Gå til innhold

Angst og Truxal

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Har fått Truxal som eventueltmedisin av min psykiater. Var opprinnelig ment som sovemedisin.

Tror dere jeg kan ta de når jeg har litt angst og?

Jeg er så rastløs også, og alle lydene rundt meg... skjærer i hodet, nesten.

Har det sånn fordi jeg tenker at folkene som bor rundt meg kan se meg... på et eller annet vis. :-P Og så tenker jeg at de ler av meg.

Tenker å ta en 45 mg. Kunne ta 15-45 mg om kvelden, sa min psykiater, om jeg ikke fikk sove. Men fikk ikke bruke det hver dag, da...

(Beklager at jeg overøser forumet, nok en gang...)

Skrevet

Du kan sikkert ta Truxal når det topper seg for deg, og særlig nå når det uansett er kveld. Også kan du jo prate mer med psykiateren din om bruken etter at du har prøvd noen ganger.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du kan sikkert ta Truxal når det topper seg for deg, og særlig nå når det uansett er kveld. Også kan du jo prate mer med psykiateren din om bruken etter at du har prøvd noen ganger.

Ja, det skal jeg. :-)

Men akkurat nå... glemte at jeg hadde drukket litt. En halvliter spiller sikkert ingen rolle dog...

Skrevet

Ja, det skal jeg. :-)

Men akkurat nå... glemte at jeg hadde drukket litt. En halvliter spiller sikkert ingen rolle dog...

En halvliter? Spiller overhodet ikke noen rolle!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hum... jeg ble litt usikker på om du mente dette ironisk? :-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hehe, nei det gjorde du sikkert ikke...

Jeg har litt sånn angst for å skade meg / dø, hehe... :-P

Skrevet

Hum... jeg ble litt usikker på om du mente dette ironisk? :-)

Overhodet ikke ironisk. Det var ikke meningen å skape usikkerhet omkring svaret mitt. Det jeg ville formidle var at det er helt ufarlig...etter mitt skjønn og min erfaring...å drikke så lite kombinert med den type medisiner. Men igjen er man jo så forskjellige. Kanskje er du mere sensitiv for den type inntak og derfor må være mer forsiktig enn f-eks meg som kan drikke en hel del uten å merke noe som helst.

Ha en god kveld. Håper angsten gir seg og at du ikke blir usikker på om denne kombinasjonen er farlig eller ei.

God kveld fra

Skrevet

Jeg tar 50mg x3, alle før jeg skal legge meg. Det burde ikke være noe problem å få den dosen.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Overhodet ikke ironisk. Det var ikke meningen å skape usikkerhet omkring svaret mitt. Det jeg ville formidle var at det er helt ufarlig...etter mitt skjønn og min erfaring...å drikke så lite kombinert med den type medisiner. Men igjen er man jo så forskjellige. Kanskje er du mere sensitiv for den type inntak og derfor må være mer forsiktig enn f-eks meg som kan drikke en hel del uten å merke noe som helst.

Ha en god kveld. Håper angsten gir seg og at du ikke blir usikker på om denne kombinasjonen er farlig eller ei.

God kveld fra

Jeg tåler endel alkohol jeg og. :-) Jeg har bare ikke noen erfaring med å kombinere nedsløvende medisiner med alkohol... eller Abilify virker jo nedsløvende den og, men ikke så raskt... blir noe annet, tror jeg.

Vel, vel. God kveld ja. :-)

Skrevet

Jeg tåler endel alkohol jeg og. :-) Jeg har bare ikke noen erfaring med å kombinere nedsløvende medisiner med alkohol... eller Abilify virker jo nedsløvende den og, men ikke så raskt... blir noe annet, tror jeg.

Vel, vel. God kveld ja. :-)

Hei igjen,

De ulike psykiaterene som jeg har vært i kontakt med har alle betont den aktiverende effekten som Abilify har. Selv er min erfaring økt "angst" som følge av denne aktiveringen. Dette var grunnen til at jeg måtte kutte Abilify ut.

Hva alkohol angår har jeg i grunnen ikke opplevd at det har vært en dårlig match med den type medisin jeg har brukt (AP, SS og SSRI (både eldre og nyere) og eldre AD.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei igjen,

De ulike psykiaterene som jeg har vært i kontakt med har alle betont den aktiverende effekten som Abilify har. Selv er min erfaring økt "angst" som følge av denne aktiveringen. Dette var grunnen til at jeg måtte kutte Abilify ut.

Hva alkohol angår har jeg i grunnen ikke opplevd at det har vært en dårlig match med den type medisin jeg har brukt (AP, SS og SSRI (både eldre og nyere) og eldre AD.

''De ulike psykiaterene som jeg har vært i kontakt med har alle betont den aktiverende effekten som Abilify har. Selv er min erfaring økt "angst" som følge av denne aktiveringen. Dette var grunnen til at jeg måtte kutte Abilify ut.''

Ja, jeg vet om dette... det med aktivering. Men... tror ikke den funker sånn på meg. Uten medisiner var jeg langt mer rastløs og urolig...

Men når du sier det, så trodde jo psykehuset at jeg var rastløs og urolig da jeg var innlagt fordi jeg gikk på Abilify. (Da ville de gi meg Akineton, noe jeg nektet å ta.)

Men min erfaring er i alle fall at jeg er mer sedert og "trøkt ned" med medisin. Syns alle AP'er funker likt, jeg, bortsett fra at noen har en raskere effekt enn andre.

:-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Rapport 1,25 time etter inntak av 45 mg: slapper av og angsten er borte, selv om tankene er der fremdeles.

Skrevet

Rapport 1,25 time etter inntak av 45 mg: slapper av og angsten er borte, selv om tankene er der fremdeles.

Høres bra ut :-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Høres bra ut :-)

:-)

Kan være fordi jeg la meg på sengen litt og da... men jeg må absolutt høre med psykiatern om bruk ved stressa stunder...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...