Gå til innhold

Endringer I Livet :o)

Anbefalte innlegg

Gjest Jenta I Ilden
Skrevet

Etter flere mnd grubling og frykt ble det slutt.

Sinneutbrudd av x på en arrangert ferie, barnevernet ble kontaktet og nå sitter jeg med omsorgen for vårt barn.

Jeg er redd for omveltningen på en måte. Har diagnosen Bipolar Lidelse og svinger voldsomt med sterk overvekt av depresjoner.

Jeg er redd for å falle. Jeg har det fint - og nå enda bedre siden jeg vet at barnet har det mye bedre, men med full omsorg er det jo endel utfordringer som ikke har vært der ved delt.

Har dere noen tips om hvordan jeg kan klare holde hodet over vann? Noen triks for å komme gjennom dagene om/når jeg får dårlig form igjen?

Jeg SKAL klare dette..eller jeg KLARER :oD

Takk, NHD for det kraftige sparket du gav meg!! barnet skal ikke lenger bo sammen med den narkomane(i alle fall ikke foreløpig), så trur dette blir bra!

Gjest Jenta I Ilden
Skrevet

''Etter flere mnd grubling og frykt ble det slutt.

Sinneutbrudd av x på en arrangert ferie, barnevernet ble kontaktet og nå sitter jeg med omsorgen for vårt barn.''

For en formulering!

Det jeg mente var at jeg fikk nok av x og tok affære.

At jeg sitter med omsorgen er bare positivt - tror barnet får det trygt, godt og gode rammer i livet nå-jeg skal i alle fall gjøre mitt for at h*n skal få det!

Gjest winda
Skrevet

Et råd er å ta kontakt med behandler så tidlig som mulig når du får symptomer som kan varsle en ny episode. Dette kan kanskje hindre at du faller så langt ned, og du blir raskere frisk igjen.

Ønsker deg ellers lykke til :)

Gjest Høstløv
Skrevet

''Har dere noen tips om hvordan jeg kan klare holde hodet over vann? Noen triks for å komme gjennom dagene om/når jeg får dårlig form igjen?''

Har du noen som kan avlaste deg med barnet?

Gjest Jenta I Ilden
Skrevet

''Har dere noen tips om hvordan jeg kan klare holde hodet over vann? Noen triks for å komme gjennom dagene om/når jeg får dårlig form igjen?''

Har du noen som kan avlaste deg med barnet?

Nei,har ingen avlastning. Fikk omsorgen offisielt igår(fredag). Henta barnet på tirsdag etter beskjed fra barnevernet.

Jeg ønsker bare litt råd fram til tingene kommer på plass. Det kan jo ta sin tid og litt til!

Psyken er bra nå,jeg prøver bare være litt foran.

Skrevet

Nei,har ingen avlastning. Fikk omsorgen offisielt igår(fredag). Henta barnet på tirsdag etter beskjed fra barnevernet.

Jeg ønsker bare litt råd fram til tingene kommer på plass. Det kan jo ta sin tid og litt til!

Psyken er bra nå,jeg prøver bare være litt foran.

Hvis du ikke har familie eller venner som kan avlaste deg dersom du selv skulle få en dårlig periode, så synes jeg du skal snakke med kommunen om muligheter for besøkshjem eller tilsvarende. Hvis du er heldig, så kan kommunen finne noen som kan avlaste deg når du trenger det, og som er fleksible nok til å tilpasse omfanget av avlastning i forhold til din situasjon. Dette er jo ikke noe som haster siden du er i ok form nå, men samtidig tar det tid å få etablert slike løsninger, så du bør kanskje ikke vente altfor lenge med å undersøke mulighetene.,

Hvis du har familie og venner som kan hjelpe til, så ville jeg bestemt meg for å si tydelig i fra til omgivelsene dersom du får en dårlig periode. Dermed kan de hjelpe deg med å ivareta ditt barn også gjennom slike faser.

Alle barn trenger flere voksne enn kun sin mor, og dersom du har et svakt kontaktnett, så synes jeg du skal jobbe med å utvide det.

Lykke til fremover med endringene :-)

Gjest Jenta I Ilden
Skrevet

Et råd er å ta kontakt med behandler så tidlig som mulig når du får symptomer som kan varsle en ny episode. Dette kan kanskje hindre at du faller så langt ned, og du blir raskere frisk igjen.

Ønsker deg ellers lykke til :)

Tusen takk for rådet!!

Jeg er redd for nedturene for de kommer utrolig fort og brutalt. Jeg har "alltid" levd i depresjon,kun veldig få oppturer og normal form. Nå er ting bra som sagt,første gang siden 2000.

Får satse og arbeide for at formen holder seg,og at evt nedturer blir kortere og svakere enn tidligere. Jeg skal prøve oppsøke hjelp tidlig nok ;o)

Gjest Jenta I Ilden
Skrevet

Hvis du ikke har familie eller venner som kan avlaste deg dersom du selv skulle få en dårlig periode, så synes jeg du skal snakke med kommunen om muligheter for besøkshjem eller tilsvarende. Hvis du er heldig, så kan kommunen finne noen som kan avlaste deg når du trenger det, og som er fleksible nok til å tilpasse omfanget av avlastning i forhold til din situasjon. Dette er jo ikke noe som haster siden du er i ok form nå, men samtidig tar det tid å få etablert slike løsninger, så du bør kanskje ikke vente altfor lenge med å undersøke mulighetene.,

Hvis du har familie og venner som kan hjelpe til, så ville jeg bestemt meg for å si tydelig i fra til omgivelsene dersom du får en dårlig periode. Dermed kan de hjelpe deg med å ivareta ditt barn også gjennom slike faser.

Alle barn trenger flere voksne enn kun sin mor, og dersom du har et svakt kontaktnett, så synes jeg du skal jobbe med å utvide det.

Lykke til fremover med endringene :-)

Tusen takk for svar!

Ja,vet det vil ta tid,jeg har ingen familie her,men har gudskjelov ei venninne som er villig til å hjelpe :o)

Jeg kommer til å få endel hjelp fra barnevernet,men det skulle visst tas opp på et møte om ikke lenge.

Jeg har lite nettverk og jobber med utvidelse av det. Begynner å komme seg da ;o)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Barnevernet kan gi deg avlastning med omsorgen. Følg legens råd for medisinering, ha en god og regelmessig døgnrytme, vær svært forsiktig med alkohol.

Lykke til :-)

Gjest Jenta I Ilden
Skrevet

Barnevernet kan gi deg avlastning med omsorgen. Følg legens råd for medisinering, ha en god og regelmessig døgnrytme, vær svært forsiktig med alkohol.

Lykke til :-)

Tusen takk for svar!

Medisinrådene blir fulgt, døgnrytmen bedrer seg nok nå(siden vi hadde barnet annenhver uke, gled det veldig ofte ut de barnefri ukene)

Alkohol "slutta" jeg å drikke i 2008, bare drukket èn gang siden da.

Alt står på meg nå så jeg skal gjøre mitt for at alt blir best mulig.

*Papirmølla neste*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...