spille på... Jeg er drittlei, men sånn er det jo bare. Må gjøre som de sier og drite i worst case scenarioer....

Kjenner til den der ja, følte og føler meg som ei skikkelig prøvedukke. Prøv og feil 1000 ganger liksom.

Håper du er oppe i ok verdier på Seroquel og Lamictal-hvis ikke er det jo spillerom der og uten å måtte bytte eller tilsette flere medikamenter!

LYKKE TIL :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...