Gå til innhold

sykmelding

Anbefalte innlegg

Gjest aliek
Skrevet

har vært sykmeldt i halvannen mnd nå. skal fylle ut skjema for sykmelding, altså krav om sykepenger - hva svarer jeg på 8.14 om jeg mottar lønn fra arbgiver ut over arbeidsgiverperioden? Hvor lenge varer den perioden..?

Gjest bølger
Skrevet

Normalt betaler arbeidsgiver lønn i 1 år, og får refusjon fra nav.

Gjest Høstløv
Skrevet

Normalt betaler arbeidsgiver lønn i 1 år, og får refusjon fra nav.

Det er veldig forskjellig hvordan dette praktiseres, noen arbeidsgivere gjør dette mens andre bare utbetaler sykepenger for arbeidsgiverperioden og lar NAV utbetale for den resterende sykemeldingsperiode.

I det private næringsliv har jeg mest erfaring med at arbeidsgiveren kun betaler sykepenger i arbeidsgiverperioden.

Gjest brulla buff
Skrevet

arbeidsgiverperioden er 16 dager. Hva du skal svare på spørsmålet avhenger selvfølgelig av hva som er svaret. Det vet ikke vi, men det vet arbeidsgiveren din. Noen arbeidsgivere betaler og får refusjon fra nav, andre arbeidsgivere betaler ikke og du får sykepengene fra nav selv. Hadde alle gjort det samme så hadde det jo ikke vært noen hensikt å spørre ;-)

Gjest bølger
Skrevet

Det er veldig forskjellig hvordan dette praktiseres, noen arbeidsgivere gjør dette mens andre bare utbetaler sykepenger for arbeidsgiverperioden og lar NAV utbetale for den resterende sykemeldingsperiode.

I det private næringsliv har jeg mest erfaring med at arbeidsgiveren kun betaler sykepenger i arbeidsgiverperioden.

Ok. Det har vært slik alle plasser jeg har jobbet. Men da må man bare spør arbeidsgiver hvordan det praktiseres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...