Gå til innhold

Klippe seg i en innvandrer frisør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Har gjort det én gang. Skulle bare innom for å kjøpe noen hårprodukter, og så høgg den hyggelige negerdamen tak i meg og dytta meg ned i en stol. Jeg gikk ut derfra med en meget kunstferdig håroppsats jeg aldri kunne funnet på selv. Hun var flink! Jeg skulle på fest den kvelden, så det passet jo bra med såpass spesiell frisyre, men den hadde ikke fungert til hverdags. Hun tok nesten ikke betalt, men det var kanskje fordi hun tvang meg til å stelles med?:)

Har gjort det før, og vil aldri gjøre det igjen. Ja, det var billig, men frisøren kunne ikke et kløyva ord norsk, og jeg kom ut med hockeysveis :(

Om de kan norsk er det sikkert ikke noe problem. De er sikkert dyktige nok til å klippe.

De ER dyktige. Men det er stor forskjell på nordisk og indisk/arabisk/afrikansk hår!

Nordisk hår er som regel veldig fint og tynt og glatt. Dermed funker ikke de samme triksene som en afrikans frisør har lært på sin skole. Der håret er kruset, tykt og ter seg annerledes.

Og dette har jeg fra en utenlandsk frisør. :0)

Annonse

Mary Poppins

Hovedgrunnen til at jeg ikke går til innvandrersalonger er fordi det stort sett kun er menn som jobber der, og salongene ser som regel ikke sånn veldig innbydende ut. Annet enn det så hadde det ikke gjort meg så mye å bli klippet i en slik salong, men jeg ville ikke farget håret mitt der. Dette fordi jeg tror at norske frisørsalonger har bedre peiling på nordisk hår.

Men at en innvandrer klipper eller farger håret mitt i en "norsk" salong gjør meg naturligvis ingenting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...