Gå til innhold

Hva er det som skjer med meg?

Anbefalte innlegg

frihetskjemperen
Skrevet

Jeg har diagnosen dissosiativ lidelse og kompleks ptsd. Jeg sliter med switching,stemmehøring,lukt,syn og hørsels hallusinasjoner. Jeg har store hukommelsestap og jeg lever hverdagen som i en tåke. Jeg sliter også mye med smerter,eks ekstrem tannverk,magevondt som nesten fører til besvimelse og lammelser av ben og underliv i perioder på timer i gangen.

I det siste så føler jeg at ting har forandret seg. Jeg er konstant forvirret,vet ikke hvor jeg er og jeg er usikker på min eksistens. Jeg føler at jeg ikke lever,alt føles som en drøm,en urealistisk verden. Jeg vet ikke om folk er virkelige lengre,og jeg er usikker på om behandleren min er virkelig,eller om hun bare er i "hodet mitt". Det jeg trodde jeg hadde,vet jeg ikke om jeg har lengre. Jeg tør ikke ta kontakt med venner eller bekjente for jeg føler at jeg er så merkelig for tiden,de følger liksom ikke med i mine tanker lengre. Dessuten så er jeg redd for at alt er en illusjon,at jeg lever på en drøm.

Stemmene i hodet har blitt veldig befalende. De nekter meg å ta medisinene mine,for å spare til overdose. Stemmene lover meg at jeg skal gå til et mye bedre sted,et sted der det er fred og harmoni,de har fortalt meg hvor mange tabletter jeg trenger,og jeg stoler på at de vet svaret. Jeg sover nesten ikke lengre pga at jeg er i konstant angst. Jeg er redd for at jeg kommer til å skade andre mennesker,at jeg plutselig skal ha switchet,og gjort noe ulovelig,så da er det bedre å holde seg våken,og prøve å ikke switche.

Jeg greier ikke å pusse tennene mine lengre pga retraumatisering når jeg pusser dem,har ikke pusset tennene på flere år,men jeg gir i grunn blaffen,orker ikke noe alikevel,alt er et ork,livet er et ork.

Jeg er også redd for å tenke,tenk om djelvelen fanger opp tankene mine,og tar livet av meg før jeg får gjort det selv,det ville vært katastrofe. Jeg er redd meg selv hele tiden,livet,ja alt. Lever jeg? Eller er jeg død?

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre,jeg vet ingenting lengre. Jeg har forvillet meg inn i ingenmannsland,der jeg ikke hører hjemme..

Hjelp..

Gjest drømmefangern
Skrevet

Jeg syns du skal ta kontakt med lege i morgen og fortelle hvordan du har det. Dette høres ikke godt ut.

Gjest vet hva det går ut på
Skrevet

Enig med "drømmefangern". Du bør si dette til behandleren din,få skikkelig hjelp. Kan ikke ha det slik,må vite :-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Har du tatt kontakt med legevakten i dag?

Det burde du...

frihetskjemperen
Skrevet

Har du tatt kontakt med legevakten i dag?

Det burde du...

Burde jeg tatt kontakt med legevakt? Hva skjer da? Er litt redd for å bli tvangsinnlagt..men jeg merker at jeg blir dårligere og dårligere,og mere fjern. Total isolasjon.Tørr ikke gå ut i frykt for at jeg skal skade noen.. Er bare så fryktelig redd hele tiden,enden er kommer nær.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Burde jeg tatt kontakt med legevakt? Hva skjer da? Er litt redd for å bli tvangsinnlagt..men jeg merker at jeg blir dårligere og dårligere,og mere fjern. Total isolasjon.Tørr ikke gå ut i frykt for at jeg skal skade noen.. Er bare så fryktelig redd hele tiden,enden er kommer nær.

Burde absolutt ta kontakt med legevakta ja...

Trur ikke folk blir tvangsinnlagt hvis de velger å samarbeide. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...