Gå til innhold

4.statsmakt og påvirkning på de 3 andre

Anbefalte innlegg

Gjest skolebenken

Jeg sitter med en skoleoppgave om de tre statsmakter og trenger noen eksempler der den 4.statsmakt(pressen) har hatt påvirkning på de tre andre, dvs der det er gjort helomvending etter press fra pressen. Dommen mot Fritz Moen er vel en et slikt eksempel. Andre forslag mottas med takk :)

Fortsetter under...

Det er stor forskjell på at pressen har hatt påvirkning og at det er blitt gjort helomvending. Når det gjelder påvirkning, kan du søke på "Skup-prisen", så finner du gode eksempler på "gravejournalistikk" som har gitt resultater.

I Moens tilfelle var vel privat etterforskning vel så viktig som pressen.

Politivold-saken i Bergen, kanskje. Jeg husker ikke detaljene, men du finner sikkert mye hvis du søker.

Gjest Heldabe

Det kan jo være verdt å få med "makten" som journalister har.

De kan omtrent starte en krig ommde ønsker det.

Se på fotballkampen i går.

Journalistene skulle overgå hverandre i alt mulig når det gjalt denne kampen.

De messer om "ordkrigen er i gang" en hel uke før kampen.

Hvem starter denne såkalte ordkrigen da ?

skal en journalist skrive om noe som helst, så skal ordet "monster" være med.

Monsterølge, monstermaster, monsterbakken, monsterbil, osv...

Og har våre idrettsutøvere ikke hatt en god dag, så skriver journalister om SVAK norsk INNSATS.

Beklager men jeg kan ikke med journalister når de gjelder mye av de de styrer med.

En yrkesgruppe som ALDRI gjør en feil, selv om folk skulle begå selvmord grunnet journalistenes "innsats".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...