Gå til innhold

Lurer på om folk kan se det på en...

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff

Lurer på om folk kan se det på en... at man sliter og har den og den diagnosen...

Var noen helt fremmede i dag som snakket om "borderline schizofreni"... tror kanskje de mente meg, fordi de så at jeg hadde denne lidelsen...

Ble rett og slett ganske så skremt av dette. Tenk om jeg virker unormal for andre... oppfører meg merkelig... slik at folk kan se det!

Nå som jeg har kommet hjem tenker jeg at det kanskje bare var en tilfeldighet, men...

Fortsetter under...

Gjest SMIRnøff

Jeg kjenner ei dame med en alvorlig diagnose. Jeg kan ikke se/høre det på henne i gode perioder med riktig medisinering. Da funker hun helt ok. Men i dårlige perioder, er det noe ganske annet :-(

Tror ikke jeg er så dårlig, jeg vet hva du snakker om... men jeg føler likevel at folk kan se det. Eller at de på forhånd vet det... huff, men dette er jo ingen nyhet...

Annonse

Hvis folk virkelig ønsker å snakke sammen om deg, enten det er fordi de liker jakka di, fordi du snubler når du går ut av butikken eller fordi de kan "se" diagnosen din - så venter de nok til du er utenfor hørevidde.

Sånn rent bortsett fra at de fleste neppe ser spesielt lenge på verken deg eller andre de møter tilfeldig. I hvert fall ikke lenge nok til å se noen psykiske nyanser.

Gjest SMIRnøff

Hvis folk virkelig ønsker å snakke sammen om deg, enten det er fordi de liker jakka di, fordi du snubler når du går ut av butikken eller fordi de kan "se" diagnosen din - så venter de nok til du er utenfor hørevidde.

Sånn rent bortsett fra at de fleste neppe ser spesielt lenge på verken deg eller andre de møter tilfeldig. I hvert fall ikke lenge nok til å se noen psykiske nyanser.

Jeg tenkte at de snakket så jeg hørte deler av det for å "mobbe" meg... "hører" også at folk hele tiden snakker om at jeg er gal... liksom "her kommer galningen", og "han der er gal"...

Jeg tenkte at de snakket så jeg hørte deler av det for å "mobbe" meg... "hører" også at folk hele tiden snakker om at jeg er gal... liksom "her kommer galningen", og "han der er gal"...

Hvis folk mot formodning sier noe sånt (men det tror jeg ikke de gjør), er jeg sikker på at de venter til du er på trygg avstand.

Gjest SMIRnøff

Hvis folk mot formodning sier noe sånt (men det tror jeg ikke de gjør), er jeg sikker på at de venter til du er på trygg avstand.

Ja det er det psykiatrien prøver å fortelle meg, og selvsagt er det jo sant. :-) Men desverre så vet jeg ikke om det har hjulpet...

Annonse

Gjest Jacoba

Du sier "en"... er det så vanlig?

Ja, det har skjedd en gang at folk bak meg på bussen plutselig begynner å snakke om nøyaktig det jeg sitter å tenke på. At en sang jeg plutselig fikk på hjernen rett etterpå komme rpå radioen. At noen jeg akkurat ville ringe, ringte meg først. Slike ting.

Og det er så påfallende at en ikke regner med alle de gangene det _ikke_ skjer noe sammenfallende.

Gjest SMIRnøff

Ja, det har skjedd en gang at folk bak meg på bussen plutselig begynner å snakke om nøyaktig det jeg sitter å tenke på. At en sang jeg plutselig fikk på hjernen rett etterpå komme rpå radioen. At noen jeg akkurat ville ringe, ringte meg først. Slike ting.

Og det er så påfallende at en ikke regner med alle de gangene det _ikke_ skjer noe sammenfallende.

Ja, sånn sett ja. Det er jeg enig i. :-)

Pew, da er jeg ikke så psyk allikevel... hehe.

• 11 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...