Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest forferdelig trist

Jeg så den, riktignok ikke hele filmen.

Jeg begynte å storgråte når jeg så scener fra sykehuset, disse skrikene fra barna som ropte på sin mor, i sjokk og smerte og redsel.

Jeg fikk ikke sove etter det, det gjør fortsatt fysisk vondt i hjertet av å se slike grusomheter.

Det triste er at dette bare kommer til å fortsette.

I den forbindelse kom jeg til å tenke på da jeg gikk på barneskolen og nyhetene omhandlet sultkatastrofen i Afrika. Det var bilder av utsultede barn og barn ble frarådet av å se de sterke bildene som ble vist.

Skolen hadde dette som tema og for å illustrere og sette oss inn i situasjonen ble hele skolen samlet i gymsalen. Da vi ankom fikk vi utdelt en lapp. I for I-land, U for U-land.

De fleste fikk U og en et lite antall I. Dernest ble det utdelt masse chips og sjokolade. En liten mengde til U og massevis til I.

Et språk som barn forsto. Det ble straks uenigheter, da alle selvfølgelig ville ha han bit av herligheten som I hadde tilgang til, men som vi bare måtte se på.

Vi kjente virkelig urettferdigheten på kroppen og det ble nokså ampert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362526-gazas-t%C3%A5rer/#findComment-3139894
Del på andre sider

Jeg så den, riktignok ikke hele filmen.

Jeg begynte å storgråte når jeg så scener fra sykehuset, disse skrikene fra barna som ropte på sin mor, i sjokk og smerte og redsel.

Jeg fikk ikke sove etter det, det gjør fortsatt fysisk vondt i hjertet av å se slike grusomheter.

Det triste er at dette bare kommer til å fortsette.

I den forbindelse kom jeg til å tenke på da jeg gikk på barneskolen og nyhetene omhandlet sultkatastrofen i Afrika. Det var bilder av utsultede barn og barn ble frarådet av å se de sterke bildene som ble vist.

Skolen hadde dette som tema og for å illustrere og sette oss inn i situasjonen ble hele skolen samlet i gymsalen. Da vi ankom fikk vi utdelt en lapp. I for I-land, U for U-land.

De fleste fikk U og en et lite antall I. Dernest ble det utdelt masse chips og sjokolade. En liten mengde til U og massevis til I.

Et språk som barn forsto. Det ble straks uenigheter, da alle selvfølgelig ville ha han bit av herligheten som I hadde tilgang til, men som vi bare måtte se på.

Vi kjente virkelig urettferdigheten på kroppen og det ble nokså ampert.

Jeg tror nok ikke det er mange som ikke griner når man ser de scenene. Likevel tror jeg vi har godt av å se på det. Jeg synes vi bør vite hva krig gjør med folk og prøve å forhindre at det blir krig andre steder og gjøre så godt vi kan for å få slutt på de krigene som er. For det er jo sivilbefolkningen som lider.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362526-gazas-t%C3%A5rer/#findComment-3139901
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...