Gjest noe jeg kan gjøre? Skrevet 27. mars 2011 Skrevet 27. mars 2011 Jenta mi på 12 har AS og OCD. Hun har alltid vært litt rund, men nå har hun begynt å bevisst spise mindre og trimme mer. Jeg har skrytt av henne for dette initiativet, men lurer på om jeg egentlig har grunn til å bekymre meg fordi jeg har lest at det er ofte er en sammenheng mellom autismelidelser og utviklingen av anorexi. Hun spiser en brødskive til frokost og lunsj, og litt middag. Til kvelds spiser hun en frukt. I tillegg har hun fått det for seg at hun må minst ha to spaserturer daglig og trimme litt på trimsykkelen daglig. Hun har tatt av rundt tre kilo den siste måneden. Jeg synes jo at det er bra at hun går ned i vekt, men jeg er redd det liksom skal ta va og utvikle seg til anorexi på sikt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. mars 2011 Skrevet 27. mars 2011 Jeg synes ikke det er grunn til bekymring - heller det motsatte. 0 Siter
Gjest noe jeg kan gjøre? Skrevet 27. mars 2011 Skrevet 27. mars 2011 Jeg synes ikke det er grunn til bekymring - heller det motsatte. Så bra! Ja, hun har alltid vært en viljesterk, men fornuftig jente! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.