Gå til innhold

Stemmer dette med din erfaring NHD?

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Deprimert og lykkelig er ikke ytterpunktene på samme skala. Jeg vil heller si at misfornøyd er motpunktet til lykkelig.

I den heldigvis mindre gruppen mennesker som er disponert for depresjon, er det slik at andelen deprimerte øker med alderen.

I den store, ikke-deprimerte gruppen mennesker er det korrekt at lykken øker med alderen.

Tillater meg å nevne noe annet men relatert: Det er vist i mange studier at depresjon hos kvinner stiger klart ved mer enn to barn. Den fortsetter å stige for hvert barn over dette. Jeg vet det ikke er et populrt utsagn, men på faglig grunnlag vil jeg fortsette å anbefale folk med psykiske problemer å ikke få mer enn to barn.

De som ser på "supernanny" kan prøve å huske hvor mange familier hun har besøkt som har kun et eller to barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...