Gå til innhold

Ark med diagnoser

Anbefalte innlegg

Gjest Libera
Skrevet

Jeg går på DPS, og etter hver time får jeg et ark som jeg skal levere i ekspedisjonen, og på det arket står det hver gang noen diagnoser. Noen ganger står det bare 1 diagnose, andre ganger 3-4. En gang stod det "uspesifisert personlighetsforstyrrelse", men sist gang stod den ikke der.

Hvorfor er det sånn? Betyr at jeg noen uker ikke har de samme lidelsene, eller hvorfor står ikke det samme på arket hver gang? Jeg forvirret og lurer på hva som egentlig feiler meg når det står ulike ting der.

Gjest Libera
Skrevet

Jeg kan også legge til at en diagnose som har stått på arket i flere måneder, plutselig ikke stod der etter forrige time. Og denne er jeg overhode ikke kurert for (og vil ikke bli det heller fordi den er evigvarende).

I tillegg sa psykologen at jeg hadde emosjonelt ustabil PF, men den stod ikke på arket etter den timen...

Jeg vet jo ikke hva som feiler meg og hva som ikke feiler meg lenger når det er sånn.

Håper NHD har svaret!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er bare et ark vi må fylle ut av to grunner: 1. Det er sykehusets regning til NAV. 2. For statistikk.

Ikke alle behandlere bruker særlig energi på dette.

Det er det som står i journalen og etterhvert i epikrisen som er dine fakiske diagnoser.

Gjest Libera
Skrevet

Dette er bare et ark vi må fylle ut av to grunner: 1. Det er sykehusets regning til NAV. 2. For statistikk.

Ikke alle behandlere bruker særlig energi på dette.

Det er det som står i journalen og etterhvert i epikrisen som er dine fakiske diagnoser.

Men hvorfor tar psykologen bort ting på det arket, og lot være å oppføre EUPF?

Jeg blir jo redd jeg ikke får behandling for dette. Og psykologen min har aldri fortalt meg hvilke diagnoser jeg har.

Det er pga dette arket (fordi jeg skjønte at kodene betydde diagnoser - så jeg noterte de og sjekket), at jeg fant ut at jeg har OCD, tilbakevennende depresjon m.m.

Bør jeg spørre hvilke diagnoser jeg egentlig har?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men hvorfor tar psykologen bort ting på det arket, og lot være å oppføre EUPF?

Jeg blir jo redd jeg ikke får behandling for dette. Og psykologen min har aldri fortalt meg hvilke diagnoser jeg har.

Det er pga dette arket (fordi jeg skjønte at kodene betydde diagnoser - så jeg noterte de og sjekket), at jeg fant ut at jeg har OCD, tilbakevennende depresjon m.m.

Bør jeg spørre hvilke diagnoser jeg egentlig har?

1. Gi f.. i dette arket.

2. Be psykologen din om en skikkelig forklaring på hvilke diagnoser hun mener du har. Det skulle hun ha gjort uoppfordret.

Gjest Libera
Skrevet

1. Gi f.. i dette arket.

2. Be psykologen din om en skikkelig forklaring på hvilke diagnoser hun mener du har. Det skulle hun ha gjort uoppfordret.

Takk, skal gjøre det.

Hun har sagt at hun ikke er så opptatt av diagnoser, men mer opptatt av hva som er problemene og hva vi skal jobbe med. Er dette et uhensiktsmessig syn og uvanlig syn?

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Takk, skal gjøre det.

Hun har sagt at hun ikke er så opptatt av diagnoser, men mer opptatt av hva som er problemene og hva vi skal jobbe med. Er dette et uhensiktsmessig syn og uvanlig syn?

For aa vite hvordan en skal behandle, er det en forutsetning at en vet hva som skal behandles. Diagnose foelges av behandling, ikke omvendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...