Gjest aliek Skrevet 27. mars 2011 Skrevet 27. mars 2011 har vært sykmeldt i halvannen mnd nå. skal fylle ut skjema for sykmelding, altså krav om sykepenger - hva svarer jeg på 8.14 om jeg mottar lønn fra arbgiver ut over arbeidsgiverperioden? Hvor lenge varer den perioden..? 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 27. mars 2011 Skrevet 27. mars 2011 ''Hvor lenge varer den perioden..?'' http://www.nav.no/202893.cms ''Arbeidsgiveren skal betale sykepenger i en periode på opptil 16 kalenderdager (arbeidsgiverperioden)'' 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 27. mars 2011 Skrevet 27. mars 2011 Normalt betaler arbeidsgiver lønn i 1 år, og får refusjon fra nav. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 27. mars 2011 Skrevet 27. mars 2011 Normalt betaler arbeidsgiver lønn i 1 år, og får refusjon fra nav. Det er veldig forskjellig hvordan dette praktiseres, noen arbeidsgivere gjør dette mens andre bare utbetaler sykepenger for arbeidsgiverperioden og lar NAV utbetale for den resterende sykemeldingsperiode. I det private næringsliv har jeg mest erfaring med at arbeidsgiveren kun betaler sykepenger i arbeidsgiverperioden. 0 Siter
Gjest brulla buff Skrevet 27. mars 2011 Skrevet 27. mars 2011 arbeidsgiverperioden er 16 dager. Hva du skal svare på spørsmålet avhenger selvfølgelig av hva som er svaret. Det vet ikke vi, men det vet arbeidsgiveren din. Noen arbeidsgivere betaler og får refusjon fra nav, andre arbeidsgivere betaler ikke og du får sykepengene fra nav selv. Hadde alle gjort det samme så hadde det jo ikke vært noen hensikt å spørre ;-) 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 27. mars 2011 Skrevet 27. mars 2011 Det er veldig forskjellig hvordan dette praktiseres, noen arbeidsgivere gjør dette mens andre bare utbetaler sykepenger for arbeidsgiverperioden og lar NAV utbetale for den resterende sykemeldingsperiode. I det private næringsliv har jeg mest erfaring med at arbeidsgiveren kun betaler sykepenger i arbeidsgiverperioden. Ok. Det har vært slik alle plasser jeg har jobbet. Men da må man bare spør arbeidsgiver hvordan det praktiseres. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.